GlobeNewswire

Nordisk næringsliv fokuserer på innovasjon og forbedring av kundeopplevelsen

Del

Rapporten ISG Provider Lens™ viser at selskaper i regionen henvender seg til leverandører av digitale forretningstjenester for hjelp med analyse, kunstig intelligens og andre teknologier

STOCKHOLM i Sverige, Jan. 27, 2020 (GLOBE NEWSWIRE) -- Næringslivet i de nordiske landene fokuserer på å forbedre kundeopplevelsen og innovasjonen, og kontakter leverandører av digitale forretningstjenester for å nå målene sine. Dette viser en ny rapport som ble publisert i dag av Information Services Group ( ISG ) (Nasdaq:  III ), et verdensledende teknologisk forsknings- og rådgivningsselskap.

Rapporten 2019-2020 ISG Provider Lens™ Digital Business – Solutions and Service Partners for Norden viser at bedrifter i regionen omfavner teknologier som dataanalyse, kunstig intelligens, tingenes internett og blokkjeder for å levere kvalitetstjenester til kundene sine og for å skille ut seg fra konkurrenter.

«Nordiske bedrifter søker transformasjonstjenester fra IT-leverandører for ikke bare å bli veiledet gjennom den digitale reisen, men også for å bringe den kulturelle transformasjonen som trengs for å realisere det fulle potensialet i digitale tjenester», sa Barry Matthews, partner og leder for ISG Nord-Europa.

De fleste tradisjonelle virksomheter i Norden går mot digital transformasjon, forteller rapporten. De fokuserer på forbruk av tjenester ved hjelp av mobile apper, data og analyse. De fleste leverandører, både globale og lokale, fokuserer på å tilby digitale tjenester for sentrale banktjenester, betalingsapper, smarte verktøy, forsikringstjenester og annen e-handel.

Tilbyderne i regionen fokuserer sterkt på å levere tjenester med god kundeopplevelse, driftseffektivitet og innovasjon til sine kunder, forteller rapporten videre. Tilbyderne omfavner lokale partnerskap og organisk vekst. I økende grad samarbeider de med universiteter for å fokusere på nåværende og nye teknologier.

Nordens næringsliv forventer at leverandørene skal være proaktive som svar på deres behov og bidra til å oppfylle deres mål og visjon, legger rapporten til. Kostnadsbesparelser er en stor bekymring for mange bedriftskunder, og de ønsker å utnytte tjenesteleverandørenes immaterielle eiendommer og ekspertise for å spare penger.

Rapporten finner også en stor etterspørsel etter digitale tjenester i Norden, med bare et lite antall lokale leverandører. Konsolideringen av leverandørene har økt. Tilbyderlandskapet er svært konkurransedyktig, og de som viser muligheten til å skalere og samarbeide med kundene foretrekkes.

I tillegg viser rapporten en jevn økning av outsourcing i Norden. Næringslivets økende bruk av digitale teknologier i regionen og de organisatoriske endringene som kreves i selskaper med eldre systemer, driver denne etterspørselen. Utflytting av virksomheter til Polen er også på vei opp, med bedre kulturell integrasjon og samsvarende tidssoner som gjør polsk arbeidskraft attraktiv for nordiske selskaper.

Som avslutning finner rapporten mangel på digitale ferdigheter blant tjenesteleverandører i Norden. Etter at nye teknologier som virtuell virkelighet og blokkjede har dukket opp, synes noen leverandører det er vanskelig å finne spesialister.

Rapporten 2019-2020 ISG Provider Lens™ Digital Business – Solutions and Service Partners for Norden evaluerer mulighetene til 25 leverandører på tvers av fire kvadranter: Tjenester med god kundeopplevelse, Tjenester for digital produktlevetid, Styringstjenester for digitale basisnettverk og blokkjedetjenester.

Rapporten utpeker Accenture, Atos, HCL, Infosys og Tech Mahindra som ledere i alle fire kvadranter, og TCS som leder i tre. Cognizant og IBM ble utpekt som ledere i to kvadranter, og Capgemini, LTI og TietoEVRY er leder i én hver.

HCL  og  Tieto tilbyr tilpassede rapportversjoner.

Rapporten 2019-2020 ISG Provider Lens™ Digital Business – Solutions and Service Partners for Norden tilbys også til abonnenter på ISG Insights™ eller for enkeltkjøpt på denne  nettsiden .

Om forskningen bak ISG Provider Lens™

Kvadrantforskningen bak ISG Provider Lens™ er den eneste tjenesteleverandørevalueringen av sitt slag, og kombinerer empirisk, datadrevet forskning og markedsanalyse med førstehåndserfaringer og observasjoner fra ISGs rådgivningsansatte verden rundt. Næringslivet kan finne mange detaljerte opplysninger og markedsanalyser for å bidra til å foreta et utvalg av passende innkjøpspartnere. ISG-rådgivere bruker rapportene for å validere sin egen markedskunnskap og komme med anbefalinger til ISGs bedriftskunder. Forskningen dekker for tiden leverandører som tilbyr tjenester globalt, over hele Europa og Latin-Amerika og i USA, Tyskland, Storbritannia, Norden og Brasil. Ytterligere markeder legges til i fremtiden. For mer informasjon om forskningen bak ISG Provider Lens, gå til disse  nettsidene .

Serien er et supplement til rapportene ISG Provider Lens Archetype, som tilbyr en førsteklasses evaluering av tilbydere fra perspektivet til spesifikke kjøpertyper.

Om ISG

ISG (Information Services Group) (Nasdaq:  III ) er et verdensledende teknologisk forsknings- og rådgivningsselskap. ISG er en pålitelig forretningspartner for mer enn 700 kunder, inkludert mer enn 70 av de 100 beste bedriftene i verden, og engasjerer seg for å hjelpe næringslivet, offentlig sektor og leverandører av tjenester og teknologi med å oppnå driftsmessig dyktighet og raskere vekst. Selskapet spesialiserer seg på digitale transformasjonstjenester, inkludert automatisering, sky og dataanalyse; rådgivning om innkjøp; styrte styrings- og risikotjenester; nettverktransportørtjenester; strategi og driftsdesign; endringsledelse; markedsundersøkelser og teknologisk forskning og analyse. ISG ble grunnlagt i 2006 og med hovedkontor i Stamford i delstaten Connecticut. Selskapet sysselsetter mer enn 1 300 digitalt klare fagfolk som jobber i mer enn 20 land. Selskapet har ansatte over hele verden og er kjent for innovativ tenkning, markedsinnflytelse, dype industri- og teknologikompetanse og førsteklasses forskning og analytiske evner basert på bransjens mest omfattende markedsinformasjon. For mer informasjon, gå til   www.isg-one.com .

Om GlobeNewswire

GlobeNewswire
GlobeNewswire
One Liberty Plaza - 165 Broadway
NY 10006 New York

https://globenewswire.com

GlobeNewswire is one of the world's largest newswire distribution networks, specializing in the delivery of corporate press releases financial disclosures and multimedia content to the media, investment community, individual investors and the general public.

Følg saker fra GlobeNewswire

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra GlobeNewswire på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste saker fra GlobeNewswire

Nokia announces generational step in data center networking; new OS and tools give cloud builders unprecedented ability to adapt, automate and scale9.7.2020 18:00:00 CESTPress release

Press Release Nokia announces generational step in data center networking; new OS and tools give cloud builders unprecedented ability to adapt, automate and scale Nokia improves data center networking for all cloud builders – webscale companies, service providers and enterprises – empowering them to rapidly design, deploy, adapt and automate data center network fabrics at massive scale to keep up with increasing business demand from 5G and Industry 4.0 Apple is an early adopter of the innovative technology, deploying the solution within its cloud operations in its data centers Nokia redefines openness, application development flexibility, robustness and operational tools for rapidly building and confidently operating data center networks at scale 9 July 2020 Espoo, Finland – Nokia has redefined data center fabrics with the launch of a new and modern Network Operating System (NOS) and a declarative, intent-based automation and operations toolkit. This will allow cloud and data center bu

NEOCOM MULTIMEDIA : Résultats 2019 – Dividende et PerspectivesEuronext Paris FR0004157543 MLNEO Communiqué du 9 juillet 2020 Résultats 2019 – Dividende et Perspectives9.7.2020 15:29:42 CESTPress release

La société NEOCOM MULTIMEDIA (FR0004157543 MLNEO) a mis en paiement il y a quelques jours son dividende de 0.32 euros par action relatif à l’exercice 2019, décidé lors de l’assemblée générale du 25 juin dernier qui s’est tenue à huis clos. L’opérateur télécom a enregistré au cours de l’exercice 2019 un chiffre d’affaires proche de 22 M euros contre 26.4 M euros pour l’exercice précédent, soit une baisse de 17 %. Celle-ci est liée principalement à l’activité commerciale (baisse et arrêt de certains clients) qui n’impacte que dans une moindre mesure la marge brute, comparée aux activités éditoriales plus rentables qui se sont maintenues. Au niveau opérationnel, l’exercice enregistre une légère hausse avec un résultat d’exploitation à 1 273 K euros contre 1 192 K euros pour 2018, du fait également d’un allégement de la masse salariale. Compte tenu des autres résultats financier et exceptionnel peu significatifs, et après prise en compte d’une charge d’impôt de 383 K euros pour 2019 contre

STMicroelectronics and Fingerprint Cards Cooperate to Develop and Launch an Advanced Biometric Payment Card Solution9.7.2020 15:00:00 CESTPress release

Co-development of Biometric System-on-Card (BSoC) platform to offer an efficient and competitive solution to card manufacturers for the banking market Advanced features to enhance consumer convenience and securityCombines latest generation of STPay secure-payment technology with Fingerprints’ biometric solution expertise Göteborg, Sweden and Geneva, Switzerland - World-leading biometric company Fingerprint Cards AB (Fingerprints) has teamed with STMicroelectronics (NYSE: STM), a global semiconductor leader serving customers across the spectrum of electronics applications, to develop an advanced Biometric System-on-Card (BSoC) solution based on fingerprint-recognition technology, addressing the market demand to enhance contactless payment-card security and convenience. The BSoC integration combines ST’s latest-generation secure-payment technology based on the ST31/STPay chipset and STM32 general-purpose microcontrollers with Fingerprints’ next-generation T-Shape sensor module to provide

Update: USD TENDER OPERATION ANNOUNCEMENT9.7.2020 13:30:00 CESTPress release

USD TENDER OPERATION ANNOUNCEMENT JUL 09, 2020 Transaction type: Reverse TransactionOperation type:Liquidity providingTender date:JUL-09-2020Time for submission of bids14.00-14.30 (CEST)Start date:JUL-13-2020Maturity date:OKT-05-2020Duration:84 daysOffered volume:10.0 bln Min bid amount: 100 mlnMaximum bid amount: 4.0 blnMax number of bids:10Lowest interest supplement:0.25 percentage pointsMin bid rate:0.32 %Allocation time:15.00 (CEST) on Tender date Approved counterparties are invited to submit bids to the Riksbank, tel +46 8 6966970 by 14.30 (CEST) pm on Jul 9, 2020. Confirmation of bids to e-mail: https://www.globenewswire.com/Tracker?data=n95w75utTQsLhotPy52ty3xzHF-mU33UtdobUjUHPHbKrTbsK46lD3x0a5wjeEH4dMz9S1Iu-bGG_xgH_VZ_qg== eol@riksbank.se

Mandalay Resources Corporation Announces Production and Sales Results for the Second Quarter of 20209.7.2020 13:00:10 CESTPress release

TORONTO, July 09, 2020 (GLOBE NEWSWIRE) -- Mandalay Resources Corporation ("Mandalay" or the "Company") (TSX: MND, OTCQB: MNDJF) announced today its production and sales results for the second quarter of 2020. In the second quarter of 2020, Mandalay produced a consolidated 24,752 saleable ounces of gold equivalent and sold 24,916 ounces of gold equivalent. Dominic Duffy, President and Chief Executive Officer of Mandalay, commented, “Both operations continued their strong start to the year with a quarter-over-quarter improvement in total ounces of gold equivalent sold. The second quarter production results were the Company’s best quarterly consolidated gold production since the fourth quarter of 2017.” Mr. Duffy continued, “At Costerfield, the excellent results continued from the Youle vein, with the site producing 13,502 gold equivalent ounces. Antimony provided another solid quarter with 933 tonnes sold, the Company’s highest tonnes sold since the second quarter of 2016. The plant pro