Norges Friidrettsforbund og Extra forlenger samarbeidsavtalen med fire nye år

Extra har vært generalsponsor for Norges Friidrettsforbund siden 2018, og begge parter er
svært fornøyd med at dette samarbeidet nå forlenges med fire nye år.
Som generalsponsor går samarbeidet langt utover logoprofilering og tilgang på noen av
Norges mest populære idrettsutøvere.
For Extra og Coop vil nemlig være en aktiv samarbeidspartner for alle deler av norsk
friidrett.
Avtalen vil bety mye for breddeidretten, og partene vil fortsette arbeidet med å inspirere barn
og unge til en sunn og aktiv livsstil samt arbeide for like muligheter uansett kjønn, religion,
etnisitet og bakgrunn.
- Det er veldig hyggelig at Extra og NFIF forlenger generalsponsoravtalen. Extra ser verdien av både bredden og toppen, og det er viktig for å bygge norsk friidrett videre. Vi har hatt et veldig godt samarbeid så langt, og jeg ser fram til fortsettelsen sier Karsten Warholm.
- Samarbeidet har vært svært positivt så langt, og vi ser frem til flere gode år fremover. For
Coop, som er eid av kundene våre, er lokal tilhørighet viktig. Derfor føles det helt riktig å
fortsette støtten til norsk friidrett, som gjør en viktig jobb med å engasjere og inkludere barn og unge over hele landet, sier Daniel Kyrre Pedersen, kjededirektør i Extra.
- Coop har kjempet for like muligheter i idretten i flere år. Vi er også veldig stolte av å være
sponsor til para-landslaget og til mange tusen barn gjennom vår draktkampanje, sier han.
- Norges Friidrettsforbund er også svært fornøyde med den nye avtalen. Coop er en verdidrevet samfunnsaktør som aktivt er med å forsterke idretten vår også utover det økonomiske bidraget, sier generalsekretær i NFIF, Kjetil Hildeskor.
- Vi er heldige som opplever stor tilslutning, og som har så mange flotte utøvere som
presterer på høyt internasjonalt nivå. I tillegg gror det bak de største stjernene. Vi har mange lovende talenter som har en spennende sportslig utvikling. Samtidig er vi glade for å samarbeide med en partner som vil være med å fremme folkehelse og aktivitet for alle,
avslutter han.
Kontakter
Norges Friidrettsforbund:
Kjetil Hildeskor, generalsekretær: 901 50 944
Fredrik Samuelsen, kommersiell leder: 917 11 069
Coop / Extra:
Vegard Dahl Hansen, sponsorsjef: 917 69 657
Simen Kjønnås Thorsen, kommunikasjonsrådgiver: 917 97 995
Bilder
Om Coop Norge
Coop er Norges nest største dagligvareaktør og har i dag ca. 1 250 dagligvarebutikker og byggevarehus innenfor kjedekonseptene Obs, Extra, Coop Prix, Coop Mega, Coop Marked, Matkroken, Obs BYGG og Coop Byggmix. Coop eies av kundene gjennom medlemskap i deres lokale samvirkelag. Samvirkelagene har i dag til sammen over 2,5 millioner medlemmer og familiemedlemmer. Samvirkelagene eier fellesorganisasjonen Coop Norge SA som ivaretar sentrale fellesoppgaver for samvirkelagene.
Følg pressemeldinger fra Coop Norge
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Coop Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Coop Norge
Denne norske juleklassikeren brukes som dyrefôr i andre land22.12.2025 10:30:00 CET | Pressemelding
Kålrot er et kjærkomment innslag på middagsbordet for mange her til lands i jula, og nesten en tredjedel av andelen kålrot Coop selger i løpet av året går unna i juleukene. Men selv om vi setter kålroten på festbordet, så blir den i de fleste andre land foret til dyra fremfor til middagsgjestene.
Tilbakekaller Xtra fryste jordbær 500 gram19.12.2025 19:06:52 CET | Pressemelding
Coop tilbakekaller Xtra fryste jordbær solgt i Coop sine butikker. Årsaken er funn av pestcidrester over grenseverdien. Produktet er fjernet fra butikk.
Extra-kundene kan spare over 100 millioner kroner til jul19.12.2025 10:00:00 CET | Pressemelding
Oppfordrer medlemmene til å bruke kupongene sine før jul.
Spinnvilt priskutt: Extra kutter prisene på ribbe og pinnekjøtt16.12.2025 13:05:00 CET | Pressemelding
Lavpriskjeden Extra setter ned prisene på julemat med opptil 30 kroner per kilo. Testvinneren Coop Tynnribbe kuttes til 69 kroner per kilo, mens Xtra tynnribbe selges til 59 kroner per kilo.
Flere gir mat i julegave: Coop rigger seg for økt etterspørsel etter lokalmat15.12.2025 14:50:58 CET | Pressemelding
Norske forbrukere får stadig større appetitt på lokalmat som julegave. En fersk undersøkelse gjennomført av Coop Norge og YouGov viser at over 4 av 10 (43 %) mener det er viktig at mat- eller drikkegaven er lokalprodusert. Et klart flertall sier de setter pris på å både gi og få mat som gave i julen.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom

