Norge tar bronse i bake-VM med REMA 1000s mesterbaker

REMA 1000s egen mesterbaker Rémy Corbet og det norske bakerlandslaget tok i dag en imponerende bronse i verdensmesterskapet i baking - Coupe du Monde de la Boulangerie.

Det norske laget er bestående av Trude Beate Brendehaug, Xiao Juan Peng, trener Kjetil Dale Aas og Rémy Corbet, som til daglig er produktutvikler hos Mesterbakeren for REMA 1000.

På bakerlandslaget hadde han ansvar nettopp for brød. Resultatet kan du se her.

- Denne medaljen betyr veldig mye. Da jeg selv ble trener for Bakerlandslaget i 2019 lovte jeg laget at vi en dag skulle konkurrere i verdensmesterskapet, og jeg er kjempefornøyd med gjennomføringen og medaljeplass. Nå skal jeg kna all energien fra pallplassen inn i å bake verdens beste brød for Mesterbakeren og REMA 1000, sier Rémy Corbet på telefon fra Paris.

Historisk deltakelse – og medalje

I verdensmesterskapet, også kalt verdens tøffeste bakekonkurranse, møtte Norge 10 andre land. Det var første gang Norge var kvalifisert til finalen og dermed er det intet mindre enn historisk at laget landet en imponerende tredjeplass, etter Taiwan og Nederland.

- Dette var langt over våre forventninger, særlig siden Norge er det eneste laget som ikke konkurrerer på fulltid. Vi trener på fritiden, etter at vi har bakt og kokkelert i dagsjobbene våre. Derfor er det ekstra morsomt at vi fikk pallplass, sier Corbet.

Nylig lanserte REMA 1000 tre nye steinovnsbakte surdeigsbrød inn i Håndverkserien av butikkbrød for å tilby kundene brød av bakerikvalitet til lave priser. Brødene er utviklet av Rémy Corbet og bakes på lokale norske bakerier for å kunne tilby REMA 1000 sine kunder ferske brød av høyeste kvalitet når de gjøre sine daglige innkjøp. Les mer om Håndverkserien her.