Nina Helene Kristoffersen til rollen som CFO i Computas

Nina Helene Kristoffersen har startet i rollen som CFO i Computas. Hun kommer fra stillingen som økonomisjef i Sykehuspartner og har bred erfaring fra selskap som Ambita, Orkla og Gyldendal. Kristoffersen blir den andre kvinnelige økonomidirektøren i det norske IT-selskapet.
Nina Helene Kristoffersen er ny CFO i IT-selskapet Computas

- Computas er et spennende IT-selskap med mange vekstmuligheter og dyktige fagfolk. Jeg er imponert over utviklingen selskapet har hatt de siste årene, og jeg gleder meg over å ha blitt en del av et sterkt teknologisk fagmiljø, sier Kristoffersen.

Kristoffersen kommer opprinnelig fra Harstad og har sin utdannelse fra NHH og Insead. Fra tidligere har hun betydelig erfaring med strategi, oppkjøp og fusjoner, samt erfaring som CFO fra teknologiselskapet Ambita. Hun har også styreerfaring fra selskapene Alva Technologies og Boligmappa, hvor hun i sistnevnte selskap også fungerte som styreleder.

Administrerende direktør i Computas, Trond Eilertsen, er svært fornøyd med ansettelsen av Kristoffersen.

- Jeg er veldig glad for at Nina har har takket ja til rollen. Med hennes betydelige erfaring fra økonomistyring, digitalisering og strategisk utvikling er jeg overbevist om hun blir en viktig bidragsyter i vårt lederteam og i arbeidet med å ta nye markedsposisjoner nasjonalt og internasjonalt, sier Eilertsen.

Økonomisk vekst og nye satsinger

Computas leverte solide økonomiske resultater i 2017 og Kristoffersen røper at veksten i både omsetning og inntjening har vært meget sterk så langt i 2018.

- Det kan nok vise seg at jeg starter i et rekordår så langt i Computas 33 år gamle historie, sier hun, uten å la seg skremme av det.

- Tvert i mot! Det er mye fokus på videre vekst og nye inntjeningsmuligheter. Vi ser spennende muligheter foran oss, spesielt i samarbeidet med våre nærmeste teknologipartnere, Microsoft, Google og Atlassian. Vi har også flere satsinger internasjonalt, i tillegg til økt geografisk tilstedeværelse i Norge, og jeg gleder meg til å ta del i utviklingen fremover.

Fokus på mangfold

Med ansettelsen av Kristoffersen, har Eilertsen sikret seg en ledergruppe der 4 av 10 medlemmer er kvinner.

- Som en ansvarlig aktør i IT-bransjen som utvikler løsninger for både privat og offentlig sektor, er det selvsagt viktig for oss å sikre at vi har en mangfoldig arbeidsstokk, både med tanke på alder, kjønn, kulturell og faglig bakgrunn. Vår erfaring er at det er positivt for både kvaliteten på våre leveranser, men også for arbeidsmiljøet. Vi jobber med dette på alle nivåer i organisasjonen, sier Eilertsen som understreker at selskapets ledergruppe, i tillegg til å ha en god kjønnsfordeling, også er godt fordelt i alder.

Nina Helene Kristoffersen er ny CFO i IT-selskapet Computas