NM-bronse i sprangridning på ny hest til Pål Flam

Pål Flam fra Arendal og Grimstad Rideklubb sikret seg søndag ettermiddag bronse i norgesmesterskapet i sprangridning på Drammen Ridesenter, med en hest han kun har startet ett stevne før.

Pål Flam sikret seg bronse i norgesmesterskapet i sprangridning med sin nye hest Gambler. (Foto: Norges Rytterforbund)

Startfeltet i årets norgesmesterskap i sprang senior på Linnesvollen var ikke av de største, men likevel representativt. Svenske Fredrik Malm var for anledningen hyret inn som banebygger gjennom mesterskapshelgen, og han selv og teamet inviterte til baner som spesielt skilte klinten fra hveten i 1. og 2. avdeling. Årets finalebane rommet 12 hindre og 14 sprang med to kombinasjoner som flere i finalefeltet løste på beste vis.

Mens gullet gikk til Therese Søhol Henriksen med hesten Cyclone l’epivent fra Sarpsborg og Omegn Rideklubb og sølvet til Fredrik Berg Seim med hesten Quevara van de Vlierbeek Z  så sikret Pål Flam seg bronsen.

Det var en medalje han ikke helt så komme, for han og hesten Gambler er et ganske så ferskt par.

-Dette var uventet, for jeg har bare ridd ett stevne på hesten tidligere. Gamler er veldig godt utdannet av tidligere rytter Martine Dyngeland som har gitt tøylene videre til meg, og jeg er ekstremt fornøyd med dagens resultat, sier han smilende.

Foto: Norges Rytterforbund

Endelig full stevneaktivitet på Epona Ryttersenter igjen2.5.2022 17:37:08 CEST | Pressemelding

Det er tett oppunder tre år siden sist Epona Ryttersenter var sentrum for internasjonal ryttersport. En ufrivillig pause kom naturlig nok i kjølvannet av pandemien, men i helgen var det endelig masse god dressur på Sørlandet, i form av det internasjonale dressurstevnet Norway Open Dressage. – Dette har vært etterlengtet, vi kjente at vi virkelig har savnet dette nå, sier stevneleder Linne Eidsaa.