Nordmenn velger Kanariøyene i julen

Bestillingstall fra TUI viser at salg av reiser i juleferien er på nivå med 2019, desember-salget er opp 27% og nordmenn skal reise til Gran Canaria, Kapp Verde og Thailand i år.

RIU Palace Meloneras - Gran Canaria

- Det er godt å se at bestillinger av reiser i julen ligger på nivå med 2019. Vi prioriterer opplevelser nå og vi vil nyte de i kjente omgivelser, sier Nora Aspengren Kommunikasjonssjef i TUI.

27% vekst i desember-salget

Nordmenn har fortsatt et sent bestillingsmønster, og de aller fleste reiser bestilles mye tettere opp til avreise nå enn før pandemien. Nettrafikk viser at vi leter etter de gode tilbudene før vi bestiller. Salget av reiser i juleferien steg med 27% de siste to ukene sammenlignet med ukene før.

Kanariøyene, Kapp Verde og Thailand

Nordmenn velger det kjente og kjære også i vinter, og nærmere 80% av de reisende velger Gran Canaria også i år. Etterfulgt av Kapp Verde og Thailand. Avgangen til Thailand er nesten utsolgt allerede.

RIU Palace Meloneras - Gran Canaria