Nexstim Abp: Transaktioner utförda av personer i ledande ställning

Företagsmeddelande, Helsingfors 9 April 2021 kl. 13.45 (EEST)

NexstimAbp:Transaktionerutfördaavpersoneriledandeställning

Nexstim Abp (NXTMH:HEX, NXTMS:STO) (”Nexstim” eller ”bolaget”) meddelar av följande transaktioner utförda av personer i ledande ställning:

Den anmälningsskyldiga
Namn: Kaikarhenni Oy
Befattning: Närstående person
(X) Juridisk person

(1):Person i ledande ställning hos emittenten
Namn: Niemistö Leena
Befattning: Styrelseledamot/suppleant

Emittent: Nexstim Oyj
LEI: 743700S7ZI0LNMHZ6Y27

Anmälans karaktär: FÖRSTA ANMÄLAN
Referensnummer: 743700S7ZI0LNMHZ6Y27_20210408104152_2
____________________________________________

Transaktionens datum: 2021-04-07
Handelsplats: FIRST NORTH FINLAND (FNFI)
Typ av instrument: AKTIE
ISIN: FI4000354162
Transaktionens karaktär: TECKNING

Detaljer om transaktionerna
(1): Volym: 2 746 445 Enhetspris: ,03 EUR

Aggregerad information om transaktionerna
(1): Volym: 2 746 445 Medelpris: ,03 EUR

För mer information gå in på bolagets webbplats på www.nexstim.com eller kontakta:

Mikko Karvinen, verkställande direktör
mikko.karvinen@nexstim.com

Erik Penser Bank AB (Certified Adviser)

certifiedadviser@penser.se

Om Nexstim Abp

Nexstim är ett finskt medicintekniskt företag med global verksamhet. Vår mission är att möjliggöra individanpassad och effektiv behandling och diagnostik av svåra sjukdomar och störningar i hjärnan.

Nexstim har tagit fram en världsledande teknik för icke-invasiv hjärnstimulering, kallad SmartFocus®. Tekniken som använder navigerad transkraniell magnetstimulering (nTMS) med avancerade 3D- navigering gör det möjligt att individanpassa TMS och nå exakt rätt del av hjärnan.

SmartFocus® används i Nexstims proprietära system för navigerad hjärnterapi (Navigated Brain Therapy, NBT®), som har beviljats tillstånd av FDA för marknadsföring och försäljning i USA för behandling av egentlig depression (MDD). I Europa har NBT®-systemet fått CE-märkning för behandling av egentlig depression och kronisk neuropatisk smärta.

Nexstim kommersialiserar också sitt SmartFocus®-baserade system för navigerad hjärnstimulering (Navigated Brain Stimulation, NBS). NBS-systemet är det enda FDA-godkända och CE-märkta TMSsystemet för preoperativ kartläggning av hjärnbarken för motorik och tal. Nexstims aktier är noterade på Nasdaq First North Growth Market Finland och Nasdaq First North Growth Market Sweden.

Mer information finns på www.nexstim.com

Mandalay Resources Provides Target Release Date for First Quarter 2021 Financial Results and Conference Call10.5.2021 23:00:00 CEST | Press release

TORONTO, May 10, 2021 (GLOBE NEWSWIRE) -- Mandalay Resources Corporation (“Mandalay” or “the Company”) (TSX: MND, OTCQB: MNDJF) announces that its first quarter 2021 financial results will be released after market close on May 12, 2021, followed by a conference call with Dominic Duffy, President and Chief Executive Officer of Mandalay, for investors and analysts on May 13, 2021, at 8:00 AM (Toronto time). Analysts and interested investors are invited to participate using the following dial-in numbers: Participant Number:(201) 689-8341Participant Number (Toll free):(877) 407-8289Conference ID:13719805 A replay of the conference call will be available until 11:59 PM (Toronto time), May 27, 2021, and can be accessed using the following dial-in number: Encore Toll Free Dial-in Number:(877) 660-6853Encore ID:13719805 For Further Information: Dominic Duffy President and Chief Executive Officer Edison Nguyen Manager, Analytics and Investor Relations Contact: (647) 260-1566 About Mandalay Reso

Industrivärden divests its shareholding in SSAB for SEK 2,019 million10.5.2021 23:00:00 CEST | Press release