Nordmenns feriefavoritt Kreta kåret til en av verdens mest populære destinasjoner i 2020

Listen over årets mest populære feriedestinasjoner, "Travellers 'Choice", er nå presentert av Tripadvisor. Listen består av destinasjoner TripAdvisors brukere har vært mest begeistret for det siste året. På tredjeplass i årets kåring finner vi den populære middelhavsjuvelen Kreta.

Kreta

- Det overrasker meg ikke at Kreta kommer såpass høyt opp på denne listen. Det er et populært reisemål blant våre norske kunder. Kreta tilbyr alt fra vakre strender til sjarmerende atmosfære og kulturelle attraksjoner, sier Nora Aspengren, Kommunikasjonssjef i TUI.

45% av TUIs gjester i Hellas velger Kreta som feriedestinasjon. Det som tiltrekker reisende til Kreta er alt fra koselige byer som Chania og Rethymnon til kulturelle attraksjoner som de minoiske ruinene i Malia, det majestetiske fjellet Ida hvor det sies at Zeus ble født, og ikke minst; den greske maten.

Her er listen over årets 25 mest populære destinasjoner:

1. London, Storbritannia
  23. Tokyo, Japan
  24. Kyoto, Japan
  25. New York City, New York

TUI tilbyr nå COVID CARE til alle sine kunder - Tjenesten gjelder alle charterreiser fra og med i dag, og dekker blant annet testing og repatriering16.7.2020 10:00:00 CESTPressemelding

Etter hvert som verden langsomt åpner seg for utenlandsreiser, så vokser også feriesalget hos TUI. I takt med økende etterspørsel etter sommerferie i Hellas og Spania, øker også interessen fra kundene angående reisesikkerhet og nødvendige forholdsregler. I lys av vår "nye" måte å reise på og for å imøtekomme behovet i markedet, tilbyr TUI nå en egen COVID CARE-tjeneste til alle sine kunder som reiser i 2020.