IDG Relate2change OSLO HUB

Norges første konferanse om Inner Development Goals

Hendelse:

Navn:  FRA FRUSTRASJON TIL HANDLEKRAFT, En IDG konferanse (Inner Development Goals)
Tid:   21.06.21.
Sted: Senter for relasjon og endring, Nobelsgate 16 A, inngang hagen.

Vi når ikke FNs bærekraftsmål innen 2030, uten at vi mennesker endrer vår adferd.

Ut av frustrasjon stilte initiativtakerne Ekskäret Fondation, 29K og The New Dimension, sammen med forskere fra bl.a. Harvard Business school, MIT og Universitetet i Stockholm seg spørsmålet:

“What capabilities, qualities or skills do you believe are essential to develop, individually and collectively, in order to get us significantly closer to fulfilling the Sustainable Development Goals?”

Dette var startskuddet på et treårig forskningsprosjekt hvor konklusjonen var klar; vi mennesker må starte med oss selv, og gjennom dette ble Inner Development Goals (IDG) ble skapt. Et rammeverk for utvikling, med 5 dimensjoner og 23 kvaliteter vi mennesker trenger å utvikle. Europaparlamentet annerkjente dette rammeverket i en resolusjon i juni i fjor.

Verdiene samarbeid og samskaping gjennomsyrer bevegelsen som viser seg gjennom at alt materiell, rammeverk, toolkit og logo er åpent tilgjengelig og gratis for alle.

På et år har dette spredd seg til alle verdens hjørner, i 45 land og snart 300 hubber, 6 i Norge. Det er et momentum at faggrupper, organisasjoner, privat og offentlig virksomheter står sammen og jobber for å akselerere tempo mot en bærekraftig verden i 2030.  En bærekraftig verden gjennom personlig og menneskelig vekst.

Hvordan

IDG jobber for å lage ecosenter for kompetanse og utvikling globalt og lokalt, det arrangeres åpne og gratis hubmøter, for å orientere og engasjerer de som kommer. IKEA er en frontrunner, de var med fra start.  Det er nå mange organisajsoner i Norge som har startet å se på dette. Hubben IDG Relate2change OSLO HUB, har hatt 4 hubmøter. Vi har også hatt en rekke møter med bedrifter og organisasjoner. Til høsten skal vi ha hubmøte hos Oslo kommune og en norsk bank.

IDG Relate2change OSLO HUB drar i gang den første IDG konferansen i Norge. Det er en kveldskonferanse som holdes på Senter for Relasjon og Endring (den gamle svenske ambassaden på Frogner). Fra kl 1500-2100, med et spennende og kreativt program.

Konferansen heter fra Frustrasjon til handlekraft, fordi hele IDG bevegelsen ble skapt pga frustrasjon over at det ikke gikk fort nok. Det har endt med et brennende engasjement og en drivkraft som gir håp.

Konferansen er laget som en prosess, hvor vi går gjennom alle dimensjonene i rammeverket.

1. Innledning – ved hubleder Christin Winther som gi kort input om IDG
  2. Musikalsk mindfull innledning med sanger Lisa Bonnár
  3. 4 prosessgrupper som erfarer og lærer en metode for gode beslutninger
  4. Playback teater - En øvelse i handlekraft.
  5. Panelrefleksjon i gruppe – profesjonelle innen organisasjon og ledelse, med forskjellig tilnærming (akademia, HR, konsulent offentlig og privat, skribent) reflekterer høyt over konferansen, IDG og veien videre.
  6. Avslutning – mingling

Utfyllende opplysninger:

Inner Development Goals knytter sammen personlig utvikling og bærekraft.

I mange bedrifter er det siloer, HR og bærekraft snakker ikke sammen.  IDG bringer dette sammen, og at det har kan bli synergi i samskapning.

Påmelding:

Hjemmeside IDG
www.innerdevelopmentgoals

Hjemmeside hubben:
www.relate2change.com

NYHET:

IDG veileder utdanning

I dette programmet får du muligheten til å utvikle ferdigheter for implementering av FNs bærekrafts mål gjennom IDG (Inner Development Goals) og gestalt som metode i arbeidet med leder- og organisasjonsutvikling.

Følg pressemeldinger fra IDG Relate2change OSLO HUB

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra IDG Relate2change OSLO HUB på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra IDG Relate2change OSLO HUB