Norges tropp til kampene mot Spania og Georgia

Landslagssjef Ståle Solbakken har tatt ut troppen til kampene mot Spania og Georgia.

Norge åpner EM-kvalifiseringen med bortekamper mot Spania 25. mars og Georgia 28. mars. 26 spillere er tatt ut i troppen.

- Det blir deilig å komme i gang. Trenerteam og støtteapparat har reist mye og vi har god oversikt. Vi har vurdert 35-40 spillere og så har vi endt på disse 26. De spillerne som har vært inne tidligere har gjort det bra, sier landslagssjef Ståle Solbakken.

- Vi må ha to tanker i hodet samtidig når det gjelder belastning, reise og kampbilde, så vi vet at vi har to friske og opplagte lag i kampene. Noen spillere har slitt med spilletid, men slik er det gamet her og det lever vi godt med. I noen posisjoner er det litt mer prekært enn i andre, men vi skal klare å få to konkurransedyktige lag i begge kampene. Spillerne er sugne på å se hverandre og spille landskamper, så vi gleder oss til å se alle igjen, sier Solbakken.

U21-landslagstrener Leif Gunnar Smerud tok også troppen til kampene mot Nederland og Portugal.

Klikk her for å se U21-troppen

Troppen: