Nordens ledende bilkonsern henter ny kommunikasjonsdirektør fra luftfarten

Gurli Høeg Ulverud er ansatt som ny kommunikasjonsdirektør i Møller Mobility Group (MMG). Hun kommer fra stillingen som kommunikasjonssjef i Avinor, der hun har ledet enheten for kommunikasjon og samfunnskontakt.

Høeg Ulverud har lang fartstid innen transportsektoren og kommer fra jobben som kommunikasjonssjef i Avinor hvor hun har hatt ansvar for all ekstern- og internkommunikasjon og mediehåndteringen i Avinor. Hun har tidligere vært kommunikasjonsdirektør i DHL Norge, informasjonssjef i Eniro Norge og kommunikasjonssjef i Aller-gruppen. Høeg Ulverud har en mastergrad fra BI og cand.mag. fra Universitetet i Oslo.

Møller Mobility Group er et av landets 25 største selskaper og det ledende bilkonsernet i Norden og Baltikum. Med ny strategi som skal rulles ut i 2021 er konserndirektør Bærekraft og Kommunikasjon Paul Hegna fornøyd med ansettelsen, og mener den er viktig for å nå de offensive målene konsernet har for blant annet omdømme og synlighet.

– Jeg er svært glad for at Høeg Ulverud med sin brede kommunikasjonsfaglige bakgrunn blir med på den neste reisen i Nordens ledende bilkonsern. I 2021 iverksetter vi en ny konsernstrategi som knytter sammen folk, forretning – og bærekraft, og hun får en sentral rolle i dette arbeidet. Jeg føler meg trygg på at hun vil fylle denne rollen på en meget god måte, sier Hegna.

– Ny strategi med sterkt fokus på bærekraft, markedsledende merkevarer og en fremoverlent organisasjon, gjør dette til en meget attraktiv kommunikasjonsjobb, sier Høeg Ulverud.

Gurli Høeg Ulverud vil rapportere til konserndirektør Bærekraft og Kommunikasjon og tiltrer senest 1. oktober.