Nordmenn får ikke nok av smakskombinasjonen øl og frukt
Ringnes, som i mai lanserte alkoholfrie Munkholm Radler, melder at de nå er tomme på lager og at 80 prosent av det som er sendt ut til norske butikker allerede er solgt. Det vil si 160 000 liter eller nærmere en halv million bokser med alkoholfritt øl tilsatt bringebær- og sitronlimonade.
Overrasket over suksessen
– Vi mente vi hadde et godt produkt, men at vi skulle nærme oss utsolgt såpass raskt er over all forventning, sier Joar Mjølsnes, ansvarlig for Munkholm hos Ringnes. Han forteller at selskapet ikke har mulighet til å produsere mer før neste år, men lover flere spennende lanseringer fra Munkholm.
– Det er tydelig at kombinasjonen alkoholfritt øl og frisk limonade faller i smak, slik vi ser i andre deler av markedet, sier Mjølsnes.
100 år gammel tysk oppfinnelse
Det var en desperat tysk krovert i ferd med å gå tom for øl som for 100 år siden gjorde det som skulle vise seg å være en genistrek – å blande øl med sitronlimonade. Resultatet er Radler.
– Felles for alle radlere er at de er alkoholfrie eller lavalkoholdrikker, og de kan dermed nytes som en sommerlig tørsteslukker når som helst og hvor som helst – på stranden, i parken, i båt eller hengekøye, sier Mjølsnes.
Radler er tysk for syklist og er kjent under mange navn, for eksempel Shandy i Storbritannia, Panaché i Frankrike og Clara i Spania.
For mer informasjon, kontakt:
Joar Mjølsnes, ansvarlig for Munkholm hos Ringnes
Tlf.: 408 64 762, e-post: joar.mjolsnes@ringnes.no
Nicolay Bruusgaard, kommunikasjonssjef i Ringnes
Tlf.: 900 84 25, e-post: Nicolay.Bruusgaard@ringnes.no
Nøkkelord
Bilder
Lenker
Om Ringnes
Ringnes AS er Norges største bryggeriselskap med ca. 900 medarbeidere. Selskapet eies av Carlsberg Group, som er et av verdens ledende bryggerikonsern. Vi leverer øl, brus og vann til hele det norske drikkemarkedet og vi er stolte av våre mange populære merkevarer!
Følg pressemeldinger fra Ringnes
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Ringnes på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Ringnes
Norges sprekeste 90-åring26.3.2024 11:36:23 CET | Pressemelding
Solo, en av Norges mest kjente og kjære merkevarer, fyller 90 år. I flere tiår har den gule brusen vært en selvskreven del av norske påsketradisjoner og skapt glede og god stemning i norske hjem og hytter.
Det blir Solofest i påsken21.3.2024 13:59:46 CET | Pressemelding
For veldig mange er Solo en ufravikelig del av påskehyggen. Med et forventet forbruk på rundt 7 millioner liter Solo i og rundt påske, tilsvarer dette over 20 prosent av det årlige salgsvolumet til den folkekjære brusen.
Pepsi MAX i ny drakt19.3.2024 13:31:27 CET | Pressemelding
Denne uken kommer de første Pepsi MAX-boksene og flaskene med nytt design ut i butikkene. Endringene er en del av en global konseptfornyelse fra PepsiCo.
Grøttland til Ringnes29.2.2024 15:28:59 CET | Pressemelding
Ringnes styrker seg på kommunikasjon og bærekraft når Jeppe Grøttland går inn i en nyopprettet rolle som senior kommunikasjonssjef med ansvar for ESG fra 1. mars.
30 år siden Imsdaleventyret startet12.2.2024 11:42:08 CET | Pressemelding
- Da vi under OL på Lillehammer lanserte Imsdal, var det mange som var skeptiske. Vi fikk høre at vann på flaske ville være som å selge sand i Sahara. 30 år senere – med fasiten i hånd – kan vi trygt si at skeptikerne tok feil, sier merkevaresjef for Imsdal i Ringnes, Josefine Hagatun.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom