Nordmenn velger Tyrkia, Hellas og Spania i sommer

Reiselysten har for alvor meldt seg i hele landet, og reiseselskapet TUI har en vekst på 40% i antall reisebestillinger bare den siste uken. Tyrkia er sommerens vinner med en dobling av antall reisende sammenlignet med samme periode i fjor.

TUI Family Life Aegean Park - Rhodos

- Ustabilt vær og at sommerferien nærmer seg med stormskritt har virkelig satt fart på feriebestillingene hos oss. Nå er det hovedsakelig barnefamilier som sikrer seg reiser i juni og juli, og det er familiehotellene TUI Family Life og Blue Star vi selger mest av akkurat nå, sier Nora Aspengren, Kommunikasjonsansvarlig i TUI Norge.

Pris og skreddersydde hoteller er sommerens drivere

Sommerens mest populære destinasjoner er også de med det beste tilbudet for barnefamilier, både hva gjelder pris og hotelltilbud. Bookingtall fra TUI viser at rimelige destinasjoner som Bulgaria og Tyrkia er veldig populære akkurat nå, og begge destinasjonene har hatt sterk vekst den siste uken. Tyrkia er derimot den eneste destinasjonen tilgjengelig for norske reisende som vokst jevnt hele året.

Det er likevel klassiske sommerdestinasjoner som trekker de store volumene, der Hellas og Spania fortsatt er favoritter.

- Vi ser at nordmenn bestiller ferien mye nærmere avreise enn vi har gjort tidligere og pris er særlig avgjørende for sommerens feriebestillinger, sier Aspengren.

Sommerens topp 5 mest populære reisemål (vekst YOY):

1. Bulgaria + 216%
  2. Tyrkia +187%
  3. Zakynthos + 128 %
  4. Sardinia + 114%
  5. Rhodos +100%

Sommerens topp 5 land i totalt antall reisende:

1. Hellas
  2. Spania
  3. Tyrkia
  4. Kypros
  5. Bulgaria

Sommerens topp 5 reisemål i totalt antall reisende:

1. Kreta
  2. Rhodos
  3. Mallorca
  4. Antalya
  5. Larnaca

TUI Family Life Aegean Park - Rhodos
TUI Family Life Caldera Beach - Kreta
TUI Family Life
RIU Helios Paradise - Bulgaria

Reiser du med barn med funksjonshemninger eller har du spesielle behov? Her er 3 hotelltips for deg18.11.2019 08:00:00 CETPressemelding

De fleste synes det å søke etter den perfekte reisen til sol og strand er halve gleden med ferieplanleggingen, og i gjennomsnitt bruker vi 28 dager på å undersøke ulike reisemuligheter på nett. Reiser du derimot med barn eller voksne med funksjonshemninger eller særskilte behov så blir denne prosessen ofte litt mer utfordrende. For å gjøre dette enklere for sine gjester har TUI satt sammen 3 hoteller i vinter som er tilpasset barnefamilier med spesielle behov.

TUI lanserer TUI Blue, selskapets nye globale hotellmerkevare7.11.2019 08:00:00 CETPressemelding

TUI, verdens største reiselivskonsern, begir seg nå ut på sitt største hotell konsoliderings prosjekt noen sinne. Med lanseringen av hotellmerkevaren TUI Blue vil selskapet slå sammen tre eksisterende konsepter, med et mål å bli verdens største merkevare innen ferie og fritids segmentet med 100 egne hotell og et estimert belegg på 1 million gjester i året. Alle hoteller i TUI Blue-porteføljen kan bestilles fra 7. november, og er tilgjengelig for norske gjester fra sommeren 2020.

TUI med rekordstor økning i kapasitet denne vinteren - 2 millioner ekstra flyseter22.10.2019 07:00:00 CESTPressemelding

TUI, verdens største reiselivskonsern, lanserer nå en rekordstor økning i antall flyseter og forventer sterk vekst i flere av TUIs markeder. Selskapet investerer nå i enda flere valgmuligheter og økt fleksibilitet for sine kunder, og hele 2 millioner ekstra flyseter er nå tilgjengelig for TUIs kunder i Storbritannia. Veksten tillater også ansettelse av kollegaer fra konkursrammede Thomas Cook.

Nyhet: TUI lanserer tre nye eksotiske destinasjoner i vinter13.9.2019 07:00:00 CESTPressemelding

Tall fra reiseselskapet TUI viser at etterspørselen etter reiser til sol og strand i vinter er opp 15 % sammenlignet med samme periode i fjor, en stor andel av denne veksten er til såkalte eksotiske destinasjoner. I takt med den økte etterspørselen lanserer TUI nå pakkereiser til tre nye vinterdestinasjoner; Da Nang i Vietnam, Doha i Qatar, samt det som sies å være Karibiens mest fargerike destinasjon, Curaçao.