Nexstim Abp: Ändring av kallelsen till årstämman och de förebyggande åtgärderna i samband med årstämman

Företagsmeddelande, insiderinformation, Helsingfors, 20 mars 2020, kl. 10.00

Nexstim Abp (NXTMH:HEX, NXTMS:STO) (”Nexstim” eller ”bolaget”) har beslutat att istället för det som offentliggjordes i företagsmeddelandet den 10 mars 2020 som lokalen av årstämman, ska årstämman hållas i företagets egna lokaler i Helsingfors, Elimäenkatu 9 B, Helsingfors.

Kallelsen till årstämman, ändrad genom denna företagsmeddelande, finns tillgänglig på bolagets webbsida: www.nextim.com/investors/shareholdermeetings/.

På grund av den ökade risken för koronavirus, har Nextim beslutat om flera förebyggande åtgärder relaterade till årstämman för att minska risken för spridning av koronavirus. Dessa åtgärder är:

• Alla aktieägare uppmuntras starkt att utöva sin rösträtt genom fullmakt, vilken kan riktas till bolagets generaladvokat. Ytterligare information och instruktioner om utfärdande av ombudet finns på bolagets webbsida www.nextim.com/investors/shareholder meetings/.
  • Alla med förkylningssymtom, som har utsatts för koronavirus, tillhör till riskgrupper, eller har rest utanför Finland under de senaste 14 dagarna före årstämman, uppmanas vänligen att inte delta i stämman. På grund av statliga bestämmelser kan antalet deltagare behöva begränsas. Fullmaktsförfarandet som nämns ovan är tillgängligt i denna situation.
  • Årstämman och alla presentationer, inklusive VD:s översikt, hålls så kort som möjligt och så att de uppfyller minimikraven.
  • Antalet styreseledamöter och ledningsgrupp som deltar på bolagsstämman är begränsat till ett minimum.
  • Inget kaffe eller förfriskningar serveras vid evenemanget.
  • Det finns gott om utrymme mellan sittplatserna i evenemangsutrymmet, möjlighet till  handtvätt och särskild uppmärksamhet sätts på allmän renhet och hygien.

Helsingfors 20 mars 2020

NEXSTIM ABP

För mer information gå in på bolagets webbsida  www.nexstim.com eller kontakta:

Leena Niemistö, styrelseordförande, Nexstim
leena.niemisto@nexstim.com

Sisu Partners Oy (Certified Adviser)
Jussi Majamaa
jussi.majamaa@sisupartners.com

Om Nexstim Abp
Nexstim är ett medicintekniskt företag som tagit fram och kommersialiserar den världsledande TMS-tekniken SmartFocusTM för icke-invasiv hjärnstimulering vid behandling av egentlig depression (MDD). Bolagets proprietära system för navigerad hjärnterapi (Navigated Brain Therapy, NBT®) med avancerad 3D-navigering är den enda individanpassade tekniken för transkraniell magnetstimulering (TMS) som gör det möjligt att rikta in TMS exakt till den del av hjärnan som associeras till MDD.

Nexstim har lanserat sitt NBT®-system i USA för behandling av MDD efter att ha fått godkännande från FDA för marknadsföring och försäljning för denna indikation. NBT®-systemet har i Europa fått CE-märkning för behandling av egentlig depression och kronisk neuropatisk smärta.

Nexstim kommersialiserar också sitt NBS-system (Navigated Brain Stimulation) för diagnostiska tillämpningar på samma teknikplattform. NBS-systemet är det enda FDA-godkända och CE-märkta TMS-systemet för preoperativ kartläggning av hjärnbarken för motorik och tal. Nexstims aktier finns noterade på Nasdaq First North Finland och Nasdaq First North Sweden.

Nokia announces generational step in data center networking; new OS and tools give cloud builders unprecedented ability to adapt, automate and scale9.7.2020 18:00:00 CESTPress release

Press Release Nokia announces generational step in data center networking; new OS and tools give cloud builders unprecedented ability to adapt, automate and scale Nokia improves data center networking for all cloud builders – webscale companies, service providers and enterprises – empowering them to rapidly design, deploy, adapt and automate data center network fabrics at massive scale to keep up with increasing business demand from 5G and Industry 4.0 Apple is an early adopter of the innovative technology, deploying the solution within its cloud operations in its data centers Nokia redefines openness, application development flexibility, robustness and operational tools for rapidly building and confidently operating data center networks at scale 9 July 2020 Espoo, Finland – Nokia has redefined data center fabrics with the launch of a new and modern Network Operating System (NOS) and a declarative, intent-based automation and operations toolkit. This will allow cloud and data center bu

NEOCOM MULTIMEDIA : Résultats 2019 – Dividende et PerspectivesEuronext Paris FR0004157543 MLNEO Communiqué du 9 juillet 2020 Résultats 2019 – Dividende et Perspectives9.7.2020 15:29:42 CESTPress release

La société NEOCOM MULTIMEDIA (FR0004157543 MLNEO) a mis en paiement il y a quelques jours son dividende de 0.32 euros par action relatif à l’exercice 2019, décidé lors de l’assemblée générale du 25 juin dernier qui s’est tenue à huis clos. L’opérateur télécom a enregistré au cours de l’exercice 2019 un chiffre d’affaires proche de 22 M euros contre 26.4 M euros pour l’exercice précédent, soit une baisse de 17 %. Celle-ci est liée principalement à l’activité commerciale (baisse et arrêt de certains clients) qui n’impacte que dans une moindre mesure la marge brute, comparée aux activités éditoriales plus rentables qui se sont maintenues. Au niveau opérationnel, l’exercice enregistre une légère hausse avec un résultat d’exploitation à 1 273 K euros contre 1 192 K euros pour 2018, du fait également d’un allégement de la masse salariale. Compte tenu des autres résultats financier et exceptionnel peu significatifs, et après prise en compte d’une charge d’impôt de 383 K euros pour 2019 contre