Nippon Gases lanserer Pick-up Point – mer fleksibilitet for kundene

Nippon Gases Norge AS (Nippon Gases) lanserer konseptet Pick-up Point for å øke tilgjengeligheten på ofte brukte produkter. Det betyr at kunder kan hente gassen 24/7, når det passer dem.
Prepple Houmb fra Prepples Bilverksted AS, her sammen med Morten Bræin og Marit Hoberg Huse fra Nippon Gases, var første kunde som testet Nippon Gases nye Pick-up Point, godt fornøyd med løsningen som gir verksteded muligheten til å hente en ny gassflaske kun to timer etter bestilling. Bilde: Trond Myrvold

I første omgang lanseres et pilotprosjekt, og første Pick-up Point plasseres ved innkjøringen til produksjonslageret på Grorud i Oslo. Nippon Gases baserer seg på et «bestill og hent selv-konsept», derfor er kunden garantert sine gassflasker tilgjengelig på et selvbetjent lager innen 2 timer etter bestilling gjort i ordinær arbeidstid. Når varene er utplassert får kunden tilsendt en adgangskode til det selvbetjente lageret hvor de selv kan hente gassflaskene og returnere tomgods. Det er «Gasgrabs» til utlån slik at kunden enkelt enkelt kan forflytte flaskene fra Pick-up Point inn i eget kjøretøy.

«Denne lanseringen er det første steget i å gjøre våre produkter mer tilgjengelig, og våre kunders hverdag mer fleksibel», sier Tom Eskil Grande, Markedssjef i Nippon Gases.

Stine Gallagher
Marketingkonsulent
stine.gallagher@nippongases.com

Bilder

Nippon Gases er en av Norges ledende produsenter, markedsførere og distributører av industri- og spesialgasser samt tørris.  Vi tilbyr også installasjon og vedlikehold av gassrelatert utstyr. Med over 100 års erfaring har vi har en stolt norsk industrigasshistorie fra Hydro, via Yara og nå til Nippon Gases.

I Skandinavia har vi over 300 ansatte, flere luftgassfabrikker, fyllestasjoner, salgskontorer og en tørrisfabrikk. Et omfattende forhandlernett med over 170 forhandlere sikrer lokal tilstedeværelse i hele regionen.

Vi jobber dedikert med å gi våre kunder en positiv opplevelse ved å levere produkter og tjenester av høy kvalitet, slik at vi kan leve opp til vårt slagord «The Gas Professionals».

Nippon Gases Norge AS er en del av Taiyo Nippon Sanso Corporation, TNSC. TNSC er Japans største industrigasselskap og er blant de fem største leverandørene av industrielle gasser i verden. TNSC er tilknyttet Mitsubishi Chemical, som er en del av kjernen i Mitsubishi-gruppen.