NM-gull i dressurridning til Julie Hvinden-Haug Jacobsen

Det var lite som skilte de to beste, med det var Gjøvik-rytteren Julie Hvinden-Haug Jacobsen som sammen med ponnien Honeymoon som stakk av med gullet under årets NM i dressur for ponni kategori 2 i Kristiansand.
Julie Hvinden-Haug Jacobsen/Honeymoon. (Foto: Norges Rytterforbund)

Norges beste dressurryttere var i helgen samlet på hos Sørlandsparken Rideklubb på Epona Ryttersenter utenfor Kristiansand for det nasjonale mesterskapet. I klassen for ponni kategori 2, de minste ponniene, var det to ryttere som i løpet av det tre dager lange mesterskapet knivet om de gjeveste medaljene. Da poengene fra hver stevnedag ble lagt sammen til slutt, var det bare drøye 0,3 prosent som skilte de to, og den som kunne juble for gull var Julie Hvinden-Haug Jacobsen fra Gran i Oppland og Gjøvik Rideklubb. Hakk i hæl fulgte Ingse Hagevik fra Bergen og Moldegaard Ryttersportsklubb med ponnien Malibu.

Ingse vant både første stevnedag og i søndagens freestyle-finale, mens Julie vant andre dag – men sammenlagt holdt Julies prosentpoeng til den gullfargede medaljen.

Bronsen gikk til en dyktig ekvipasje fra Sigdal og Rosthaug Hestesportslag – Åshild Brokhaug Røvang med ponnien Apache fra Åmot.

.............

Til info: Ponni kategori 2 er ponnier med mankehøyde mellom 128 cm og 138 cm. Klassen for ponni kategori 2 er også åpen for ponnier med mankehøyde 118 cm - 128 cm.

Resultater: https://online.equipe.com/en/class_sections/730245

Siril HelljesenLandslagsleder ponni dressur (opp til og med U21)

Tel:90197542

Julie Hvinden-Haug Jacobsen/Honeymoon. (Foto: Norges Rytterforbund)
Julie Hvinden-Haug Jacobsen/honeymoon foran Ingse Hagevik/Malibu og Åshild Brokhaug/Røvang/Apache. (Foto: Norges Rytterforbund)
Julie Hvinden-Haug Jacobsen/Honeymoon. (Foto: Norges Rytterforbund)
Ingse Hagevik/Malibu (Foto: Norges Rytterforbun)
Åshild Brokhaug Røvang/Apache (Foto: Norges Rytterforbund)

Norges Rytterforbund ble stiftet 10.desember 1915 og med rundt 32 500 medlemmer er i dag det 11 største særforbundet i NIF.  Tilsluttet NRYF er det ca 340 klubber, og 17 kretser. NRYF bygger sine aktiviteter på idrettens grunnverdier. All idrettslig aktivitet skal bygge på grunnverdier som idrettsglede, fellesskap, helse, ærlighet og dyrevelferd. Videre skal alle aktiviteter i regi av NRYF tilrettelegges på en slik måte at sikkerheten settes i høysetet.