NM-bronse til Emma Tallulah Behn

Hun lå an til topplassering, men noen ergerlige feil i finalerundene gjorde at det ble bronse på Emma Tallulah Behn/Fetoucha i children-klassen under NM i sprangridning i Drammen. Vant gjorde Sarpsborg og Omegn Rideklubbs Marie Lensebråten Walstad med Sebastian Oddsen fra Sandnes og Jæren Rideklubb på bronseplass.
Emma Tallulah Behn Fetoucha foto Norges Rytterforbund

Unge Walstad har seilt sikkert gjennom hver eneste av de fire banene hun har møtt på sammen med sin erfarne makker Clarkes Ferro. Rytteren har vist god, veloverveid ridning hele veien – og det var veien til gull.

-Dette var veldig deilig, litt uvirkelig – jeg er veldig, veldig fornøyd, smilte vinneren.  – Å vinne et NM, jeg har ikke helt tenkt hva det betyr, ennå litt uvirkelig – hadde ikke trodd det!

Marie er lykkelig for sin sorte vallak. – Han har vært kjempefin hele veien. Han betyr så mye for meg, han har en utrolig personlighet, og så redder han meg når jeg trenger det – jeg kan stole på ham!

Marie var ikke alene om å stå med null inn mot finaledagen – det hadde også Emma som representerer Drammen og Omegn Rideklubb. Men i første runde ble det fire feil på hinder og en tidsfeil, og med en bom i bakken i andre runde også ble det ni feilpoeng totalt og en bronse til denne ekvipasjen.

Sølvvinner Sebastian med hesten Feloetsghe vd Rhamdiahoeve barket løs på sine finalerunder med fire feil i lommen, men når det virkelig gjaldt holdt han hodet iskaldt og tøylet sin store, røde vallak godt og feilfritt rundt – dobbelt null ble det lørdag på ham og dermed var sølvet et faktum.

Resultater

Emma Tallulah Behn Fetoucha foto Norges Rytterforbund