Nordmann blir konsernsjef i Cabonline

Styret i Cabonline Holding AB har utnevnt Dag Kibsgaard-Petersen til konsernsjef og administrerende direktør i nordens største taxiselskap, Cabonline-gruppen. I dag er Kibsgaard-Petersen administrerende direktør i Norgestaxi. Samtidig utnevnes gruppens Sverigesjef, Kalle Boumedienne, til viseadministrerende direktør.

- I løpet av de siste to årene i gruppen har Dag Kibsgaard-Petersen lykkes med å utvikle virksomheten i Norge, og oppnådd gode resultater. Han har demonstrert et tydelig engasjement for bærekraft og innovasjon, og samtidig utvist sterk og engasjerende ledelse. Dette er viktige elementer for at vi som virksomhet skal komme ut av den pågående pandemien som et sterkere selskap, sier James Mitchell, styreleder i Cabonline.

Dag Kibsgaard-Petersen har vært administrerende direktør av Cabonline Norge og Norgestaxigruppen i litt over to år. Han kom fra stillingen som administrerende direktør i Galleberg AS, og før dette var han blant annet konserndirektør i ISS Facility Services AS. Dag har mer enn 20 års erfaring med å utvikle selskaper i serviceindustrien og varehandelen. Dag Kibsgaard-Petersen trer inn i sin nye rolle som konsernsjef i Cabonline Group Holding AB i dag.

- Det er en utfordrende og spennende tid å påta seg oppgaven som konsernsjef. Cabonline er et offensivt selskap i en bransje i rask endring. Jeg ser frem til å lede utviklingssamarbeidet i tett samarbeid med styret og med alle gruppens talentfulle ansatte, løyvehavere og sjåfører, sier Dag Kibsgaard-Petersen.

tel +47 400 11 981

Cabonline Group er en av Europas ledende teknologi- og tjenesteleverandører til taxibransjen. Konsernet har mer enn 5000 biler i Norge, Sverige, Danmark og Finland og utfører over 20 millioner turer i året, fordelt på over 230 byer i Norden. Innen Cabonline finnes en rekke varemerker, blant annet TaxiKurir, NorgesTaxi, TOPCAB, Kovanen, Taxi Skåne, Taxi Väst, Umeå Taxi, Sverigetaxi og Taxi 4x27. For mer informasjon se www.cabonlinegroup.com

Følg saker fra Cabonline

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra Cabonline på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste saker fra Cabonline

NorgesTaxi gjør taxi billigere for flere!13.1.2021 08:00:00 CETPressemelding

«Jip» lar deg bestille taxi med en app som er intuitiv, smart og fleksibel til en lav fastpris. Med appen jip får man fastpris, anslått ventetid, betaling i appen, digital kvittering og rating av sjåføren på mobilen. Tidligere har Jip hatt fast kampanjesone med spesielt fordelaktige priser innenfor Ring 2 i Oslo. Dette utvides nå til å gjelde hele Oslo og Bergen, samtidig som prisene endres for å nå de yngre brukerne.

NorgesTaxi kjøper Ring Taxi i Ålesund. Ålesundselskapet blir nå en del av Nordens største taxiselskap Cabonline30.6.2020 11:00:00 CESTPressemelding