Norges beste fotballklubb – på panting

Pantedugnaden er en årlig konkurranse der norske fotballklubber konkurrerer om å pante mest flasker. Konkurransen setter fokus på at det for alle klubber – både små og store – ligger et inntektspotensial i å øke innsamling av pant, til glede for både miljø og klubbkasser: Det betyr mindre plast på avveie, og mer penger i kassa til klubbene som er med.
– Pantedugnaden inspirerer klubbene til å få ekstra inntekter på en bærekraftig måte. Konseptet er en klar vinn-vinn: Penger i klubbkassa, samtidig som vi hjelper miljøet. Årets konkurranse har bidratt til reelt økte inntekter rundt i klubbene, det er vi glade for å se, sier Tom Fodstad, leder salg og forretningsutvikling i Norges Fotballforbund (NFF), og legger til at dugnaden gjennomføres i samarbeid med Coca-Cola, og med Infinitum – som drifter det norske pantesystemet – som logistikkpartner.
Pantet «best» og pantet «mest»
Nå er vinnerne av Pantedugnaden 2022 kåret – både den som har pantet «best» (det vil si mest per medlem), og den som har pantet «mest» (totalt). Og de befinner seg på hver sin side av landet.
– Vi er glade for å fortelle at Røst IL i Nordland er kåret til Norges beste klubb på panting. Dette er resultatet av en imponerende, målrettet innsats for å øke panteinntektene gjennom to dedikerte årlige aktiviteter, sier Jonas Olsson, sponsoransvarlig hos Coca-Cola Europacific Partners Norge, og fortsetter:
– I tillegg har fjorårets vinner, Øyer-Tretten IF fra Innlandet, også i år gjort en kjempeinnsats ved å jobbe målrettet med å ha boder som er tilrettelagt for å levere pant rundt om på de store hyttefeltene i området. Slik har de igjen klart å bli klubben som har samlet inn mest totalt, sier Olsson.
– Både Røst IL og Øyer-Tretten IF har på en imponerende måte vist hvordan norske klubber kan øke sine inntekter ved å identifisere pantemulighetene som finnes i deres lokale områder, avslutter Jonas Olsson.
Glade vinnere
De to klubbene er glade for å stå igjen som vinnere av Pantedugnaden 2022:
– Et par ganger i året får vi folk til å sette ut pant som vi kommer rundt og henter. Det gir gode penger i kassa, og så blir jo premien fra Coca-Cola en ekstra bonus. Dette betyr veldig mye for en liten klubb som oss, sier Arnhild Adolfsen, leder for Røst IL.
– Premien på 15 000 kroner kommer veldig godt med som en bonus, men økonomisk sett så er jo pengene vi tjener på selve Pantedugnaden det aller viktigste. Og – kanskje aller viktigst i den store sammenhengen – den jobben vi bidrar med for miljøet, sier Jan-Erik Fossheim, daglig leder i Øyer-Tretten IF.
Nøkkelord
Kontakter
Per HynneKommunikasjonsdirektørCoca-Cola Europacific Partners Norge
Produksjon, distribusjon og salg
Bilder


Lenker
Om Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge

Robsrudskogen 5
1471 Lørenskog
+47 67 92 40 50http://www.coca-cola.no
Om Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge
The Coca-Cola Company (TCCC) er verdens ledende produsent av alkoholfrie drikkevarer. Oppskriften på Coca-Cola ble laget i 1886 av apotekeren John S. Pemberton i Atlanta, USA, og i Norge kom Coca-Cola på markedet i 1926. Coca-Cola Norge eier og leder merkevarene mens Coca-Cola Europacific Partners Norge AS (CCEPN) har ansvaret for produksjon, salg og distribusjon av Coca-Cola i Norge. Fra produksjonsanlegget på Lørenskog, like utenfor Oslo, markedsføres og distribueres Coca-Cola®, Coca-Cola Zero Sugar®, Fanta®, Sprite®, Sprite zero®, Urge®, bonaqua®, fuzetea®, Powerade®, MER®, COSTA® og CHAQWA®. Coca-Cola Europacific Partners Norge har i overkant av 550 ansatte i Norge, og Coca-Cola Norge har rundt 10 ansatte.
Se www.coca-cola.no for mer informasjon.
Følg pressemeldinger fra Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge
Treningsklassikeren i ny variant: Nå kommer Powerade med kirsebærsmak15.9.2025 12:21:57 CEST | Pressemelding
Powerade er en klassiker for treningsglade nordmenn. Nå kommer den i en ny variant her i Norge: Powerade Cherry.
Nå er disse tilbake – med navnet ditt i stedet for den kjente logoen14.4.2025 08:48:02 CEST | Pressemelding
Heter du Jonas, Emma eller Ahmet? Nå finner du snart navnet ditt der den ikoniske Coca-Cola-logoen vanligvis er plassert. Og du er ikke alene: 250 norske navn overtar logoplassen på flasker og bokser når Coca-Cola igjen oppfordrer til å «Share a Coke».
Coca-Cola etterlyser norske ideer18.3.2025 09:46:47 CET | Pressemelding
Coca-Cola Europacific Partners søker samarbeid med selskaper og forskningsmiljøer som bidrar til økt bærekraft for både Coca-Cola selv, og bransjen for øvrig. Nå ser de også etter norske partnere.
Ny kampanje: Coca-Cola lyser opp det norske vintermørket17.2.2025 09:52:17 CET | Pressemelding
Coca-Cola hyller nordmenns holdning til det norske vintermørket i sin nye kampanje. «Der andre ser mørke, ser nordmenn muligheter», sier selskapet selv. Kampanjen fokuserer på fellesskap, og innebærer blant annet en musikalsk vinteropplevelse, utendørs lystunnel og selvlysende Coca-Cola-bokser.
Juletraileren skal Norge rundt – her stopper den14.11.2024 09:54:20 CET | Pressemelding
Det har blitt en populær førjulstradisjon at den ikoniske juletraileren besøker tettsteder og byer landet rundt. Om ikke lenge starter årets rundtur, her finner du stoppestedene.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom