Norges Friidrettsforbund og Extra forlenger samarbeidsavtalen med fire nye år

Extra har vært generalsponsor for Norges Friidrettsforbund siden 2018, og begge parter er
svært fornøyd med at dette samarbeidet nå forlenges med fire nye år.
Som generalsponsor går samarbeidet langt utover logoprofilering og tilgang på noen av
Norges mest populære idrettsutøvere.
For Extra og Coop vil nemlig være en aktiv samarbeidspartner for alle deler av norsk
friidrett.
Avtalen vil bety mye for breddeidretten, og partene vil fortsette arbeidet med å inspirere barn
og unge til en sunn og aktiv livsstil samt arbeide for like muligheter uansett kjønn, religion,
etnisitet og bakgrunn.
- Det er veldig hyggelig at Extra og NFIF forlenger generalsponsoravtalen. Extra ser verdien av både bredden og toppen, og det er viktig for å bygge norsk friidrett videre. Vi har hatt et veldig godt samarbeid så langt, og jeg ser fram til fortsettelsen sier Karsten Warholm.
- Samarbeidet har vært svært positivt så langt, og vi ser frem til flere gode år fremover. For
Coop, som er eid av kundene våre, er lokal tilhørighet viktig. Derfor føles det helt riktig å
fortsette støtten til norsk friidrett, som gjør en viktig jobb med å engasjere og inkludere barn og unge over hele landet, sier Daniel Kyrre Pedersen, kjededirektør i Extra.
- Coop har kjempet for like muligheter i idretten i flere år. Vi er også veldig stolte av å være
sponsor til para-landslaget og til mange tusen barn gjennom vår draktkampanje, sier han.
- Norges Friidrettsforbund er også svært fornøyde med den nye avtalen. Coop er en verdidrevet samfunnsaktør som aktivt er med å forsterke idretten vår også utover det økonomiske bidraget, sier generalsekretær i NFIF, Kjetil Hildeskor.
- Vi er heldige som opplever stor tilslutning, og som har så mange flotte utøvere som
presterer på høyt internasjonalt nivå. I tillegg gror det bak de største stjernene. Vi har mange lovende talenter som har en spennende sportslig utvikling. Samtidig er vi glade for å samarbeide med en partner som vil være med å fremme folkehelse og aktivitet for alle,
avslutter han.
Kontakter
Norges Friidrettsforbund:
Kjetil Hildeskor, generalsekretær: 901 50 944
Fredrik Samuelsen, kommersiell leder: 917 11 069
Coop / Extra:
Vegard Dahl Hansen, sponsorsjef: 917 69 657
Simen Kjønnås Thorsen, kommunikasjonsrådgiver: 917 97 995
Bilder
Om Coop Norge
Coop er Norges nest største dagligvareaktør og har i dag ca. 1 250 dagligvarebutikker og byggevarehus innenfor kjedekonseptene Obs, Extra, Coop Prix, Coop Mega, Coop Marked, Matkroken, Obs BYGG og Coop Byggmix. Coop eies av kundene gjennom medlemskap i deres lokale samvirkelag. Samvirkelagene har i dag til sammen over 2,5 millioner medlemmer og familiemedlemmer. Samvirkelagene eier fellesorganisasjonen Coop Norge SA som ivaretar sentrale fellesoppgaver for samvirkelagene.
Følg pressemeldinger fra Coop Norge
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Coop Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Coop Norge
Coop Norge og Zeta Display inngår avtale om Retail Media-løsning19.6.2025 12:00:00 CEST | Pressemelding
Coop Norge og ZetaDisplay Norway AS kunngjør i dag et nytt og strategisk samarbeid for leveranse av en fremtidsrettet Retail Media-løsning i butikk. Avtalen markerer en viktig milepæl for begge selskaper, har som mål å styrke kundeopplevelsen og tilby annonsører en moderne, datadrevet kommunikasjonsplattform i dagligvarehandelen.
Salgsboom på jordbær denne våren – nå kommer de norske bærene17.6.2025 09:59:10 CEST | Pressemelding
Nordmenn har spist rekordmye jordbær denne våren. I løpet av mai og så langt i juni har Coops dagligvarekjeder solgt over tre millioner jordbærkurver, en økning på over 400 000 kurver fra samme tid i fjor. Dette har nesten utelukkende vært importerte bær, men når butikkene nå fylles med norske jordbær forventes rekordsalg.
Tilbakekaller Coop Prinsessestang i Midt-Norge3.6.2025 12:13:48 CEST | Pressemelding
Coop kaller tilbake «Coop Prinsessestang 350g» i Midt-Norge etter at produktet er levert med feil etikett. Bakverket inneholder mandler og hasselnøtter, men dette fremkommer ikke på etiketten.
Ny avtale skal sikre flere barn plass i idretten: Norges idrettsforbund blir ny partner i Coop-dugnaden30.5.2025 09:59:06 CEST | Pressemelding
Norges idrettsforbund og Coop Norge har inngått et viktig samarbeid med mål om å bidra til at flere barn får muligheten til å delta i idrett uavhengig av familiens økonomi.
Extra forventer å selge over én million jordbærkurver før 17. mai: - Dette er jo helt spinnvilt!16.5.2025 10:00:00 CEST | Pressemelding
Coop opplever rekordstor etterspørsel etter jordbær i forkant av 17. mai, og Extra forventer å selge over én million kurver før nasjonaldagen. Totalt regner Coop med å selge 750 tonn jordbær til en verdi på nærmere 50 millioner kroner i mai.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom