NIF avventer IBUs videre behandling av Besseberg-rapporten

Idrettsstyret diskuterte i dag IBU-rapporten knyttet til Anders Besseberg. NIF vil i første omgang avvente utfallet av den prosessen som pågår i Det internasjonale skiskytterforbundet (IBU). Ytterligere vurderinger om eventuell videre behandling av saken i norsk idretts organer vil avventes inntil det foreligger formelle avklaringer i saken fra IBU.

Rapporten følges nå opp av styrende organer i Det internasjonale skiskytterforbundet. I tillegg er Besseberg under etterforskning for korrupsjon av Økokrim i Norge. Saken er også under etterforskning av østerriksk politi. Norges idrettsforbund vil følge de pågående prosessene i denne saken i tett dialog med Norges Skiskytterforbund.

Pressevakt NIF

(Hverdager 16.00-23.00, lør/søn 09.00-23.00)

Tel:+47 22565688

Gratis nettbutikker med #STOPP-produkter til 11 000 idrettslag10.2.2021 14:17:54 CETPressemelding

Norges idrettsforbund og Supporter.no tilbyr nå landets 11 000 idrettslag gratis nettbutikk med egen #STOPP-filial. Dette gir idrettslag en unik mulighet til å skape økte inntekter, samtidig som man skaper bevissthet lokalt rundt kampen mot diskriminering i norsk idrett. 300 nettbutikker er allerede etablert gjennom løsningen, og disse vil få umiddelbar tilgang til sin #STOPP-filial fra lanseringsdato.