Nordmenn vil oppleve mer når de er på ferie - TUI relanserer sin opplevelsesportefølje

- Opplevelser har blitt noe av det mest eksklusive vi unner oss akkurat nå, kanskje fordi vi tok mye av det forgitt tidligere. Vi ser at gjestene våre vil fordype seg mer i området de besøker, og oppleve ting som skaper uforglemmelige minner. Det skal være ekte, ekslusivt og bidra positivt til lokalmiljøet – Det er derfor vi nå relanserer TUI Collection, sier Nora Aspengren, Kommunikasjonssjef i TUI.
Ekte, bærekraftig og prisgunstig
Nye TUI Collection er basert på markedsundersøkelser og tilbakemeldinger fra TUIs egne gjester. Reisende vil ha opplevelser som gir god forståelse for lokal kultur og tradisjoner, at opplevelsen er ansvarlig produsert og leveres på en god måte for både folk og miljø, samtidig som man skal ha fleksible bestillingsvilkår og prisgunstighet. Alt dette gjenspeiles i de mer enn 650 utfluktene som nå inngår i TUI Collection. En andel av hver solgte TUI Collection-utflukt vil gå til TUI Care Foundations arbeid verden over.
TUIs datterselskap Musement tilbyr mer enn 215.000 aktiviteter og opplevelser, inkludert TUI Collection. Hele porteføljen er tilgjengelig for alle reisende og kan blant annet bestilles på www.gotui.com, www.musement.com, på www.tui.no og i selskapets reise-app.
Nordmenns topp 5 opplevelser og utflukter i sommer:
Nøkkelord
Kontakter
Nora AspengrenKommunikasjonssjef TUI i Norge
Tel:+47 90 63 60 63nora.aspengren@tui.noBilder
Lenker
Om TUI Norge
TUI Group er verdens ledende reiseoperatør med virksomhet i over 180 land. I Norge har selskapet vært etablert siden 1973.
TUI arbeider for at feriereiser skal være mer bærekraftige og bidra positivt til lokalsamfunn og natur på reisemålene. Gjennom initiativer som TUI Care Foundation og tiltak for å redusere utslipp, plastbruk og matsvinn, tar TUI en aktiv rolle i utviklingen av en mer ansvarlig og fremtidsrettet reiselivsnæring der både mennesker og miljø står i sentrum.
TUI har forpliktet seg til mål i tråd med Paris-avtalen gjennom selskapets bærekraftsagenda, med ambisjon om netto null utslipp innen 2050.
Science Based Targets initiative (SBTi) har godkjent klimamålene våre og bekreftet at handlingsplanen er i tråd med kravene for å begrense global oppvarming.
Følg pressemeldinger fra TUI Norge
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra TUI Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra TUI Norge
Ny undersøkelse: 6 av 10 er upåvirket av økonomi3.11.2025 10:00:00 CET | Pressemelding
Nordmenn skiller seg ut som de mest reiselystne i Norden. 6 av 10 oppgir at reiseplanene ikke påvirkes av økonomi, ifølge en undersøkelse Kantar Media har gjennomført for TUI.
9 av 10 mener dette er avgørende for ferien30.10.2025 10:04:03 CET | Pressemelding
En ny undersøkelse viser at for 9 av 10 er lokal mat og vin en avgjørende ingrediens for en vellykket ferie. Men hvilke land innfrir best? TUI Musement har funnet svaret.
– De fleste reiser til Syden med rutefly i vinter23.10.2025 06:00:00 CEST | Pressemelding
– Det er første gang vi har sett at flere velger rutefly enn charterfly, på reiser fra Oslo til Syden i vinter, sier kommunikasjonsjef i TUI Norge, Anne Mørk-Løwengreen.
Norsk jubel under TUI-maraton på Mallorca20.10.2025 11:38:11 CEST | Pressemelding
Over 9 000 løpere fra 76 land deltok i TUI Marathon Mallorca i helga, og to nordmenn endte opp på pallen. – Stadig flere kombinerer ferie og løpekonkurranser, sier kommunikasjonssjef, Anne Mørk-Løwengreen.
Oslo på listen over mest populære storbyer16.10.2025 14:02:00 CEST | Pressemelding
Stadig flere lar seg lokke av en storbyferie. Oslo ligger inne på topplisten over de 30 mest populære byene å reise til, forteller kommunikasjonssjef i TUI, Anne Mørk-Løwengreen.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom




