Norgesnyhet! ice lanserer gratis mobilabonnement

Nå kan foreldre bestille gratis mobilabonnement til barna under 13 år, med hele 1 GB data, fri bruk av SMS/MMS og ubegrenset taletid til 3 valgfrie numre.
Foto: ice

- Et gratis mobilabonnement til barna er en utvidelse av vårt tilbud til familiene som ønsker en tryggere og enklere mobilhverdag, og vi krever ikke at foreldrene må være kunder hos ice. Vi vet at barn har teknologi i fingrene fra de er små og ser at stadig flere under 13 år får egen mobiltelefon. Gratis-abonnementet iceJunior vil for mange være en perfekt start, sier Eivind Helgaker, administrerende direktør i ice.

ice bygger et helt nytt mobilnett som bidrar til økt konkurranse i det norske mobilmarkedet, som lenge har vært preget av duopoltilstander. Selskapet har tidligere overrasket markedet med Data Rollover, Rollover Deling, prisreduksjoner, økte datakvoter og lansering av Data Frihet med hele 1000GB mobildata til markedets laveste pris. Nå er det familiene og barna som står i fokus og kan nyte godt av landets første gratis mobilabonnement.

Informasjon om iceJunior:

Helt gratis! Med 1GB data i ice sitt eget mobilnett og 3 valgfrie numre barnet kan ringe så mye det vil i hele Norge. Fri SMS og MMS er også inkludert, og det er ubegrenset for innkommende samtaler. Foreldre trenger ikke være ice-kunder for å få bestille iceJunior.

Helt trygt! Foreldrene velger tre nummer barnet kan ringe til, og alt som koster penger er sperret. Garantert!iceJunior er også sperret for oppføring i nummeropplysningen.

Helt fleksibelt! Numrene kan enkelt endres i ice-appen inntil tre ganger per måned. Dersom tre numre er for lite kan foreldrene enkelt aktivere juniorfordelen Fri Tale Norge, som lar barnet ringe ubegrenset til alle norske nummer for kun 50 ,-/mnd. Kostnadskontroll vil fremdeles være aktivert.

iceJunior fungerer kun i Norge: Siden iceJunior er et gratisabonnement vil det kun virke i Norge. Dersom barna ønsker å bruke mobilabonnementet i utlandet kan foreldrene enkelt oppgradere til ordinære abonnement Mobil 1 GB, til kun 129,-  med EU-inkludert. Det er like enkelt å bytte tilbake til iceJunior igjen senere. Det er ingen bindingstid og alt administreres i en svært brukervennlige app.

Egen juniorbruker i ice-appen: Foreldrene administrerer abonnementene, men barna får mulighet til å ha en egen bruker i ice-appen. Appen lar barnet se hvilke nummer de kan ringe til og følge med på hvor mye data som er brukt. Fra ice-appen kan barnet også ringe gratis til hjelpetelefonene Kors på halsen og Alarmtelefonen. I tillegg til sine 3 egne numre selvsagt.

ice er landets tredje største mobiloperatør med eget nett
ice jobber med Nokia som partner og leverandør for å utvide det nye 4G-mobilnettet med ytterligere 2000 basestasjoner. Omtrent halvparten av basestasjonene som allerede er installert er klargjort for 5G. Ifølge en nylig nordisk undersøkelse publisert av analyseselskapet Tutela, leverer ice den beste kvaliteten på mobildata i Norden. Les rapporten her.

For å se denne videoen, må du gi ditt samtykke øverst på denne siden.