Nexstim Abp: Preliminärt utfall av den lyckade företrädesemissionen

Företagsmeddelande, insiderinformation, Helsingfors 1 juni 2020 kl. 20.30 (EEST)

Nexstim Abp: Preliminärt utfall av den lyckade företrädesemissionen

FÅR EJ PUBLICERAS ELLER SPRIDAS DIREKT ELLER INDIREKT I FÖRENTA STATERNA, AUSTRALIEN, SYDAFRIKA, HONGKONG, JAPAN, KANADA, SINGAPORE ELLER NÅGON ANNAN STAT DÄR SPRIDNINGEN ELLER PUBLICERINGEN STRIDER MOT LAGEN.

Teckningstiden för Nexstim Abp:s (NXTMH:HEX, NXTMS:STO) (”Nexstim” eller ”bolaget”) företrädesemission om cirka 2,3 miljoner euro (”emissionen”) avslutades 25 maj 2020 i Sverige och 27 maj 2020 i Finland. Enligt det preliminära emissionsutfallet övertecknades emissionen och cirka 273 procent av de tilldelade aktierna tecknades. Av de tilldelade 376 719 780 nya aktierna (”emissionsaktierna”) tecknades 336 033 654 emissionsaktier (cirka 89,2 procent av emissionsaktierna) med företrädesrätt och 40 686 126 emissionsaktier (cirka 10,8 procent av emissionsaktierna) tilldelas i enlighet med emissionsvillkoren. Enligt det preliminära emissionsutfallet kommer inga emissionsaktier att tilldelas tecknare som tecknade emissionsaktier utan företrädesrätt.

Enligt det preliminära utfallet tecknade teckningsgaranterna, det vill säga Capricorn Healthtech Fund, Kaikarhenni Oy och Ossi Haapaniemi med närstående bolag samt bolagets ledningsgrupp och ett antal styrelseledamöter sammanlagt 110 371 150 aktier, motsvarande cirka 29,3 procent av emissionsaktierna och cirka 0,66 miljoner euro.

Nexstims vd Mikko Karvinen lämnar följande kommentar: ”Jag vill tacka alla aktieägare som tecknat emissionsaktier. Vi är mycket nöjda med det preliminära emissionsutfallet i det synnerligen svåra investeringsläget till följd av pandemin orsakad av covid-19. Trots utmaningarna på kort sikt är jag övertygad om att det kommer att finnas fortsatt efterfrågan på nya och effektiva behandlingsmetoder för svåra sjukdomar och störningar i hjärnan. Vår avsikt är att använda emissionslikviden för att utnyttja den kommersiella potentialen i Nexstims SmartFocus® TMS-teknik i denna utveckling.”

Handeln med interimsaktierna som motsvarar emissionsaktierna inleddes på handelsplattformen Nasdaq First North Growth Market Finland (”First North Finland”) och på Nasdaq First North Growth Market Sweden (”First North Sweden”) 11 maj 2020. Interimsaktierna slås samman med bolagets existerande aktier när emissionsaktierna har registrerats i handelsregistret, uppskattningsvis 12 juni 2020. Emissionsaktierna levereras och slås samman i Euroclear Finlands värdeandelssystem uppskattningsvis 15 juni 2020, och handeln med emissionsaktierna tillsammans med de existerande aktierna inleds på First North Finland uppskattningsvis 15 juni 2020. Emissionsaktierna levereras och slås samman i Euroclear Swedens depåsystem uppskattningsvis 18 juni 2020, och handeln med emissionsaktierna tillsammans med de existerande aktierna inleds på First North Sweden uppskattningsvis 16 juni 2020.

Nexstim offentliggör det slutliga emissionsutfallet uppskattningsvis 10 juni 2020 efter att styrelsen godkänt aktieteckningarna och tilldelningen av emissionsaktierna enligt emissionsvillkoren.

NEXSTIM ABP

Leena Niemistö, styrelseordförande

För mer information gå in på bolagets webbplats på www.nexstim.com eller kontakta:

Leena Niemistö, styrelseordförande
+358 9 2727 170
leena.niemisto@nexstim.com

Sisu Partners Oy (Certified Adviser)
Jussi Majamaa
jussi.majamaa@sisupartners.com

Om Nexstim Abp

Nexstim är ett finländskt medicinteknikbolag som verkar på den globala marknaden. Vår mission är att möjliggöra individualiserad och effektiv diagnostik och behandling av svåra sjukdomar i hjärnan.

Nexstim har tagit fram en banbrytande teknik för icke-invasiv hjärnstimulering som kallas SmartFocus®. SmartFocus® bygger på transkraniell magnetstimulering (transcranial magnetic stimulation, TMS) i kombination med 3D-navigering. Den unika tekniken möjliggör exakt och individuellt anpassad stimulering av det rätta området i hjärnan.

SmartFocus® TMS används i Nexstims system för navigerad hjärnterapi (Navigated Brain Therapy, NBT®) som fått godkännande från FDA för marknadsföring och försäljning i USA för behandling av egentlig depression. NBT®-systemet har i Europa fått CE-märkning för behandling av egentlig depression och kronisk neuropatisk smärta.

Nexstim marknadsför också sitt system för navigerad hjärnstimulering (Navigated Brain Stimulation, NBS) som bygger på samma teknikplattform, dvs. SmartFocus® TMS. NBS-systemet är det enda FDA-godkända och CE-märkta TMS-systemet för preoperativ kartläggning av hjärnbarken för motorik och tal. Nexstims aktier finns noterade på Nasdaq First North Growth Market Finland och Nasdaq First North Growth Market Sweden.

Mer information finns på www.nexstim.com

Viktig information

Informationen i detta meddelande får inte publiceras eller distribueras, direkt eller indirekt, i eller till Australien, Sydafrika, Hongkong, Japan, Kanada, Singapore eller Förenta staterna. Detta material utgör inte ett erbjudande av värdepapper till försäljning i Förenta staterna. Värdepapper får inte säljas i Förenta staterna ifall de inte är registrerade hos Förenta staternas värdepappersinspektion eller undantagna från registrering i enlighet med Förenta staternas värdepapperslag från 1933, i dess nuvarande lydelse. Nexstim Abp (”bolaget”) ämnar inte registrera någon del av aktieemissionen i Förenta staterna eller genomföra ett offentligt erbjudande av värdepapper i Förenta staterna.

Distribution av detta meddelande kan vara föremål för restriktioner enligt lag, och personer i vars besittning något dokument eller annan häri nämnd information kommit, bör informera sig själva och iaktta sådana restriktioner. Bolaget åtar sig inte något ansvar för eventuella överträdelser av sådana restriktioner.

Detta meddelande innehåller varken ett erbjudande att förvärva, sälja, emittera, eller teckna, eller en inbjudan avseende ett erbjudande att förvärva, sälja, emittera eller teckna några som helst värdepapper och ingen försäljning av värdepapper kommer att göras i någon jurisdiktion där ett sådant erbjudande, en sådan inbjudan eller en sådan försäljning skulle vara lagstridigt innan registrering eller kvalificering som följer av värdepapperslagstiftningen i någon sådan jurisdiktion.

Vad gäller de övriga medlemsstaterna inom det Europeiska ekonomiska samarbetsområdet, förutom Sverige och Finland, är detta meddelande endast riktat till kvalificerade investerare enligt Europaparlamentets och rådets förordning (EU) 2017/1129 av den 14 juni 2017 (prospektförordningen).

Denna kommunikation är endast riktad till (i) personer utanför Storbritannien eller (ii) professionella investerare i enlighet med artikel 19(5) i lagen om finansiella tjänster och marknader Föreskrift 2005 rörande finansiell marknadsföring (”föreskriften”) i Storbritannien (Financial Services and Markets Act 2000 (Financial Promotion) Order 2005) eller (iii) företag med högt nettovärde och andra personer som detta dokument lagligen får riktas till i enlighet med artikel 49(2) i föreskriften (alla sådana personer kallas nedan ”relevanta personer”). Eventuella investeringar som detta meddelande avser kommer endast att vara tillgängliga för och riktade till relevanta personer. Andra än relevanta personer ska inte handla enligt eller förlita sig på detta dokument eller något av dess innehåll.

DIAC S.A.: UPDATE OF NEU MTN PROGRAMME3.7.2020 19:32:13 CESTPress release

July, 3rd 2020 DIAC S.A.: UPDATE OF NEU MTN PROGRAMME DIAC S.A. updated the Information Memorandum of its Negotiable Medium Term Notes (NEU MTN Programme). This documentation was approved by the Banque de France is available on its website under the following link: https://eucpmtn.banque-france.fr/public/#/liste-des-emetteurs/5f8b9dec-b611-ea11-80f7-001dd8b71ea9 DIAC S.A. Etablissement de crédit et intermédiaire d’assurances, au capital de 659 334 050 EUR. Siège social : 14, avenue du Pavé Neuf – 93168 Noisy-le-Grand cedex SIREN 702 002 221 RCS Bobigny – N° TVA : FR02 702002221 – Code APE 6492Z – N° ORIAS : 07 004 966 – www.orias.fr Attachment Update DIAC programme NEU MTN 2020

Maha Energy AB (publ) Announce June Production Volumes3.7.2020 17:13:36 CESTPress release

­­­Maha Energy AB (publ) Strandvägen 5A SE-114 51 Stockholm www.mahaenergy.ca Press release Stockholm July 3, 2020 Maha Energy AB (publ) Announce June Production Volumes Production Volumes The Company's aggregate sales production for the month of June totaled 112,1511 barrels of oil and 57.090 million scf of gas for a combined average production of approximately 4,056 BOE/day2, before royalties and taxes. Other than some minor unplanned shutdowns, production continues to be affected by the impact of the Covid-19 pandemic. 1 Subject to minor standard industry adjustments at the time of custody transfer. 2 Barrels of oil equivalent ("BOE") conversion ratio of 6,000 scf: 1 bbl is used. For more information, please contact: Jonas Lindvall (CEO) Tel: +46 8 611 05 11 Email: jonas@mahaenergy.ca or Victoria Berg (Investor Relations) Tel: +46 8 611 05 11 Email: victoria@mahaenergy.ca Maha in Brief Maha Energy AB is a Swedish public limited liability company. FNCA Sweden AB has been engaged as C