Norges tropp mot Tyrkia og Montenegro

Dennis Johnsen og Veton Berisha har fått plass i Norges tropp mot Tyrkia og Montenegro. Se hele troppen her.

Tirsdag presenterte Ståle Solbakken troppen til kampene mot Tyrkia og Montenegro, som spilles henholdsvis 8. og 11. oktober.

Der har han funnet plass til Dennis Johnsen for første gang. I tillegg er Veton Berisha tilbake i troppen.

- Dennis har hatt en god sesong så langt i Venezia og en veldig fin utvikling, særlig de siste ukene. Det er en spiller som kan skape ubalanse hos motstanderen og er et friskt pust. Så vi gleder oss til å lære han å kjenne litt. En spennende spiller, sier landslagssjef Ståle Solbakken.

- Veton er intens spiller, som har vist store lederegenskaper og scoret mange mål i Viking. Samtidig som han er veldig voksen i spillestilen sin, fortsetter han.

Noen spillere er ute med skade og er ikke med i troppen, mens enkelte også er usikre.

- Troppen skal være sterk, men det er en del spørsmålstegn. Kristoffer er usikker etter Liverpool-kampen. Erling går det fremover med så vi har store forhåpninger om at det skal gå bra med han. Så er det selvfølgelig noen som ikke er med som vi gjerne skulle hatt med, som Andre Hansen og Alexander Sørloth. Sander Berge er på vei tilbake, men trenger å trene nå for å komme seg opp igjen, sier Solbakken, som synes det har vært gledelig å se mange landslagsspillere i god form i de største ligaene.

- Det har vært jevnt over bra, med mer og mer spilletid i de store ligaene for flere spillere, og det er de vi vil ha. Så må vi leve med de skadene som kommer, avslutter landslagssjefen.

Troppen

Per Kristian Bråtveit - Nimes