Norges Seilforbund avlyser jubileumsfest

Norges Seilforbund runder 50 år i år, og det skulle ha vært markert med en stor jubileumsfest i Oslo 14. mars. Den er nå avlyst.
AVLYST: – En vanskelig avgjørelse å ta, men vi må være vårt ansvar bevisst overfor deltakerene, sier president i Norges Seilforbund,Jørgen Stang Heffermehl, om avlysningen av forbundets store jubileumsfest. (FOTO: Morten Jensen)

Norges Seilforbund (NSF) har besluttet å avlyse både sin planlagte jubileumsfest og den forutgående klubbkonferansen, som begge skulle avholdes i Oslo lørdag 14. mars.

– På bakgrunn av Folkehelseinstituttets (FHI) innskjerpede krav som følge av korona-viruset og smittefaren, anser vi det som ikke lenger forsvarlig å gjennomføre disse arrangementene, sier president Jørgen Stang Heffermehl i Norges Seilforbund.

Avgjørelsen er tatt på bakgrunn av råd fra FHI om å gjøre en grundig risikovurdering av alle arrangementer for å begrense smitterisiko.  Arrangementer som samler mange mennesker kan gi grunnlag for stor smittespredning, og om arrangementene i tillegg avholdes innendørs og det samtidig serveres mat og drikke øker smitterisikoen ytterligere.

– Å avlyse disse to arrangementene har selvfølgelig vært en vanskelig avgjørelse, men vi er av den oppfatning at NSF må være seg sitt ansvar overfor deltakerne bevisst, og gjøre det som er mulig for å redusere eventuell smittefare og ytterligere utbredelse av korona-viruset blant befolkningen, sier Stang Heffemehl.

President Jørgen Stang Heffermehl, tlf. 922 93 654
Generalsekretær Per Christian Bordal, 481 33 885