Nordmenns feriefavoritt Kreta kåret til en av verdens mest populære destinasjoner i 2020

Listen over årets mest populære feriedestinasjoner, "Travellers 'Choice", er nå presentert av Tripadvisor. Listen består av destinasjoner TripAdvisors brukere har vært mest begeistret for det siste året. På tredjeplass i årets kåring finner vi den populære middelhavsjuvelen Kreta.

Kreta

- Det overrasker meg ikke at Kreta kommer såpass høyt opp på denne listen. Det er et populært reisemål blant våre norske kunder. Kreta tilbyr alt fra vakre strender til sjarmerende atmosfære og kulturelle attraksjoner, sier Nora Aspengren, Kommunikasjonssjef i TUI.

45% av TUIs gjester i Hellas velger Kreta som feriedestinasjon. Det som tiltrekker reisende til Kreta er alt fra koselige byer som Chania og Rethymnon til kulturelle attraksjoner som de minoiske ruinene i Malia, det majestetiske fjellet Ida hvor det sies at Zeus ble født, og ikke minst; den greske maten.

Her er listen over årets 25 mest populære destinasjoner:

1. London, Storbritannia
  23. Tokyo, Japan
  24. Kyoto, Japan
  25. New York City, New York

Kofferten står klar, nå skal nordmenn ut å reise - vekst i reisesalget i hele landet14.4.2021 13:00:00 CEST | Pressemelding

Siste salgstall fra TUI viser at reiselysten fester seg i hele landet, og reisearrangøren melder om nær dobling i feriesalget den siste uken. Den største andelen av de reisende ønsker å reise til utlandet fra og med september, tallene viser vekst i alle sesonger som ligger ute til salg. Skolenes høstferier og juleferier er veldig populært blant barnefamilier, og jevnt over kjøper nå nordmenn dyrere ferieprodukter enn normalt.