Nordmenn velger Tyrkia, Hellas og Spania i sommer

Reiselysten har for alvor meldt seg i hele landet, og reiseselskapet TUI har en vekst på 40% i antall reisebestillinger bare den siste uken. Tyrkia er sommerens vinner med en dobling av antall reisende sammenlignet med samme periode i fjor.

TUI Family Life Aegean Park - Rhodos

- Ustabilt vær og at sommerferien nærmer seg med stormskritt har virkelig satt fart på feriebestillingene hos oss. Nå er det hovedsakelig barnefamilier som sikrer seg reiser i juni og juli, og det er familiehotellene TUI Family Life og Blue Star vi selger mest av akkurat nå, sier Nora Aspengren, Kommunikasjonsansvarlig i TUI Norge.

Pris og skreddersydde hoteller er sommerens drivere

Sommerens mest populære destinasjoner er også de med det beste tilbudet for barnefamilier, både hva gjelder pris og hotelltilbud. Bookingtall fra TUI viser at rimelige destinasjoner som Bulgaria og Tyrkia er veldig populære akkurat nå, og begge destinasjonene har hatt sterk vekst den siste uken. Tyrkia er derimot den eneste destinasjonen tilgjengelig for norske reisende som vokst jevnt hele året.

Det er likevel klassiske sommerdestinasjoner som trekker de store volumene, der Hellas og Spania fortsatt er favoritter.

- Vi ser at nordmenn bestiller ferien mye nærmere avreise enn vi har gjort tidligere og pris er særlig avgjørende for sommerens feriebestillinger, sier Aspengren.

Sommerens topp 5 mest populære reisemål (vekst YOY):

1. Bulgaria + 216%
  2. Tyrkia +187%
  3. Zakynthos + 128 %
  4. Sardinia + 114%
  5. Rhodos +100%

Sommerens topp 5 land i totalt antall reisende:

1. Hellas
  2. Spania
  3. Tyrkia
  4. Kypros
  5. Bulgaria

Sommerens topp 5 reisemål i totalt antall reisende:

1. Kreta
  2. Rhodos
  3. Mallorca
  4. Antalya
  5. Larnaca

TUI Family Life Aegean Park - Rhodos
TUI Family Life Caldera Beach - Kreta
TUI Family Life
RIU Helios Paradise - Bulgaria

TUI tilbyr nå COVID CARE til alle sine kunder - Tjenesten gjelder alle charterreiser fra og med i dag, og dekker blant annet testing og repatriering16.7.2020 10:00:00 CESTPressemelding

Etter hvert som verden langsomt åpner seg for utenlandsreiser, så vokser også feriesalget hos TUI. I takt med økende etterspørsel etter sommerferie i Hellas og Spania, øker også interessen fra kundene angående reisesikkerhet og nødvendige forholdsregler. I lys av vår "nye" måte å reise på og for å imøtekomme behovet i markedet, tilbyr TUI nå en egen COVID CARE-tjeneste til alle sine kunder som reiser i 2020.

Viktig informasjon til våre kunder14.3.2020 10:24:13 CETPressemelding

Det norske Utenriksdepartementet fraråder nå alle ikke-nødvendige reiser til utlandet. Dette reiserådet gjelder alle land i verden. Vi har derfor besluttet å stoppe all trafikk fra Norge fra og med i dag, til og med 14. april. Til alle våre norske kunder som er ute på reise akkurat nå, dere vil returnere til Norge som planlagt, dersom ikke annet er kommunisert. Vi får veldig mange henvendelser akkurat nå. Dersom du har en reise med oss i løpet av de neste 4 ukene så vil vi forsøke å finne gode reisealternativer til deg, du vil få tilbud om endring eller avbestilling. Vi beklager ulempene dette medfører og vi ber deg vente til vi tar kontakt med deg for mer informasjon om din reise.