Nordmenn velger Tyrkia, Hellas og Spania i sommer

Reiselysten har for alvor meldt seg i hele landet, og reiseselskapet TUI har en vekst på 40% i antall reisebestillinger bare den siste uken. Tyrkia er sommerens vinner med en dobling av antall reisende sammenlignet med samme periode i fjor.

TUI Family Life Aegean Park - Rhodos

- Ustabilt vær og at sommerferien nærmer seg med stormskritt har virkelig satt fart på feriebestillingene hos oss. Nå er det hovedsakelig barnefamilier som sikrer seg reiser i juni og juli, og det er familiehotellene TUI Family Life og Blue Star vi selger mest av akkurat nå, sier Nora Aspengren, Kommunikasjonsansvarlig i TUI Norge.

Pris og skreddersydde hoteller er sommerens drivere

Sommerens mest populære destinasjoner er også de med det beste tilbudet for barnefamilier, både hva gjelder pris og hotelltilbud. Bookingtall fra TUI viser at rimelige destinasjoner som Bulgaria og Tyrkia er veldig populære akkurat nå, og begge destinasjonene har hatt sterk vekst den siste uken. Tyrkia er derimot den eneste destinasjonen tilgjengelig for norske reisende som vokst jevnt hele året.

Det er likevel klassiske sommerdestinasjoner som trekker de store volumene, der Hellas og Spania fortsatt er favoritter.

- Vi ser at nordmenn bestiller ferien mye nærmere avreise enn vi har gjort tidligere og pris er særlig avgjørende for sommerens feriebestillinger, sier Aspengren.

Sommerens topp 5 mest populære reisemål (vekst YOY):

1. Bulgaria + 216%
  2. Tyrkia +187%
  3. Zakynthos + 128 %
  4. Sardinia + 114%
  5. Rhodos +100%

Sommerens topp 5 land i totalt antall reisende:

1. Hellas
  2. Spania
  3. Tyrkia
  4. Kypros
  5. Bulgaria

Sommerens topp 5 reisemål i totalt antall reisende:

1. Kreta
  2. Rhodos
  3. Mallorca
  4. Antalya
  5. Larnaca

TUI Family Life Aegean Park - Rhodos
TUI Family Life Caldera Beach - Kreta
TUI Family Life
RIU Helios Paradise - Bulgaria

Redde skilpadder eller rydde stranden i ferien - TUIs mest populære hotellkonsept lar gjestene ta aktiv del i lokale bærekraftsprosjekter18.12.2019 08:00:00 CETPressemelding

Blue Star er TUIs mest populære hotellkonsept i Norden med nærmere 300.000 gjester årlig. Blue Star er et rendyrket nordisk konsept som har vært i selskapets portefølje i mer enn 30 år. Nå har konseptet gjennomgått en omfattende oppdatering, der bærekraft er i fokus. Nye Blue Star handler om grønne løsninger, lokale opplevelser og at gjestene skal få mulighet til å ta en aktiv del i bærekraftprosjekter i nærområdet. TUI tilbyr 50 Blue Star-hoteller i hele verden.

TUIs ferieatlas: Hit reiser vi i vinter - Kanariøyene topper listen i hele Europa13.12.2019 07:00:00 CETPressemelding

TUIs ferieatlas er her og vinterens reisetrender viser at Kanariøyene er nordmenns ubestridte favoritt, dette gjelder også i julen. Vi er ikke alene om å reise til Kanariøyene, samtlige av TUIs 13 markeder har en eller flere av de kanariske øyene på sine topplister. Sveitsere og Østerrikere velger eksklusive reisemål, og Egypt fortsetter veksten. TUIs Ferieatlas kartlegger reisemønsteret til TUIs mer enn 27 millioner gjester verden over og er basert på faktiske bestillingstall.

Reiser du med barn med funksjonshemninger eller har du spesielle behov? Her er 3 hotelltips for deg18.11.2019 08:00:00 CETPressemelding

De fleste synes det å søke etter den perfekte reisen til sol og strand er halve gleden med ferieplanleggingen, og i gjennomsnitt bruker vi 28 dager på å undersøke ulike reisemuligheter på nett. Reiser du derimot med barn eller voksne med funksjonshemninger eller særskilte behov så blir denne prosessen ofte litt mer utfordrende. For å gjøre dette enklere for sine gjester har TUI satt sammen 3 hoteller i vinter som er tilpasset barnefamilier med spesielle behov.