Norges Seilforbund er årets medlem 2020

Hold Norge Rent kåret forbundet til årets medlem for deres evne til å synliggjøre marin forsøpling og mobilisere til opprydding - både i og utenfor Strandryddeuka.
Medlemsansvarlig i Hold Norge Rent Carl Pedersen, hadde gleden av å overraske prosjektleder i Norges Seilforbund Thomas Nilsson, med utmerkelsen "Årets medlem".

Årets høstmøte for medlemmer av Hold Norge Rent ble litt annerledes i år – slik mye av 2020 jo har vært. Vi sendte høstmøtet med kåringen av årets medlem digitalt. Sendingen kan du se her: Årets medlem livesending

Viste enorm mobilisering under Strandryddeuka

Norges Seilforbund har vært medlem av Hold Norge Rent siden starten i 2015, og både forbundet sentralt og medlemmene har et stort engasjement for havet og mot forsøpling. Det synes både på sosiale medier, i deres daglige arbeid og deres arrangementer. I sommer bidro Norges Seilforening aktivt i Hold Norge Rents kampanje #likefinsomfør, på høsten opprettet de sin egen kampanje HOLD HAVET RENT, og de viste en enorm mobilisering i forbindelse med Strandryddeuka.

- Vi har bare så vidt begynt

I år har Hold Norge Rent vært spesielt imponert over Norges Seilforbunds innsats med å synliggjøre marin forsøpling som problem, å mobilisere til opprydding generelt og deltakelse i Strandryddeuka både i og utenfor egen organisasjon. Deres innsats til årets TV-aksjon som resulterte i en samlet gave på omtrent 500 000 kr er også svært imponerende.

Hold Norge Rent har vært vitne til et forbund som viser stor entusiasme og formidler et budskap som sprer denne entusiasmen særlig blant barn og unge. Vi er veldig glade for at idretten bidrar til å ta vare på naturen og holde Norge ryddig, og potensialet for å ta med seg det frivillige engasjementet for idrett, aktivitet og utendørsopplevelser inn i et samarbeid mot forsøpling er meget stort.

- Dette dreier seg om team-work, stort sett alt innen seiling handler jo tross alt om å jobbe sammen. Selv om jeg er den som flagger dette her så er dette resultatet av innsatsen til 25.000 medlemmer. Det at de også har lyst til å holde på med dette er det som engasjerer. Vi har bare så vidt begynt, sa en tydelig glad prosjektleder i Norges Seilforbund Thomas Nilsson da han mottok prisen.

Vi i Hold Norge Rent gratulerer igjen, og takker samtidig alle våre medlemmer for deres støtte i 2020! Vil du også bli medlem, les mer og søk her: https://holdnorgerent.no/bli-medlem/

Carl PedersenProsjektleder

Carl er ansvarlig for Min bit av Norge – der alle kan velge seg et område av Norge de ønsker å holde rent. Lurer du på hvordan du kan bidra med å holde nærmiljøet rent for søppel er det bare å ta kontakt. Carl kom til Hold Norge Rent i 2020 etter å hatt ansvar for flere kampanjer i Miljøagentene.

carl@holdnorgerent.no