Mercedes-Benz Norge

Norgeslansering av nye C-Klasse All-Terrain

Del
C-Klasse All-Terrain er godt egnet i terrenget med 40 millimeter høyere bakkeklaring enn konvensjonell C-Klasse stasjonsvogn, og 4MATIC firehjulstrekk som standard. Den nye modellen er nå klar for bestilling, med en startpris på 694.000,- for C 200 4MATIC All-Terrain. De første modellene forventes på norske veier i løpet av januar.
C-Klasse All-Terrain er godt egnet i terrenget med 40 millimeter høyere bakkeklaring enn konvensjonell C-Klasse stasjonsvogn, og 4MATIC firehjulstrekk som standard.
C-Klasse All-Terrain er godt egnet i terrenget med 40 millimeter høyere bakkeklaring enn konvensjonell C-Klasse stasjonsvogn, og 4MATIC firehjulstrekk som standard.

- Nye C-Klasse All-Terrain byr på god fremkommelighet i form av både økt bakkeklaring og 4MATIC firehjulstrekk som standard. Flere teknologiske høydepunkter er hentet fra S-Klasse, noe som løfter premium-følelsen til et svært høyt nivå, sier konserndirektør Kjetil Myhre i Mercedes-Benz Norge, hos Bertel O. Steen.

Økt bakkeklaring og 4MATIC firehjulstrekk som standard
Sammenlignet med konvensjonell C-Klasse stasjonsvogn har All-Terrain større dimensjoner. Lengden er økt med fire millimeter og bilen måler totalt 4,75 meter. Hjulbuene bidrar til at bredden øker med 21 millimeter til en total bredde på 1,84 meter. Bakkeklaringen er 40 millimeter høyere, og bilens totalhøyde er derfor 1,49 meter.

For best mulig fremkommelighet og kjørestabilitet, selv på vanskelige underlag, er 4MATIC firehjulstrekk standard. Systemet fordeler opptil 45 prosent av motoreffekten til forakselen og opptil 55 prosent til bakakselen.

C-Klasse All-Terrain har større hjul enn konvensjonell C-Klasse stasjonsvogn, i tillegg til to kjøremoduser for terrenget. Kjøremodusen OFFROAD er designet for lett terreng, slik som grusveier, mens OFFROAD+ med DSR (Downhill Speed Regulation), er anbefalt for tyngre og brattere terreng. DYNAMIC SELECT tilpasser egenskapene til motor, girkasse, styring, ESP og 4MATIC, og sjåføren kan enkelt veksle mellom kjøremodusene ved å trykke på bryterpanelet under den sentrale multimediaskjermen.

Interiøret henter høydepunkter fra nye S-Klasse
Nye C-klasse All-Terrain strekker seg enda lenger med hensyn til moderne luksus ved å hente høydepunkter fra nye S-klasse. Paradigmeskiftet til digitalisering er tydelig med den sentrale multimediaskjermen som ser ut til å flyte på utsiden av listverket, og som er vippet seks grader mot førerplassen. Her kan kjøretøy- og komfortfunksjonene styres ved hjelp av berøringsskjermen som er satt opp i portrettorientering.

I instrumentpanelet kan en ny "Offroad"-seksjon oppleves, spesialdesignet for All-Terrain. Denne inneholder informasjon om for eksempel stigning og styrevinkel, i tillegg til geokoordinater og kompass.

Kapasiteten og variasjonsmulighetene i bagasjerommet forblir de samme som i konvensjonell C-Klasse med en kapasitet på mellom 490 med baksetene oppe, og 1.510 liter når setene felles ned. Her er også EASY-PACK elektrisk bakluke standard. Denne opereres enkelt enten med nøkkelen, knappen i førerdøren, eller håndtaket på bakluken.

DIGITAL LIGHT inkludert terrenglys
Som standard leveres C-Klasse med LED High Performance lys, men du kan oppgradere til DIGITAL LIGHT som vi kjenner igjen fra S-Klasse. For All-Terrain inkluderes et spesielt terrenglys, som ved kjøring i lett terreng sørger for bred belysning, slik at føreren kan se hindringer tidligere, selv i svinger. Så snart terrengkjøremodus er aktivert, slås terrenglyset på. Funksjonen er aktiv i opptil 50 km/t, og slås av automatisk over denne hastigheten.

DIGITAL LIGHT har en lysmodul med tre ekstremt kraftige LED-lys i hver lykt, hvor lyset blir reflektert og sendt videre av 1,3 millioner mikrospeil. Oppløsningen blir derfor mer enn 2,6 millioner piksler pr bil. Dette gir føreren optimalt med lys uten å blende andre kjøretøy, noe som gir økt sikt og dermed også sikkerhet. Med denne dynamiske evnen og presisjonen skaper dette systemet nesten ubegrensede muligheter for en høyoppløselig lysfordeling som tilpasser seg utmerket til de lokale forholdene. Den avgjørende faktoren er imidlertid ikke bare teknologien i lyktene, men også den digitale intelligensen bak. Et innebygd kamera og sensorsystemer oppdager andre trafikanter, og kraftige datamaskiner evaluerer dataene sammen med digitale kart i løpet av millisekunder. Informasjonen blir så sendt til lyktene for å justere lysfordelingen i alle situasjoner.

Denne revolusjonerende lysteknologien kan utvides til å omfatte projiseringsfunksjoner. Dette systemet kan gjøre kjøringen tryggere ved å projisere ledelinjer, symboler og animasjoner på veien. For eksempel projiserer DIGITAL LIGHT to føringslinjer når du støter på veiarbeid. Disse avgrenser grovt sett bilens bredde. Føreren får derfor enda bedre veiledning i den innsnevrede kjørebanen. Den intelligente teknologien fremhever fotgjengere i faresonen med en spotlight-funksjon og tydeliggjør posisjonen med projiserte retningspunkter. Sjåfører som kjører mot den foreskrevne retningen på motorveier, eller enveisgater, advares med et symbol. Det samme advarselssymbolet vises før du kjører mot rødt lys eller et stoppskilt.

Alle projiseringsfunksjoner er avhengige av lokale veitrafikkregler, og er delvis tilgjengelige i USA, EU, Kina og Gulfstatene.

Motorene er elektrifisert
C-Klasse All-Terrain er tilgjengelig med enten bensin- eller dieselmotor. I bensinmodellen brukes en ny firesylindret bensinmotor (M 254) med integrert andregenerasjons startgenerator (ISG). For en kort periode kan effekten til forbrenningsmotoren økes elektrisk med opptil 15 kW. Takket være regenerering og muligheten for å gli med motoren slått av, er bensinmotoren svært effektiv.

Selv dieselvarianten har en mild hybriddrift, og den firesylindrede motoren (OM 654 M) leveres med en integrert andregenerasjons startgenerator og et 48 volt elektrisk system. Dieselmodellen kan også regenerere og gli mens motoren er slått av. Elektrifisering tillater bruk av en elektrisk kjølekompressor for klimaanlegget.

Tekniske data:

 

 

C 200 4MATIC All-Terrain

C 220 d 4MATIC All-Terrain

Motorvolum

cc

1496

1993

Effekt

hk

204

200

ved

Rpm

5800-6100

4200

Tilleggsytelse (EQ-boost)

hk

20

20

Dreiemoment

Nm

300

440

ved

rpm

1800-4000

1800-2800

Tilleggsytelse (EQ-boost)

Nm

200

200

Drivstofforbruk (WLTP)

l/100 km

6,8 – 7,6

4,9 – 5,6

CO2 utslipp (WLTP)

g/km

155 - 174

129 - 147

Akselerasjon (0-100 km/h)

s

7,5

7,8

Toppfart

km/t

231

231



Tekniske data – Størrelse:

 

 

C-Klasse All-Terrain

Lengde/bredde/høyde

mm

4755/1841/1494

Bagasjeromsvolum

L

490 - 1510

Pris:

 

 

C 200 4MATIC All-Terrain

C 220 d 4MATIC All-Terrain

Pris eks. levering

kr

694.000,-

701.000,-

Nøkkelord

Kontakter

Bilder

C-Klasse All-Terrain er godt egnet i terrenget med 40 millimeter høyere bakkeklaring enn konvensjonell C-Klasse stasjonsvogn, og 4MATIC firehjulstrekk som standard.
C-Klasse All-Terrain er godt egnet i terrenget med 40 millimeter høyere bakkeklaring enn konvensjonell C-Klasse stasjonsvogn, og 4MATIC firehjulstrekk som standard.
Last ned bilde
C-Klasse All-Terrain er godt egnet i terrenget med 40 millimeter høyere bakkeklaring enn konvensjonell C-Klasse stasjonsvogn, og 4MATIC firehjulstrekk som standard.
C-Klasse All-Terrain er godt egnet i terrenget med 40 millimeter høyere bakkeklaring enn konvensjonell C-Klasse stasjonsvogn, og 4MATIC firehjulstrekk som standard.
Last ned bilde
C-Klasse All-Terrain er godt egnet i terrenget med 40 millimeter høyere bakkeklaring enn konvensjonell C-Klasse stasjonsvogn, og 4MATIC firehjulstrekk som standard.
C-Klasse All-Terrain er godt egnet i terrenget med 40 millimeter høyere bakkeklaring enn konvensjonell C-Klasse stasjonsvogn, og 4MATIC firehjulstrekk som standard.
Last ned bilde
C-Klasse All-Terrain er godt egnet i terrenget med 40 millimeter høyere bakkeklaring enn konvensjonell C-Klasse stasjonsvogn, og 4MATIC firehjulstrekk som standard.
C-Klasse All-Terrain er godt egnet i terrenget med 40 millimeter høyere bakkeklaring enn konvensjonell C-Klasse stasjonsvogn, og 4MATIC firehjulstrekk som standard.
Last ned bilde
C-Klasse All-Terrain er godt egnet i terrenget med 40 millimeter høyere bakkeklaring enn konvensjonell C-Klasse stasjonsvogn, og 4MATIC firehjulstrekk som standard.
C-Klasse All-Terrain er godt egnet i terrenget med 40 millimeter høyere bakkeklaring enn konvensjonell C-Klasse stasjonsvogn, og 4MATIC firehjulstrekk som standard.
Last ned bilde
C-Klasse All-Terrain er godt egnet i terrenget med 40 millimeter høyere bakkeklaring enn konvensjonell C-Klasse stasjonsvogn, og 4MATIC firehjulstrekk som standard.
C-Klasse All-Terrain er godt egnet i terrenget med 40 millimeter høyere bakkeklaring enn konvensjonell C-Klasse stasjonsvogn, og 4MATIC firehjulstrekk som standard.
Last ned bilde
C-Klasse All-Terrain er godt egnet i terrenget med 40 millimeter høyere bakkeklaring enn konvensjonell C-Klasse stasjonsvogn, og 4MATIC firehjulstrekk som standard.
C-Klasse All-Terrain er godt egnet i terrenget med 40 millimeter høyere bakkeklaring enn konvensjonell C-Klasse stasjonsvogn, og 4MATIC firehjulstrekk som standard.
Last ned bilde
C-Klasse All-Terrain er godt egnet i terrenget med 40 millimeter høyere bakkeklaring enn konvensjonell C-Klasse stasjonsvogn, og 4MATIC firehjulstrekk som standard.
C-Klasse All-Terrain er godt egnet i terrenget med 40 millimeter høyere bakkeklaring enn konvensjonell C-Klasse stasjonsvogn, og 4MATIC firehjulstrekk som standard.
Last ned bilde
C-Klasse All-Terrain er godt egnet i terrenget med 40 millimeter høyere bakkeklaring enn konvensjonell C-Klasse stasjonsvogn, og 4MATIC firehjulstrekk som standard.
C-Klasse All-Terrain er godt egnet i terrenget med 40 millimeter høyere bakkeklaring enn konvensjonell C-Klasse stasjonsvogn, og 4MATIC firehjulstrekk som standard.
Last ned bilde
Nye C-klasse All-Terrain strekker seg enda lenger med hensyn til moderne luksus ved å hente høydepunkter fra nye S-klasse.
Nye C-klasse All-Terrain strekker seg enda lenger med hensyn til moderne luksus ved å hente høydepunkter fra nye S-klasse.
Last ned bilde
Kapasiteten og variasjonsmulighetene i bagasjerommet forblir de samme som i konvensjonell C-Klasse med en kapasitet på mellom 490 med baksetene oppe, og 1.510 liter når setene felles ned.
Kapasiteten og variasjonsmulighetene i bagasjerommet forblir de samme som i konvensjonell C-Klasse med en kapasitet på mellom 490 med baksetene oppe, og 1.510 liter når setene felles ned.
Last ned bilde
Kapasiteten og variasjonsmulighetene i bagasjerommet forblir de samme som i konvensjonell C-Klasse med en kapasitet på mellom 490 med baksetene oppe, og 1.510 liter når setene felles ned.
Kapasiteten og variasjonsmulighetene i bagasjerommet forblir de samme som i konvensjonell C-Klasse med en kapasitet på mellom 490 med baksetene oppe, og 1.510 liter når setene felles ned.
Last ned bilde

Lenker

Om Mercedes-Benz Norge

Mercedes-Benz Norge
Mercedes-Benz Norge
Solheimveien 7
1473 Lørenskog

679 26 000https://www.mercedes-benz.no/

Mercedes-Benz Norge er en avdeling på 30 årsverk i Bertel O. Steen AS som siden 1972 har vært importør i Norge. 

Bertel O. Steen importerer i tillegg bilmerkene Mercedes-Benz, Kia, Peugeot, Citroën, DS, Opel, Fiat, Fiat Professional, Alfa Romeo, Jeep, smart®, Setra og Fuso til Norge. Hovedtyngden av salget skjer gjennom vår egeneide forhandlerkjede. Konsernet er også en stor aktør innen bilfinans og verksteddrift.

Bertel O. Steen ønsker å ta en ledende rolle i den store transformasjonen som bilbransjen er inne i, og å bidra til utviklingen av morgendagens mobilitetsløsninger. Selskapet har ca. 3 000 medarbeidere. Hovedkontoret ligger i Lørenskog kommune.

Følg pressemeldinger fra Mercedes-Benz Norge

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Mercedes-Benz Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Mercedes-Benz Norge

I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.

Besøk vårt presserom
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye