Nobina AS til Schweigaards gate 14

(Oslo, 2. januar 2023) Nobina, det største kollektivselskapet i Norden, har inngått en langsiktig leieavtale med Entra om 1200 kvadratmeter i Schweigaards gate 14, også kjent som Galleri Oslo. De utvider med dette dagens leieavtale, og planlagt overtagelse av lokalene er andre kvartal 2023.
Foto:
Finn Ståle Felberg
Foto: Finn Ståle Felberg

Med denne avtalen velger Nobina å flytte internt i Galleri Oslo og nesten dobler sitt eksisterende areal, og fortsetter med dette sin sentrale strategiske plassering for sitt hovedkontor i Norge.

— Dette er sentrale lokaler som dekker alle krav vi har til vårt hovedkontor. Lokalene støtter vårt fokus på bærekraft og inkludering, og vil være en god arbeidsplass for våre medarbeidere. Gjennom utvidelsen av vårt hovedkontor vil vi skape en sentral møteplass i flotte lokaler og vi er rustet for videre vekst, sier Jan Volsdal, administrerende direktør i Nobina.

Området rundt Schweigaards gate 6-14 har siden 1970 vært benyttet til busstasjon. I 1989 stod dagens Schweigaards gate 6-14 ferdig bygget. Eiendommen hadde busstasjon på bakkeplan, og Europas lengste innendørs handlegate, i tillegg til et betydelig antall kvadratmeter kontor. Busstasjonen og særlig kontordelen har hele tiden vært attraktive for leietakere. Galleri Oslo eies i dag av Entra ASA, Viken Pensjonskasse og Linstow.

— Vi er svært tilfredse med at Nobina har valgt å inngå denne leiekontrakten, og er sikre på at de lykkes med å skape en god arbeidsplass og samlingspunkt for sine ansatte. Det er gledelig at vi har vært i stand til å ivareta og møte deres behov for nytt hovedkontor i Oslo sentrum. Vi ser frem til at de kan ta i bruk sine nye lokaler, sier direktør for eiendomsforvaltning i Entra, Kjetil Hoff.

I Schweigaards gate 14 tilbyr Entra moderne og arealeffektive kontorlokaler med alle fasilitetene leietakere ønsker seg. Bygget har en særdeles sentral plassering i Oslo sentrum, og er en del av hovedstadens kollektivknutepunkt. Kollektivtrafikk er en viktig bidragsyter for å oppnå en bærekraftig utvikling av samfunnet.

Foto:
Finn Ståle Felberg