Nordmenn velger utlandet i påsken – kun 22 plasser igjen hos TUI

Tall fra TUI viser at nordmenn vil til utlandet i påsken. De aller fleste har sikret seg en solfylt uke i Spania, og perioden fra 7.4 – 15.4 er absolutt mest populært. Av TUIs totalt 15 avganger med charterfly fra Norge til «syden» i denne perioden, og er det i skrivende kun 22 plasser igjen.

Gran Canaria | Spania

- Det er helt fantastisk å se at nordmenn sikrer seg påskeferien i varmere strøk igjen. Vi er nærmere «normal påsketrafikk» enn vi har vært på veldig lenge. Ikke uventet er det Spania og Gran Canaria de fleste vil til, sier Nora Aspengren.

Tips til de som ikke har sikret seg en ferietur i påsken:

• Vær rask, det er veldig få plasser igjen i den mest populære avreisetiden
  • Hvis du kan reise 16,17,18 april så har man noe mer å velge mellom

Topp 5 reisemål i påsken:

• Gran Canaria
  • Tenerife
  • Lanzarote
  • Kapp Verde
  • Malaga

Topp 5 storby i påsken:

• Nice
  • Barcelona
  • Paris
  • Bangkok
  • Roma

Gran Canaria | Spania

Norske reisende har kåret sine hotellfavoritter – Her er vinnerne av TUI Global Hotel Awards21.4.2022 08:00:00 CEST | Pressemelding

Tidligere i april gikk den årlige TUI Global Hotel Awards av stabelen, denne gangen virtuelt. Utmerkelsen er basert på kunders evaluering og tilbakemelding på TUIs mer enn 2.000 hoteller, samt hotellenes implementering av bærekraftstiltak. Det deles ut utmerkelser i 13 kategorier, fra beste hotell globalt, mest bærekraftig til beste Long Haul-hotell. Hoteller i Hellas, Spania og Maldivene skiller seg ut blant de reisende.

TUI utvider i Asia og Afrika: TUI Blue skal vokse til 300+ hoteller over hele verden29.3.2022 09:30:00 CEST | Pressemelding

TUI Group satser videre på utvidelsen av hotellmerkevaren TUI Blue, og lanserer i dag sin strategi for videre vekst i både Asia og Afrika. Selskapet har som mål å vokse fra 96 til 300+ hoteller. Fokus er på utvikling av nye regioner for ekspansjon i Sørøst-Asia, Kina, Afrika og Midtøsten. En viktig driver for den fremtidige vekststrategien er internasjonale partnerskap der TUI Blue-hoteller drives enten under management-kontrakter eller av franchisetakere.

Reiselysten stiger i Bergen – TUI øker kapasitet til sommeren18.2.2022 07:00:00 CET | Pressemelding

Tall fra TUI viser at reiselysten fra Bergen lufthavn stiger uke for uke, og i forrige uke steg salget med hele 29% sammenlignet med uken før. I takt med at etterspørselen stiger har selskapet nå økt kapasiteten med flere avganger til Antalya, Bulgaria og Kreta. TUI tilbyr 30 ulike reisemål fra Bergen i sommer, 6 av disse er direkte med charterfly. Dette er det bredeste utvalget siden pandemien startet.

Rhodos skal bli et fyrtårn for bærekraftig turisme21.1.2022 09:00:00 CET | Pressemelding

"TheRhodes Co-Lab": TUI og greske myndigheter lanserer fremtidens utviklingshub for mer bærekraftig turisme “TheRhodes Co-Lab” er et samarbeid mellom TUI, TUI Care Foundation og myndighetene i den sørlige egeiske regionen i Hellas. Rhodos, som er en av nordmenns feriefavoritter, skal bli et fyrtårn i utviklingen av fremtidens mer bærekraftige feriedestinasjoner. Det er det første prosjektet i verden der en destinasjon av denne størrelsen går aktivt inn for å bidra til sin egen transformasjon på en så omfattende måte.