Nick Strand og Mio med en helt ny versjon av hiten "Can't Get Over You".

Nick Strand og Mio har laget en helt ny vri på låten "Can't Get Over You" i samarbeid og med full støtte fra Ice-teamet. Dette var Norges mest spilte radiolåt i 2000 og 2001.

Teksten i låta kan gjenspeile det mye omtalte forholdet mellom Mikkel Christiansen og Anniken Jørgensen. Anniken ga ut en bestselgende bok som omhandlet bruddet med Mikkel, og om at hun ikke har kommet over han.

«Vi laget en video med Ulrikke Falck ved sist låtslipp (Stuck On You), men så tenkte vi at teksten i denne låta passet godt med historien til Anniken. Kult å samarbeide med henne om å lage noe som såpass mange har et forhold til, både gjennom boken hennes og ikke minst egne erfaringer.»

Niklas Strandbråten aka Nick Strand var fra 2016 til slutten av 2018 en del av Seeb, som i 2018 hadde over 2 milliarder streams på Spotify. Suksessen med en mange av låtene i Seeb førte til at de i 2017 gjorde en rekke store samarbeid med artister som Skip Marley, Dagny, Justin Bieber, David Guetta, Sia, Pink og Mick Jagger. De har spilt på arenaer som Summerburst, Hollywood Bowl, Creamfields og Ushuaia for å nevne noen.

Mikkel Christiansen aka Mio er den ene halvparten av Broiler, som siden oppstarten i 2012 har streamet nærmere 500 millioner ganger og har hatt en rekke multiplatinum hits i flere land. I 2015 ga de ut «Wild Eyes» som gikk rett inn på topplistene og fulgte opp med remixen av «Shots», som i dag er streamet 250 millioner ganger. Duoen har vist stort spenn i sine musikalske ferdigheter - med hits som den urbane «Money» (feat. Bekuh Boom) og balladen «Lay It On Me», et samarbeid med hit-dronningen Ina Wroldsen, til poplåten "Goodbye To Love» med Tysklands nye popstjerne, Nico Santos. I år har de gitt ut «Do it», «Good Day» og sist «Rocketman» feat. stjerneskuddet Trevis.

Silje Hope

Ny musikk fra The 1975, Dagny, Kuselofte & Postgirobygget, Lady Gaga & Ariana Grande, Ellie Goulding med flere22.5.2020 13:28:07 CESTPressemelding

https://kommunikasjon.ntb.no/pressemelding/dagny-med-forste-del-av-etterlengtet-debutalbum?publisherId=6987388&releaseId=17885850 Dagny med første del av etterlengtet debutalbum https://kommunikasjon.ntb.no/pressemelding/nytt-album-fra-the-1975?publisherId=6987388&releaseId=17885914 Nytt album fra The 1975 https://kommunikasjon.ntb.no/pressemelding/kuselofte-og-postgirobygget-gir-deg-arets-sommerlat-vi-tar-det-igjen-neste-ar?publisherId=6987388&releaseId=17885889 Kuselofte og Postgirobygget gir deg årets sommerlåt "Vi Tar Det Igjen Neste År"! https://kommunikasjon.ntb.no/pressemelding/the-voice-vinner-maria-engas-halsne-slipper-debutsingelen-down-to-the-water?publisherId=6987388&releaseId=17885736 The Voice-vinner Maria Engås Halsne slipper debutsingelen "Down To The Water"! Taylor Swift slapp åtte liveversjoner av låter fra hennes nyeste album, Lover, denne uka. Opptakene er fra intimkonserten https://open.spotify.com/playlist/37i9dQZF1DWThgNheFWFyv?si=sq5m4czxTUWyqHyY-7WWRw City Of L

Nytt album fra The 197522.5.2020 12:45:17 CESTPressemelding

The 1975s fjerde album Notes On A Conditional Form er ute i dag. Frontmannen Matty Healy og co-låtskriver George Daniel, bassist Ross MacDonald og gitarist Adam Hann dannet gruppen for 17 år siden som barndomsvenner i Wilmslow. Mellom det forrige albumet, A Brief Enquiry Into Online Releationships og Notes On A Conditional Form, har The 1975 kontinuerlig gitt ut musikk. Hvert slipp har vært et fullstendig skifte, ikke bare musikalsk, alt fra UK garage til elektronika til indie-pop, men også lyrisk- og imagemessig. Et bevis på The 1975s fleksibilitet evne til å utforske flere ulike markeder og samtidig levere gigantiske pop-hiter. Om det nye albumet sier vokalist Matty: “And I think that Notes is an interesting record, because it has our most aggressive moments and our most tranquil moments and they're quite harshly lined up against each other. I don't have a playlist of one type of music, so I don't consume music like that, and when I'm inspired it'll never happen twice in one genre".

Kuselofte og Postgirobygget gir deg årets sommerlåt «Vi Tar Det Igjen Neste År»!22.5.2020 10:09:28 CESTPressemelding

Kuselofte gir deg soundtracket til Sommer’n 2020, «Vi Tar Det Igjen Neste År». Med seg på laget har de gudfedrene av norske sommerlåter, også kjent som Postgirobygget. Kuselofte sier følgende om låta: «Vi satt oss ned for å skrive en sommerlåt om alt chill man gjør på sommeren, så kom vi på at vi ikke skal noe av det vi vanligvis skal. Så da skrev vi en sang om alt vi ikke skal istedenfor. At Postgirobygget ville bidra, toppet det hele.» Bak navnet Kuselofte finner du de norske guttene Terje T. Kristensen & Emil A. Hals. Navnet Kuselofte kommer fra ordet «Lusekofte», som er en strikket ulljakke, og er av mange sett på som et symbol på det «typisk norske». Kuselofte har eksistert siden 2015, men ble en duo først i 2017 da de ga ut sin første låt sammen. To år senere har duoen over 100 millioner streams på Spotify og økende popularitet først og fremst i Skandinavia, men også utover i Europa i land som Tyskland og Finland. Med sanger som «Om Sverige Vinner VM (feat. B3nte)» og «Dominanten