Boots Norge

No7 Laboratories Resurfacing Peel 15% Glycolic Acid lanseres nå

No7 Laboratories Resurfacing Peel 15% Glycolic Acid er en unik peel til hjemmebruk som bidrar til fornyelse av huden. Ved å fjerne døde hudceller i hudens øverste lag får No7 Laboratories Resurfacing Peel 15% Glycolic Acid huden til å fremstå som mykere, jevnere og med ny glød.

Glykolsyre (C2H4O3) tilhører gruppen alphahydroksysyrer (AHA-syrer) og er ofte brukt i hudpleieprodukter. AHA-syrer utvinnes ofte fra sukkeret i frukt, og har derfor fått tilnavnet «fruktsyrer» i dagligtale. Glykolsyre kan utvinnes fra sukkerrør eller fremstilles kjemisk.

Glykolsyre svekker bindingene mellom de døde cellene i det øverste laget av huden, hornhuden. De ytterste cellene i huden vil dermed falle av, og man får en jevn, peelende effekt i hudens overflate. Fordelen med dette er at huden får et glattere og jevnere utseende, samt at man stimulerer cellefornyelsen. Glykolsyre har dermed også en effekt mot aldringstegn. Glykolsyre er et ganske lite molekyl, sammenlignet med andre AHA-syrer, og har dermed muligheten til å trenge dypere ned i huden enn andre slike syrer kan. Dermed kan glykolsyre bidra til å stimulere produksjonen av elastin og kollagen, som gir huden spenst, og til å trenge ned i porene for å motvirke urenheter og forebygge utbrudd.

No7 Laboratories Resurfacing Peel 15% Glycolic Acid påføres tørr, nyrenset hud inntil tre kvelder i uken. Produktet skal virke i kun fem minutter før det skylles av eller fjernes med en fuktig klut. AHA-syrer kan gjøre huden mer sensitiv for sol, og bruk av solfaktor er anbefalt

No7 Laboratories Resurfacing Peel 15% Glycolic Acid finnes i Boots Apotek og på boots.no til 399,-

Om Boots Norge

Boots Norge
Lørenfaret 1

23 25 07 00http://www.boots.no

Boots Norge har over 150 Boots apotek i Norge. Vi har kjedekontor i Nydalen, grossisten Alliance Healthcare på Langhus og multidosefabrikken Farmaka i Askim.

Boots, som har mer enn 160 års erfaring fra internasjonal apotekdrift, åpnet sitt første apotek i Norge i 2008. Selskapet er i dag et av verdens best kjente merkenavn. I samarbeid med forskere og spesialister innen helse og hudpleie, utvikler og produserer Boots flere besteselgende merkevarer for eksempel No7, Botanics, Soap & Glory og Soltan. Disse distribueres gjennom Boots apotek i Norge.

Følg pressemeldinger fra Boots Norge

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Boots Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Boots Norge

Vårt eierselskap bytter navn til Cencora30.8.2023 14:30:00 CEST | Pressemelding

30. august bytter vårt moderselskap, som tidligere het AmerisourceBergen, navn til Cencora. Dette er et steg på veien til å bli et sammensveiset, internasjonalt selskap med et helhetlig tjenestetilbud til kunder og samarbeidspartnere. For selskapets norske kunder og samarbeidspartnere blir det ingen forandringer på dette tidspunkt, da navnebytte for vår grossistvirksomhet, som i dag heter Alliance Healthcare Norge AS, ligger noe frem i tid. Boots Apotek vil bestå som i dag under det veletablerte Boots Apotek-navnet.