Norges Skøyteforbund

NM Skøyter Sprint og Allround – 20-22. januar

NM på skøyter arrangeres i Vår Energi Arena Sørmarka, i Stavanger helgen 20.-22. januar. Så godt som hele norgeseliten er på plass.
foto Rafal Oleksiewicz

NM ligger an til å ble et veldig spennende stevne med kamp i tittlen i flere klasser.

For allround stiller Sander Eitrem og Ragne Wiklund stiller som favoritter etter strålende resultater under EM tidligere i måneden. Sander vant også NM i 2022 og kan forsvare tittelen sin. Størst spenning fra utfordrerene er knyttet til Sverre Lunde Pedersen som er tilbake fra et lengre treningsopphold, etter at han ikke lykkes under den første verdenscupen. For Sverre ligger det også en mulig plass til verdenscupen i Polen i februar i potten.

På sprint er det noe mer åpent. Håvard Lorentzen er dessverre syk, og da åpner det seg litt mer i kampen om tittelen. Fjorårsvinner Pål Myhren Kristensen vil bli utfordret av Henrik Rukke, Odin By Farstad og kanskje litt overaskende Peder Kongshaug som har valgt sprint fremfor allround denne gangen. På kvinnesiden er Martine Ripsrud favoritt, men Julie Samsonsen blir stadig bedre etter skadeavbrekket i sommer, og kan kanskje utfordre Martine i Stavanger.

Under NM er det gratis adgang for publikum og stevnet vil bli streamet på Stavanger Sandnes sin youtubekanal.

Streaming

Deltakerliste

foto Rafal Oleksiewicz
Foto: Trine Nessler Wichmann

Om Norges Skøyteforbund

Norges Skøyteforbund

Følg pressemeldinger fra Norges Skøyteforbund

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Norges Skøyteforbund på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Norges Skøyteforbund