Norges Friidrettsforbund og Extra forlenger samarbeidsavtalen med fire nye år
Extra har vært generalsponsor for Norges Friidrettsforbund siden 2018, og begge parter er
svært fornøyd med at dette samarbeidet nå forlenges med fire nye år.
Som generalsponsor går samarbeidet langt utover logoprofilering og tilgang på noen av
Norges mest populære idrettsutøvere.
For Extra og Coop vil nemlig være en aktiv samarbeidspartner for alle deler av norsk
friidrett.
Avtalen vil bety mye for breddeidretten, og partene vil fortsette arbeidet med å inspirere barn
og unge til en sunn og aktiv livsstil samt arbeide for like muligheter uansett kjønn, religion,
etnisitet og bakgrunn.
- Det er veldig hyggelig at Extra og NFIF forlenger generalsponsoravtalen. Extra ser verdien av både bredden og toppen, og det er viktig for å bygge norsk friidrett videre. Vi har hatt et veldig godt samarbeid så langt, og jeg ser fram til fortsettelsen sier Karsten Warholm.
- Samarbeidet har vært svært positivt så langt, og vi ser frem til flere gode år fremover. For
Coop, som er eid av kundene våre, er lokal tilhørighet viktig. Derfor føles det helt riktig å
fortsette støtten til norsk friidrett, som gjør en viktig jobb med å engasjere og inkludere barn og unge over hele landet, sier Daniel Kyrre Pedersen, kjededirektør i Extra.
- Coop har kjempet for like muligheter i idretten i flere år. Vi er også veldig stolte av å være
sponsor til para-landslaget og til mange tusen barn gjennom vår draktkampanje, sier han.
- Norges Friidrettsforbund er også svært fornøyde med den nye avtalen. Coop er en verdidrevet samfunnsaktør som aktivt er med å forsterke idretten vår også utover det økonomiske bidraget, sier generalsekretær i NFIF, Kjetil Hildeskor.
- Vi er heldige som opplever stor tilslutning, og som har så mange flotte utøvere som
presterer på høyt internasjonalt nivå. I tillegg gror det bak de største stjernene. Vi har mange lovende talenter som har en spennende sportslig utvikling. Samtidig er vi glade for å samarbeide med en partner som vil være med å fremme folkehelse og aktivitet for alle,
avslutter han.
Kontakter
Norges Friidrettsforbund:
Kjetil Hildeskor, generalsekretær: 901 50 944
Fredrik Samuelsen, kommersiell leder: 917 11 069
Coop / Extra:
Vegard Dahl Hansen, sponsorsjef: 917 69 657
Simen Kjønnås Thorsen, kommunikasjonsrådgiver: 917 97 995
Bilder
Om Coop Norge
Coop er Norges nest største dagligvareaktør og driver i dag ca. 1 250 dagligvarebutikker innenfor seks kjedekonsepter: Obs, Extra, Coop Prix, Coop Mega, Coop Marked og Matkroken. I tillegg driver Coop ca. 120 byggevarehus i kjedene Obs BYGG og Coop Byggmix. Coop har også flere faghandelsprofiler i ulike bransjer, for eksempel elektro. Coop eies av kundene gjennom deres medlemskap i deres lokale samvirkelag. Coop har i dag over 2 millioner medeiere. Samvirkelagene eier fellesorganisasjonen Coop Norge som administrerer og drifter alle fellesoppgaver for lagene.
Følg pressemeldinger fra Coop Norge
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Coop Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Coop Norge
Änglamark og Coop topper bærekraftskåring5.3.2024 14:12:03 CET | Pressemelding
Norske forbrukere rangerer både Coop og deres produktserie Änglamark som bransjevinnere i Sustainable Brand Index 2024. Änglamark blir rangert som den nest mest bærekraftige merkevaren av alle som er med i undersøkelsen.
Coop vil gjøre det lettere for kunden å velge sunt brød27.2.2024 07:00:00 CET | Pressemelding
Basert på tilbakemeldinger fra kundene innfører Coop egen grovhetsmerking for å tydeliggjøre innholdet i brødene sine.
Coop Prinsessestang tilbakekalles på grunn av feilmerking29.1.2024 16:57:24 CET | Pressemelding
Coop kaller tilbake Coop Prinsessestang 350g. Produktet er merket med feil etikett. Bakverket inneholder melk og hasselnøtt, men det framkommer ikke. Produktet er nå fjernet fra butikkene.
Coop utbetaler rekordhøyt kjøpeutbytte til medlemmene22.1.2024 08:00:00 CET | Pressemelding
Coop-medlemmer har i disse dager fått utbetalt over 1,4 milliarder kroner i kjøpeutbytte. I tillegg har medlemmene fått kupong- og medlemskupprabatter som utgjør 1,4 milliarder kroner. Coop-medlemmene får dermed en rekordhøy samlet medlemsnytte på over 2,8 milliarder kroner for 2023.
Coop tar krafttak mot matsvinn3.1.2024 11:00:00 CET | Pressemelding
Coops dagligvarekjeder skal nå selge varer som har passert "best før"-dato til 70 % rabatt.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom