Nile Rodgers & Chic er tilbake

Nile Rodgers & Chic er tilbake med sitt første album på 25 år. Albumet, det tiende i rekken, har fått tittelen It's About Time og slippes 7. september.

Rodgers har selv skrevet og produsert det nye albumet og blant dem som bidrar finner man Nao, Craig David, Stefflon Don, Mura Masa, Anderson .Paak og Vic Mensa.

“I’ve had the great privilege of producing some of the greatest artists in the world so when it came time to collaborating for my own record the barometer was shall we say pretty high. Nao, Mura Masa and Cosha were important to me" - sier Nile om samarbeidet.

Duckie Thot og Jazzelle Zanaughtti er på det nye coveret som er en re-make av debutalbumet fra 1977.

Om coveret sier Rodgers; “When I first came up with the concept for the first CHIC album cover more than 40 years ago it was a deliberate statement that we could all be abundant, we could all be with the beautiful people, we could all be included, we could all have good times. Looking at the world today for the release of It’s About Time I felt that it was important to make those statements again for a new generation”.

I løpet av sommeren kan man oppleve Nile Rodgers & Chic live i Europa på diverse festivaler.

Astrid S slipper første singel fra debutalbumet: Dance Dance Dance4.6.2020 15:48:00 CESTPressemelding

Forhåndslagre låten HER! Fredag 5. juni slipper Astrid S første singel fra sitt kommende debutalbum: «Dance Dance Dance» – en energisk og dansbar perle som blomstret opp under en mørk periode. Om låten sier Astrid: – Jeg skrev den under en tid hvor jeg var veldig selv-bevisst, usikker og stilte spørsmål ved meg selv og min egen dømmekraft. Denne mørke perioden kunne lett ha vært unngått om jeg bare hadde snakket med en venn i stedet for å grave meg ned. Heldigvis gjorde jeg ikke det, for da hadde sannsynligvis ikke denne sangen blitt til. Resultatet ble en pop perle som holder det tittelen lover og vil få deg opp av stolen. Den tilhørende musikkvideoen har premiere lørdag 6. juni kl. 18.00. Astrid har regissert videoen selv, og den er basert på hennes idé. Med seg som regissører har hun Mathias Thue og Michael Angeles Ray Vera Cruz. Videoen er produsert av Rebell. – Det er en sang jeg er blitt veldig glad i og har hørt mye på det siste halvåret for å føle meg bedre. Det føles ekstra fi

Ny musikk fra Sandra Lyng, Lady Gaga, Emelie Hollow & Ruben, Juice WRLD, Celeste med flere29.5.2020 13:50:35 CESTPressemelding

Emelie Hollow x Ruben: Hjerteskjærende og emosjonelt i den nye singelen «Break It Right» Sandra Lyng debuterer som barnebokforfatter og slipper tilhørende musikk Yusuf / Cat Stevens nyinnspilte Tea for the Tillerman² slippes 18. september Lady Gaga slipper etterlengtet album I dag annonserer den globale superstjernen Ellie Goulding at hun slipper sitt svært etterlengtede fjerde studioalbum "Brightest Blue" med en utgivelsesdato 17. Juli. Albumet vil inneholde en rekke nylige utgivelser sammen med en mengde nye sanger. Singlen «Power» er ute allerede nå. Vinneren av BBC Sound of 2020, Celeste er ute med sin nye singel «I Can See The Change» gjennom Polydor Records. Låten handler om å finne håp i kjølvannet av motgang og det å innse at en lysere fremtid ligger foran oss. «I Can See Change» er produsert av Grammy vinnende produsent FINNEAS. Baby Queen slipper sin debutsingle «Internet Religion», en skarp pop-satire fylt med psykedeliske synther, og tekster som skjærer rett til hjertet av