Nina Bansal ble Europamester

Nina Bansal gikk i dag helt til topps og tok gull i EM i taekwondo mønster. Hun forsvarte med dette Europamestertittelen fra 2017.

Bansal som deltok i klassen kvinner under 40 møtte først britiske Wenqi Li og kom seirende ut, deretter ventet tyske Baerbel Reiner og danske Charlotte Pedersen som tok bronse i VM i Taipei. Den norske utøveren fra Tveita Taekwondoklubb slo alle og møtte den tyske utøveren Elise Eckmann i finalen. Eckmann tok tok sølv i forrige VM. Også her presterte Nina Bansal best på matten og kunne smykke seg med nok et EM-gull.

Hele det norske laget har jobbet målrettet inn mot EM som i disse dager arrangeres i Tyrkia. Målet før avreise var å kjempe om medaljer, så langt i mesterskapet har to Nordmenn kunnet entre pallen.

I morgen, torsdag, er det klart for parklasser og fra Norge stiller Tuva Kjødnes og Sune Østli.

Universiaden 2019: Victor Asp tok Norges andre mesterskapsmedalje12.7.2019 17:27:43 CESTPressemelding

Den 30. utgaven av Sommeruniversiaden pågår nå i Napoli. Tre norske taekwondo-utøvere har konkurrert denne uken, og Victor Asp (20) fra Oslo tok torsdag kveld sølv i klassen -74 kg. Universiaden varer fra 3. til 14. juli, og denne gang deltar 8 000 deltakere fra 125 nasjoner. Arrangementet i Napoli er med dette det største fleridrettsarrangementet i 2019. Den norske troppen består av 60 personer, og Victor Asps sølvmedalje er Norges andre medalje i mesterskapet. Den fullstendige oversikten over norske utøvere finner du på Norges Studentidrettsforbunds nettsider. De norske taekwondo-utøverne har alle konkurrert denne uken. Marie Magnus (22) fra Bergen konkurrerte i klassen -57 kg tirsdag, men lykkes dessverre ikke i å ta seg videre fra innledende runder. Victor Asps bror, John Asp (22), konkurrerte også tirsdag. John konkurrerte i klassen -80 kg, men klarte heller ikke å ta seg videre fra innledende runder. Leverte i hver runde Victor Asp, som representerer Grorud Taekwondo Klubb, var d