NKT A/S 3. kvartal 2022: Omsætningsfremgang drevet af alle tre forretningsområder og opdatering af finansielle forventninger til 2022

16. november 2022

Meddelelse nr. 23

NKT A/S 3. kvartal2022:Omsætningsfremgangdrevet af alle tre forretningsområder og opdatering af finansielle forventninger til 2022

NKT CEO Alexander Kara siger:
- Overordnet er vi tilfredse med vores resultater i 3. kvartal 2022 hvor vi navigerede sikkert gennem usikkerheden i den globale økonomi og en stor stigning i omkostningsniveauet i Applications. Vi forventer, at denne usikkerhed vil være til stede i noget tid, men fokus på den grønne omstilling og transmissions-sikkerhed er stærkere end nogensinde før. Tildelinger af højspændingsordrer har aldrig været højere, og jeg er overbevist om, at NKT fortsat vil spille en nøglerolle i den grønne omstilling og løfte vores økonomiske resultater yderligere i de kommende år.

Finansielle højdepunkter

NKT
EURmio.3.kvt. 20229M2022
Omsætning357,7*1.058*
Organisk vækst8%9%
Operationelt EBITDA35,2114,8
Operationel EBITDA-margin9,8%*10,9%*

* Std. metalpriser

Finansielle forventninger til 2022
Baseret på den finansielle udvikling i 2022 bliver de finansielle forventninger opdateret.

Omsætningen (i std. metalpriser) forventes at blive ca. EUR 1,4-1,45 mia. (tidligere ca. EUR 1,35-1,45 mia.) og operationelt EBITDA forventes at blive ca. EUR 140-155 mio. (tidligere ca. EUR 130-155 mio.).

De finansielle forventninger forudsætter begrænset finansiel påvirkning fra de globale udfordringer i forsyningskæderne og yderligere forringelser i det makroøkonomiske miljø.

Udvikling i 3. kvartal 2022
NKT’s omsætning (std. metalpriser) i 3. kvartal 2022 steg til EUR 358 mio. fra EUR 333 mio. i 3. kvartal 2021, svarende til 8% organisk vækst. Fremgangen var drevet af alle tre forretningsområder.

Det operationelle EBITDA på EUR 35,2 mio. i 3. kvartal 2022 var EUR 9,6 mio. lavere end niveauet i samme kvartal sidste år. Dog var indtjeningen i 3 kvartal 2021 positivt påvirket af indkomst fra forsikringssager på EUR 20,7 mio. Eksklusiv denne indkomst, steg den operationelle EBITDA-margin (std. metalpriser) fra 7,2% i 3. kvartal 2021 til 9,8% i 3. kvartal 2022. Solutions og Service & Accessories bidrog med et stigende indtjeningsniveau, hvor især Service & Accessories havde et højere aktivitetsniveau sammenlignet med samme kvartal sidste år. Applications så et fald i operationelt EBITDA primært som følge af højere omkostninger i produktionen.

Ordrebeholdningen af højspændingsprojekter var på EUR 4,5 mia. (EUR 4,0 mia. i std. metalpriser) ved udgangen af ​3. kvartal 2022. I løbet af kvartalet sikrede NKT en række onshore-projekter og variationsordrer fra eksisterende projekter til sin ordrebeholdning. NKT offentliggjorde også turnkey kontrakten til den fremtidige East Anglia THREE havvindmøllepark i Storbritannien. Projektet vil indgå i ordrebeholdningen, når kunden giver NKT godkendelse til at starte projektet, og at de træffer en endelig investeringsbeslutning, som forventes senest i 1. kvartal 2023.

NKT har udstedt grønne hybridobligationer for EUR 150 mio. for at styrke sin finansielle position til fremtidige vækstmuligheder. Disse erstattede de eksisterende hybridobligationer på EUR 150 mio., der er blevet indløst.

Telekonference
NKT A/S afholder en telekonference for investorer og finansanalytikere 16. november 2022 kl. 10.00. Præsentationen, som vil blive brugt på mødet, vil være tilgængelig før telekonferencen starter. For at deltage, venligst tilmeld og tilgå mødet på investors.nkt.com (vær opmærksom på, at dette er en opdateret procedure).

Kontakt
Investor Relations: Michael Nass Nielsen, Head of Investor Relations, tlf.: +45 2494 1654
Presse:                 Louise Westh Naldal, Head of Group Communications, tlf.: +45 2982 0022

Vedhæftede filer

For at se dette indhold fra www.globenewswire.com, så skal du give din accept på toppen af denne side.
For at se dette indhold fra ml-eu.globenewswire.com, så skal du give din accept på toppen af denne side.

Information om GlobeNewswire by notified

Følg pressemeddelelser fra GlobeNewswire by notified

Flere pressemeddelelser fra GlobeNewswire by notified

Mandalay Resources Corporation Announces Refinancing of Credit Facility2.12.2022 02:26:55 CET | Press release

Not for distribution to U.S. news wire services or dissemination in the United States. TORONTO, Dec. 01, 2022 (GLOBE NEWSWIRE) -- Mandalay Resources Corporation (“Mandalay” or the “Company”) (TSX: MND, OTCQB: MNDJF) is pleased to announce that it has entered into a credit agreement with The Bank of Nova Scotia (“Scotiabank”) providing for a senior secured revolving credit facility in an aggregate amount of up to US$35 million (the “Revolving Credit Facility”). The initial drawdown under the Revolving Credit Facility will be used to repay the Company’s existing syndicated facility with HSBC Bank Canada and Macquarie Bank Limited (the “Existing Facility”) which had US$32.6 million outstanding before repayment. The residual proceeds from the Revolving Credit Facility will be used for general corporate and working capital purposes. The hedge arrangements entered into in connection with the Existing Facility will remain in place until their expiry in June 2023. The Revolving Credit Facility

Bond launches brand in Europe. Continuing to build new growth for clients across the globe2.12.2022 00:05:15 CET | Press release

Following the integration of recently acquired Buljan & Partners, Bond formally brings its purpose of championing growth to Europe and beyond TORONTO and MADRID, Spain, Dec. 01, 2022 (GLOBE NEWSWIRE) -- Bond, a leading customer experience, loyalty, and growth firm, officially launched the Bond brand in Europe with a client event in Madrid followed by a road show of client presentations in Barcelona, Munich, Cologne and Hamburg. With an extensive footprint in Europe, Middle East and Africa (EMEA), the region will be led by Silvana Buljan, Executive Director of Bond, and founder of Buljan & Partners, acquired by Bond earlier in 2022. “Our business is built on a shared belief that human-centric brands are best positioned to develop tech-enabled connections, enduring relationships, and powerful bonds that drive unmatched growth,” said Buljan. “Since joining Bond in May, we have effectively combined the strength of both organizations to add greater value to the world-class brands we serve.

Alvotech Announces Changes to its Leadership Team1.12.2022 23:00:00 CET | Press release

Hafrun Fridriksdottir, previously Executive VP and Head of Global R&D at Teva, will become Chief Operating Officer Mark Levick has decided to step down as Chief Executive Officer and Robert Wessman, Executive Chairman and founder, will become CEO Changes to the leadership team are effective January 1, 2023 Alvotech (NASDAQ: ALVO), a global biotech company specializing in the development and manufacture of biosimilar medicines for patients worldwide, today announced changes to its leadership team. Mark Levick, Chief Executive Officer has decided to step down and Robert Wessman, Executive Chairman and founder will become CEO, leading the next phase of growth. Hafrun Fridriksdottir, previously Executive Vice President and Head of Global R&D at Teva, has been appointed Chief Operating Officer. Changes to the leadership team are effective January 1, 2023. “We continue positioning Alvotech for growth, as we transition from R&D and building an end-to-end biosimilars platform, to the next phas

Constellation Brands to Report Third Quarter Fiscal 2023 Financial Results; Host Conference Call January 5, 20231.12.2022 22:30:00 CET | Press release

VICTOR, N.Y., Dec. 01, 2022 (GLOBE NEWSWIRE) -- Constellation Brands, Inc. (NYSE: STZ), a leading beverage alcohol company, announced today it will report financial results for its third quarter ended November 30, 2022, on Thursday, January 5, 2023, before the open of the U.S. markets. A conference call to discuss the financial results and outlook will be hosted by President and Chief Executive Officer, Bill Newlands, and Executive Vice President and Chief Financial Officer, Garth Hankinson, at 10:30 a.m. ET, January 5, 2023. The conference call can be accessed by dialing +1-877-407-9121 and entering conference identification number 13734749, beginning at 10:20 a.m. ET. A live, listen-only webcast of the conference call will be available on the company’s investor relations website at ir.cbrands.com under the News & Events section. When the call begins, financial information discussed on the conference call, and a reconciliation of reported GAAP financial measures with comparable or non