NorgesGruppen

NorgesGruppen utvider tilbakekalling av storfeprodukter

Del

NorgesGruppen utvider tilbakekallingen av storfeprodukter til også å gjelde biffer og fileter fra samme råvareparti som produktene som allerede er trukket tilbake grunnet funn av salmonella. Alle produkter er utgått på dato og ikke lenger i butikk.

Etter nærmere dialog med vår leverandør og Mattilsynet har det blitt klart at tilbakekallingen også gjelder biffer, fileter og hele stykningsdeler av storfe fra det berørte råvarepartiet.

Kryssforurensing av disse i skjæreprosessen kan ikke utelukkes, men risikoen vurderes som lav. God kjøkkenhygiene og riktig varmebehandling vil gjøre at eventuelle kryssforurensinger elimineres.

Alle berørte varer er gått ut på dato og ikke lenger i butikk, men vi kan ikke utelukke at noen kan ha berørt produkt hjemme i fryseren.

For fullstendig liste over berørte produkter hos NorgesGruppen viser vi til vår oppdaterte nettartikkel på norgesgruppen.no. Lenke til oppdatert nettsak her. 

Forbrukere som har berørte produkter liggende hjemme bes om å kaste produktet eller returnere det til butikken det er kjøpt i for refusjon.

•            For ytterligere spørsmål, kontakt forbrukerkontakt hos Norfersk på 955 18 301 eller    forbrukerservice hos UNIL på 24 11 35 55

•            Pressehenvendelser: Kine Søyland, kommunikasjonssjef NorgesGruppen: 900 79 888.

NorgesGruppen beklager det inntrufne og takker for hjelpen.

Oslo, 17.03.2021

Inge Erlend Næsset, Kvalitetsdirektør NorgesGruppen ASA

Kontakter

Om NorgesGruppen

NorgesGruppen
NorgesGruppen
Karenslyst Allé 12-14
0213 OSLO

(+47) 24 11 31 00http://www.norgesgruppen.no

Våre kjedekonsepter står på hver dag for å gjøre morgendagens handel billigere og bedre, inspirere til gode matopplevelser, og bidra til grønne og sunne valgmuligheter.

NorgesGruppen gir forbrukerne valgfrihet gjennom supermarkeder, distriktsbutikker og lavprisbutikker. I tillegg tilbyr MENY, SPAR og Joker netthandel. NorgesGruppen gir konkurransedyktige betingelser og sterke kjedekonsepter til kjøpmenn. Effektiv varelevering og et godt vareutvalg fra ASKO sikrer kjøpmenn over hele landet et godt driftsgrunnlag. NorgesGruppen sysselsetter over 27 000 medarbeidere i egeneid virksomhet og mer enn 40 000 totalt når ansatte i kjøpmannseide butikker inkluderes. Nøkkelverdiene til NorgesGruppen er ansvarlig, samarbeidsorientert og kundeorientert. Selskapet opererer i Skandinavia med hovedfokus i Norge.

Varene folk vil ha
NorgesGruppen fyller 20 år i 2020, men bygger på 150 års erfaring som grossist og detaljist. I dag er kjernevirksomheten engros- og detaljvirksomhet innenfor daglige forbruksvarer. Alle ledd i verdikjeden – fra innkjøp og produksjon, via distribusjon, til handlekurv – jobber mot ett og samme mål: å imøtekomme kundenes behov.

Leverer effektivt til alle deler av landet
NorgesGruppen har 1200 samarbeidspartnere som spenner fra store merkevareleverandører til små produsenter av lokalmat. Mangfoldet av leverandører gjør at vi kan tilby noe for enhver smak. Egne merkevarer fra selskapene UNIL, Joh Kaffe, Matbørsen og Bakehuset gjør vareutvalget i våre butikker unikt.

Til butikker for alle, der folk bor
NorgesGruppen har butikker for alle behov, enten det er lave priser, kvalitetsprodukter, raske løsninger eller inspirasjon til store matopplevelser. Vi har lavpriskjeden KIWI, supermarkedkjedene MENY og SPAR, og nærbutikkjeden Joker. Over halvparten av butikkene er eid av selvstendige kjøpmenn, og vi er tilstede
med butikker i 88 prosent av landets kommuner.

Følg saker fra NorgesGruppen

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra NorgesGruppen på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste saker fra NorgesGruppen

I vårt presserom finner du alle våre siste saker, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.

Besøk vårt presserom