Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge

Norges beste fotballklubb – på panting

Del
Norske fotballklubber har konkurrert i et halvt år om å vinne Pantedugnaden, en nasjonal pantekonkurranse. Nå er vinnerne kåret.
Tom Fodstad i Norges Fotballforbund gratulerer Jan-Erik Fossheim i Øyer-Tretten IF som årets vinner av Pantedugnaden, sammen med Røst IL. Foto: Bjørn-Christian Roksvåg/NFF
Tom Fodstad i Norges Fotballforbund gratulerer Jan-Erik Fossheim i Øyer-Tretten IF som årets vinner av Pantedugnaden, sammen med Røst IL. Foto: Bjørn-Christian Roksvåg/NFF

Pantedugnaden er en årlig konkurranse der norske fotballklubber konkurrerer om å pante mest flasker. Konkurransen setter fokus på at det for alle klubber – både små og store – ligger et inntektspotensial i å øke innsamling av pant, til glede for både miljø og klubbkasser: Det betyr mindre plast på avveie, og mer penger i kassa til klubbene som er med.

– Pantedugnaden inspirerer klubbene til å få ekstra inntekter på en bærekraftig måte. Konseptet er en klar vinn-vinn: Penger i klubbkassa, samtidig som vi hjelper miljøet. Årets konkurranse har bidratt til reelt økte inntekter rundt i klubbene, det er vi glade for å se, sier Tom Fodstad, leder salg og forretningsutvikling i Norges Fotballforbund (NFF), og legger til at dugnaden gjennomføres i samarbeid med Coca-Cola, og med Infinitum – som drifter det norske pantesystemet – som logistikkpartner.

Pantet «best» og pantet «mest»

Nå er vinnerne av Pantedugnaden 2022 kåret – både den som har pantet «best» (det vil si mest per medlem), og den som har pantet «mest» (totalt). Og de befinner seg på hver sin side av landet.

– Vi er glade for å fortelle at Røst IL i Nordland er kåret til Norges beste klubb på panting. Dette er resultatet av en imponerende, målrettet innsats for å øke panteinntektene gjennom to dedikerte årlige aktiviteter, sier Jonas Olsson, sponsoransvarlig hos Coca-Cola Europacific Partners Norge, og fortsetter:

– I tillegg har fjorårets vinner, Øyer-Tretten IF fra Innlandet, også i år gjort en kjempeinnsats ved å jobbe målrettet med å ha boder som er tilrettelagt for å levere pant rundt om på de store hyttefeltene i området. Slik har de igjen klart å bli klubben som har samlet inn mest totalt, sier Olsson.

– Både Røst IL og Øyer-Tretten IF har på en imponerende måte vist hvordan norske klubber kan øke sine inntekter ved å identifisere pantemulighetene som finnes i deres lokale områder, avslutter Jonas Olsson.

Glade vinnere

De to klubbene er glade for å stå igjen som vinnere av Pantedugnaden 2022:

– Et par ganger i året får vi folk til å sette ut pant som vi kommer rundt og henter. Det gir gode penger i kassa, og så blir jo premien fra Coca-Cola en ekstra bonus. Dette betyr veldig mye for en liten klubb som oss, sier Arnhild Adolfsen, leder for Røst IL.

– Premien på 15 000 kroner kommer veldig godt med som en bonus, men økonomisk sett så er jo pengene vi tjener på selve Pantedugnaden det aller viktigste. Og – kanskje aller viktigst i den store sammenhengen – den jobben vi bidrar med for miljøet, sier Jan-Erik Fossheim, daglig leder i Øyer-Tretten IF.

Nøkkelord

Kontakter

Bilder

Tom Fodstad i Norges Fotballforbund gratulerer Jan-Erik Fossheim i Øyer-Tretten IF som årets vinner av Pantedugnaden, sammen med Røst IL. Foto: Bjørn-Christian Roksvåg/NFF
Tom Fodstad i Norges Fotballforbund gratulerer Jan-Erik Fossheim i Øyer-Tretten IF som årets vinner av Pantedugnaden, sammen med Røst IL. Foto: Bjørn-Christian Roksvåg/NFF
Last ned bilde
Last ned bilde

Lenker

Om Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge

Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge
Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge
Robsrudskogen 5
1471 Lørenskog

+47 67 92 40 50http://www.coca-cola.no

Om Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge

The Coca-Cola Company (TCCC) er verdens ledende produsent av alkoholfrie drikkevarer. Oppskriften på Coca-Cola ble laget i 1886 av apotekeren John S. Pemberton i Atlanta, USA, og i Norge kom Coca-Cola på markedet i 1926. Coca-Cola Norge eier og leder merkevarene mens Coca-Cola Europacific Partners Norge AS (CCEPN) har ansvaret for produksjon, salg og distribusjon av Coca-Cola i Norge. Fra produksjonsanlegget på Lørenskog, like utenfor Oslo, markedsføres og distribueres Coca-Cola®, Coca-Cola Zero Sugar®, Fanta®, Sprite®, Sprite zero®, Urge®, bonaqua®, fuzetea®, Powerade®, MER®, COSTA® og CHAQWA®. Coca-Cola Europacific Partners Norge har i overkant av 550 ansatte i Norge, og Coca-Cola Norge har rundt 10 ansatte.

Se www.coca-cola.no for mer informasjon.

Følg pressemeldinger fra Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge

I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.

Besøk vårt presserom
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye