Norges mest etterspurte is er tilbake!
Kræsj Pink ble for første gang lansert i 1986 av Diplom-Is, og var på markedet fram til 2012*.
Produktet forsvant da ut av norske iskremdisker ettersom man ikke lengre hadde egnet maskin hos Diplom-is til å produsere denne isen.
Har investert i ny maskin
I 2019 investerte Diplom-Is i en ny maskin som gjør det mulig å produsere både gamle favoritter og helt nye iskremer. Dermed er det også duket for et comeback for Kræsj Pink.
Når Diplom-is nå bringer tilbake klassikeren har det vært avgjørende å sikre at produktet er helt likt som tidligere.
- Vi vet at folk vil ha klassikeren tilbake og da har det vært viktig for oss å sørge for at det var akkurat det de skulle få, derfor er det selvsagt brukt akkurat samme oppskrift som før, sier markedssjef for Småis og Multipack i Diplom-Is, Marianne Grøtte.
Tusenvis har krevd isen tilbake på markedet
Savnet etter den knæsj rosa isen med blå tyggegummi tupp har vært stort. Isen har en egen gruppe på Facebook med 25 000 medlemmer som har krevd å få den tilbake. Torsdag kveld i forrige uke ble det lagt ut en post fra en instagramprofil som undersøkte hvor stor interesse det ville være for å få denne isen tilbake. I skrivende stund har innlegget generert 340 000 likes.
- Siden isen ble tatt ut av markedet har det årlig kommet flere hundre forespørsler til Diplom-Is fra folk som ikke skjønner hvor den har blitt av. Da vi fikk den nye maskinen på plass var det ingen tvil om hva vi måtte gjøre, sier Grøtte.
Produktsjef for Kræsj Pink, Eli Aurdal Flønes, forteller at det store engasjementet har vært hovedgrunnen til at Diplom-Is har valgt å relansere klassikeren.
- Vi er utrolig glade for at forbrukerne ikke har glemt denne isen og at de virkelig har stått på for å få den tilbake. Jeg tror det handler mye om nostalgi og at nettopp Kræsj Pink sterkt representerer glede og gode barndomsminner for mange.
Feirer 90 år i år
I år feirer Diplom-Is hele 90 år.
- Kall det gjerne vår bursdagsgave til det norske folk. Kræsj Pink har blitt en legende i iskremverden og det er ekstra stas å kunne relansere dette produktet når vi ser det store engasjementet som er der ute, avslutter Aurdal Flønes.
Onsdag 15. januar kl. 16.00 er det mulig å få smake Kræsj Pink, da deler nemlig Diplom-Is ut et eksklusivt parti på 500 Kræsj Pink. Møt opp på sjøsiden på Østbanehallen for å få en is. Det er førstemann til mølla-prinsippet som gjelder.
(*skiftet navn i 2007-2010 til Bestis Bubbla).
For mer informasjon, vennligst kontakt:
Markedssjef Marianne Grøtte
Marianne.grotte@diplom-is.no
+47 482 84 622
Bilder
Om Diplom-Is
Følg pressemeldinger fra Diplom-Is
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Diplom-Is på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Diplom-Is
Diplom-Is satser på vegansk is30.4.2021 10:03:46 CEST | Pressemelding
Nå lanserer Diplom-Is to nye produkter i Royal®-serien, laget med nordisk havre. Royal® Havre 0,5L er den siste lanseringen i en større satsning Diplom-Is® nå gjør på den store plantebaserte trenden.
Ny farge gjør det mulig å resirkulere 130 tonn mer plast i året23.2.2021 12:00:00 CET | Pressemelding
Frem til nå har sort vært en ikke-farge på resirkulerbar plastemballasje. Nå ruller Diplom-Is ut nye sorte isbokser for Royal som kan sorteres og resirkuleres på lik linje med all annet plast.
Mange spennende iskremnyheter fra Diplom-Is16.2.2021 10:32:52 CET | Pressemelding
I 2021 lanserer Diplom-Is en rekke nyheter innenfor småis og boksis. I tillegg til å ta tilbake 90-tallsklassikeren Drillo-isen, fokuserer selskapet på nytelse for alle – og utvider Royal-serien med hele fire nye produkter, deriblant en vegansk is.
Diplom-Is henter tilbake Drillo-isen10.2.2021 15:23:46 CET | Pressemelding
På 90-tallet var den fotballformede Drillo-isen å finne i isdisker over hele landet. I 2021 relanserer Diplom-Is klassikeren, og håper på en ny «Drillo-feber».
«Nye» Diplom-Is skal styrke merkevaren3.12.2020 08:00:00 CET | Pressemelding
I løpet av det siste året har iskremprodusenten Diplom-Is utviklet ny visuell profil, som også inkluderer endring av den kjente, gule logoen. Nå er den nye logoen klar til å vises frem, og skal bidra til å styrke merkevaren Diplom-Is i markedet.