NorgesEnergi

NorgesEnergi sertifisert for Trygg Strømhandel

—Vi er stolt og glade over å være blant de første i Norge som blir sertifisert for Trygg strømhandel.

Det sier Hans-Erik Ramsdal som er administrerende direktør i NorgesEnergi

1.September ble det nemlig klart hvilke av de norske strømleverandørene som tilfredsstiller kravene i den nye ordningen Trygg Strømhandel.Ordningen er et resultat av et initiativ mellom Energi Norge og Distriktsenergi og administreres av Det Norske Veritas.

— NorgesEnergi støtter alle tiltak som gjør det enklere å være strømkunde, og som styrker tilliten til strømbransjen som helhet. Derfor er jeg også noe overrasket over at ikke listen over sertifiserte strømleverandører inneholder navn på nye aktører i bransjen som har gått høyt ut når bransjen har blitt kritisert, sier Hans-Erik Ramsdal i NorgesEnergi.

Her er de viktigste kravene i Trygg strømhandel:

• Det stilles strenge krav til salgsaktiviteter på telefon, sosiale medier, dørsalg, stand osv.
  • Kravene gjelder også underleverandører som har direkte kontakt med kunden (callsentre etc.)
  • Krav til kompetanse hos ansatte og gode prosesser for klagebehandling mm.
  • Strømproduktene skal være enkle å skille fra hverandre ved markedsføring.
  • Kunden skal kunne velge kanal for prisvarslinger. Eksempler på dette er SMS eller e-post.
  • Kampanjetilbud skal merkes tydelig og kundene skal vite hva som skjer etter tilbudsperioden.
  • Det skal være åpenhet om alle priselementer og varigheten på strømproduktene.
  • Det skal være enkelt å bytte leverandør. Når en kunde har betalt sin siste faktura, skal vedkommende ikke kontaktes av strømleverandøren på minst seks måneder.

Kvalitetsstempel

—Vi ønsker at Trygg strømhandel skal bli et kvalitetsstempel som kundene vil se etter når de velger strømleverandør. Samtidig gir vi leverandørene et verktøy for å kunne gjøre en enda bedre jobb ut mot kundene, sier Knut Kroepelien, administrerende direktør i Energi Norge.

Norgessjef i DNV, Tommy Bjørnsen er imponert over bransjen

— Gjennom sitt sertifiseringsløp har selskapene vist hvordan de møter kravene i ordningen og jobber systematisk for å sikre gode leveranser til sine kunder. Vi er imponert over hvordan bransjen har tatt tak i de utfordringene de har møtt, etablert en felles standard, og hvordan selskapene har tatt den ut i sine organisasjoner.

NorgesEnergi er de opptatt av at flere strømleverandører skal følge etter.

— Vi håper vi får selskap av flere strømleverandører fremover. Det er til det beste for kundene og for bransjen, sier Ramsdal i NorgesEnergi.

Om NorgesEnergi

NorgesEnergi
Markens gate 34
4612 Kristiandsand S

38 10 00 80http://www.norgesenergi.no

NorgesEnergi et av landets største strømselskap med hovedkontor i Kristiansand og omtrent 140 ansatte i privat- og bedriftsmarkedet.

Vi jobber hver dag for at du skal få både billig strøm og nye tjenester som gjør hverdagen din enklere, og fra 1.september 2021 ble vi sertifisert for Trygg Strømhandel.

Vi er takknemlig og stolt over at vi nå har mange hundre tusen kunder fra hele landet som elsker billig strøm og smarte kundefordeler like høyt som oss.

Følg pressemeldinger fra NorgesEnergi

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra NorgesEnergi på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra NorgesEnergi