Nordmenn vil oppleve mer når de er på ferie - TUI relanserer sin opplevelsesportefølje

Sommeren 2022 blir første gang mange nordmenn reiser utenlands igjen etter pandemien. Tall fra TUI viser at vi vil ha høyere kvalitet på hele reisen, ikke bare hotellet denne sommeren; vi vil ha flere og mer eksklusive aktiviteter, og bidra mer til lokalsamfunnet når vi endelig skal ut å reise. TUI relanserer derfor sitt egenproduserte utflukts- og aktivitetsprogram, TUI Collection, denne sommeren. 650 utflukter på mer enn 100 destinasjoner er nå tilgjengelig. En andel av inntektene doneres til TUI Care Foundation, og reinvesteres i mer bærekraftig utvikling i turistnæringen.

Tyrkia

-  Opplevelser har blitt noe av det mest eksklusive vi unner oss akkurat nå, kanskje fordi vi tok mye av det forgitt tidligere. Vi ser at gjestene våre vil fordype seg mer i området de besøker, og oppleve ting som skaper uforglemmelige minner. Det skal være ekte, ekslusivt og bidra positivt til lokalmiljøet – Det er derfor vi nå relanserer TUI Collection, sier Nora Aspengren, Kommunikasjonssjef i TUI.

Ekte, bærekraftig og prisgunstig

Nye TUI Collection er basert på markedsundersøkelser og tilbakemeldinger fra TUIs egne gjester. Reisende vil ha opplevelser som gir god forståelse for lokal kultur og tradisjoner, at opplevelsen er ansvarlig produsert og leveres på en god måte for både folk og miljø, samtidig som man skal ha fleksible bestillingsvilkår og prisgunstighet. Alt dette gjenspeiles i de mer enn 650 utfluktene som nå inngår i TUI Collection. En andel av hver solgte TUI Collection-utflukt vil gå til TUI Care Foundations arbeid verden over.

TUIs datterselskap Musement tilbyr mer enn 215.000 aktiviteter og opplevelser, inkludert TUI Collection. Hele porteføljen er tilgjengelig for alle reisende og kan blant annet bestilles på www.gotui.com, www.musement.com, på www.tui.no og i selskapets reise-app.

Nordmenns topp 5 opplevelser og utflukter i sommer:

Norske reisende har kåret sine hotellfavoritter – Her er vinnerne av TUI Global Hotel Awards21.4.2022 08:00:00 CEST | Pressemelding

Tidligere i april gikk den årlige TUI Global Hotel Awards av stabelen, denne gangen virtuelt. Utmerkelsen er basert på kunders evaluering og tilbakemelding på TUIs mer enn 2.000 hoteller, samt hotellenes implementering av bærekraftstiltak. Det deles ut utmerkelser i 13 kategorier, fra beste hotell globalt, mest bærekraftig til beste Long Haul-hotell. Hoteller i Hellas, Spania og Maldivene skiller seg ut blant de reisende.

TUI utvider i Asia og Afrika: TUI Blue skal vokse til 300+ hoteller over hele verden29.3.2022 09:30:00 CEST | Pressemelding

TUI Group satser videre på utvidelsen av hotellmerkevaren TUI Blue, og lanserer i dag sin strategi for videre vekst i både Asia og Afrika. Selskapet har som mål å vokse fra 96 til 300+ hoteller. Fokus er på utvikling av nye regioner for ekspansjon i Sørøst-Asia, Kina, Afrika og Midtøsten. En viktig driver for den fremtidige vekststrategien er internasjonale partnerskap der TUI Blue-hoteller drives enten under management-kontrakter eller av franchisetakere.