Norges tropp mot Tyrkia og Montenegro

Dennis Johnsen og Veton Berisha har fått plass i Norges tropp mot Tyrkia og Montenegro. Se hele troppen her.

Tirsdag presenterte Ståle Solbakken troppen til kampene mot Tyrkia og Montenegro, som spilles henholdsvis 8. og 11. oktober.

Der har han funnet plass til Dennis Johnsen for første gang. I tillegg er Veton Berisha tilbake i troppen.

- Dennis har hatt en god sesong så langt i Venezia og en veldig fin utvikling, særlig de siste ukene. Det er en spiller som kan skape ubalanse hos motstanderen og er et friskt pust. Så vi gleder oss til å lære han å kjenne litt. En spennende spiller, sier landslagssjef Ståle Solbakken.

- Veton er intens spiller, som har vist store lederegenskaper og scoret mange mål i Viking. Samtidig som han er veldig voksen i spillestilen sin, fortsetter han.

Noen spillere er ute med skade og er ikke med i troppen, mens enkelte også er usikre.

- Troppen skal være sterk, men det er en del spørsmålstegn. Kristoffer er usikker etter Liverpool-kampen. Erling går det fremover med så vi har store forhåpninger om at det skal gå bra med han. Så er det selvfølgelig noen som ikke er med som vi gjerne skulle hatt med, som Andre Hansen og Alexander Sørloth. Sander Berge er på vei tilbake, men trenger å trene nå for å komme seg opp igjen, sier Solbakken, som synes det har vært gledelig å se mange landslagsspillere i god form i de største ligaene.

- Det har vært jevnt over bra, med mer og mer spilletid i de store ligaene for flere spillere, og det er de vi vil ha. Så må vi leve med de skadene som kommer, avslutter landslagssjefen.

Troppen

Joshua King - Watford
Kristian Thorstvedt - Genk

PM: Ny samarbeidsavtale med Sportradar30.9.2021 12:30:17 CEST | Pressemelding

Norges Fotballforbund og det sveitsiske selskapet Sportradar har inngått en samarbeidsavtale knyttet til arbeidet mot kampfiksing. Sportradar skal overvåke pengespillmarkedene knyttet til PostNord-ligaen, Norsk Tipping-ligaen og Eliteserien i Futsal for å se etter unormale oddsbevegelser som kan indikere kampfiksing. - NFF har ingen grunn til å tro at kampfiksing er et stort problem for norsk fotball. Men tatt i betraktning hvor skadelig bare ett enkelt tilfelle vil være for våre konkurranser, gir dette NFF sterk motivasjon til stadig å se etter måter å styrke vårt preventive arbeid så vel som våre muligheter for å avdekke forsøk på manipulering. Samarbeidet som nå etableres med Sportradar bidrar på flere måter til dette, sier NFFs konkurransedirektør Nils Fisketjønn. NFF har også utarbeidet nye informasjonsfilmer vedrørende kampfiksing og pengespill. Les hele saken og se informasjonsfilmene på fotball.no For ytterligere informasjon eller kommentarer fra NFF eller representanter for Sp

Invitasjon til pressetreff med president og generalsekretær29.9.2021 15:12:56 CEST | Pressemelding

NFF inviterer media til pressetreff på Ullevaal Stadion med fotballpresident Terje Svendsen og generalsekretær Pål Bjerketvedt. Agenda er saker som har vært oppe til behandling i forbundsstyret torsdag 30. september. Tid: Fredag 1. oktober kl 11:00 Sted: Colosseum, Ullevaal Stadion Påmelding her innen fredag kl 09:30 Agenda *Aktivitetstall (frafallsproblematikk etter korona) *Evaluering, erfaringer, restart og veien videre, Strategiarbeidet 2020-2023 *Idrettspolitikk, diverse høringsdokumenter og Regjeringens Idrettsstrategi *Qatar: Første kvartalsrapport *Hovedterminliste kvinner 2022 *Hovedterminliste menn 2022 *VAR i norsk fotball (orienteringssak) *Spørsmål fra pressen Pressetreffet blir streamet på NFF TV.