Vaktmesterkompaniet AS

Norges mest komplekse kontrakt - Ligger på Østlandet

Vaktmesterkompaniet AS har vunnet det som betegnes som Norges mest komplekse drift- og vedlikeholdskontrakt på oppdrag for Statens Vegvesen. Dette innebærer høyhastighets vegnett i Oslo og på Romerike. Dette forbinder hovedknutepunkter som Oslo Sentrum og Oslo Lufthavn Gardermoen.

Det er den største kontrakten Vaktmesterkompaniet noen gang har vunnet målt i omsetning. Oppdraget omfatter 350 km vei og 112 km gang- og sykkelveger.

Kontrakten starter 1. september 2021 og har en varighet på 5 år, med 3 års mulighet for opsjon. Vaktmesterkompaniet vil engasjere ca. 150 faste ansatte herunder innleid mannskap på det meste ved full vinterdrift. Disse skal utføre driftsoppgaver som beredskap, inspeksjon, grøntskjøtsel, renhold, vinterdrift med mer.

Vaktmesterkompaniet AS har 20 års erfaring med slike driftskontrakter. En av de viktigste oppgavene vil også være å sikre mannskapene som er ute og jobber fysisk på veinettet. HMS settes i høysetet ved planlegging og utførelse av driftsoppgaver.

Vi gleder oss samtidig til å få 3 nye lastebiler som er gassdrevet som skal benyttes på kontrakten. Samtidig vil det bli brukt el-biler og andre mindre redskaper som hjullastere, gravemaskiner, hekksakser og lignende på el. Vi følger hele tiden utviklingen tett og vil oppgradere oss etter som utviklingen fremskrider.

Onsdag 1. september vil dette markeres med kake til alle ansatte og samarbeidspartnere på alle Vaktmesterkompaniet sine lokasjoner. Vi gleder oss stort til å ta fatt på oppgavene.

Morten StrengelsrudFagsjefVaktmesterkompaniet

Veiservice - Drift- og Vedlikehold

Tel:90573129mes@vk.no

Om Vaktmesterkompaniet AS

Vaktmesterkompaniet AS
Postboks 288 Økern
0511 Oslo Oslo

23 17 22 00http://www.vk.no

Vaktmesterkompaniet har ca. 250 faste ansatte og omsetter for ca 700 millioner.

Følg pressemeldinger fra Vaktmesterkompaniet AS

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra Vaktmesterkompaniet AS på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.