Norges Seilforbund inngår strategisk partnerskap

Norges Seilforbund ønsker å høyne seilsportens kommersielle verdi og har engasjert konsulentselskapet Elire MG til å hjelpe seg med det.
Per Christian Bordal til høyre) har engasjert Luke Jenkinson og Celin Huseby i Elire MG for å høyne seilsportens kommersielle verdi. (FOTO: Morten Jensen)

Seiling er en liten idrett som får beskjeden oppmerksomhet i det store mediebildet. På den annen side mener Norges Seilforbund at seilsporten har bærekraftige kvaliteter som utgjør et uutnyttet potensiale. Dette ønsker forbundet å synliggjøre.

– NSFs fremste formål er å fremme seilsporten i Norge, og forbundet har i lang tid sett på muligheter for å utvikle og utnytte seilingens kommersielle potensiale. For å hjelpe med å styrke denne type arbeid, har NSF engasjert det norske konsulentselskapet Elire MG, sier Per Christian Bordal, generalsekretær i Norges Seilforbund.

Vil omfatte hele seilsporten

Elire MG, ledet av Luke Jenkinson og Celin Huseby, har sammen med NSF inngått en 2-årig avtale som hovedsakelig dreier seg om å fremme NSFs og seilsportens kommersielle verdi for både nye og eksisterende sponsorer, partnere og bidragsytere.

Celin Huseby forteller at Elire MG ønsker å trekke med seg hele seilsporten i sin sponsorstrategi.

– Der sponsing gjennomføres på riktig måte, vil det tilføre verdi til hele seilsporten og alle medlemmene. Vi mener at NSF har et stort potensiale når det gjelder å øke sine sponsorinntekter sier Luke Jenkinson, partner i Elire MG.

– Vi er allerede godt i gang med arbeidet og har stor tro på at vi skal gjøre NSF til en attraktiv samarbeidspartner for fremtiden, legger han til.

– Avtalen med Elire MG er relativ ny for norsk seilsport, og vi er svært spente på hva Elire MG kan få til på våre vegne, sier Per Christian Bordal.

Per Christian Bordal, generalsekretær i Norges Seilforbund: Tlf. 481 33 885 • per.christian@seiling.no
Celin Huseby, partner i Elire MG: Tlf 923 43 311 • celin@elire.no
Luke Jenkinson, partner i Elire MG: Tlf. 416 64 310 • luke@elire.no

Per Christian Bordal (i midten) har engasjert Luke Jenkinson og Celin Huseby i Elire MG for å høyne seilsportens kommersielle verdi. (FOTO: Morten Jensen)