Kindred Group

Nettspilloperatør vil forske på ansvarlig spill

Kindred Group plc har utnevnt to av verdens ledende forskere innenfor ansvarlig spill til å utføre forskning på praksisen rundt ansvarlig spill, ved hjelp av anonymisert kundedata fra den globale spilloperatøren.

En av verdens ledende online spilloperatører, Kindred Group (tidligere Unibet Group), har investert i forskning for å gi innsikt i spillerprofiler (inkludert VIP-kunder), spillerens brukerreise, og effekten av praksisen rundt ansvarlig spill som for tiden brukes av Kindred.

Prosjektet vil bli ledet av dr. Michael Auer (direktør for Neccton) og dr. Mark Griffiths (anerkjent professor ved Nottingham Trent University). I løpet av de siste fem årene har dr. Auer og professor Griffiths utgitt mange studier som evaluerer effektiviteten av ansvarlig spill-verktøy som brukes av en rekke forskjellige europeiske operatører innenfor nettspill.

-Vår tidligere forskning har vist at selskaper som innfører ansvarlig spillverktøy kan bidra til at kundene spiller på en mer kontrollert måte ved å sette tids- og forbruksgrenser, i tillegg til betimelig personlig tilbakemelding basert på deres faktiske spilleatferd, sier dr. Michael Auer.

-Kindred er forpliktet til å tilby spillerbeskyttelse og skademinimering for våre kunder, og dette nye forskningsprosjektet vil bidra til å gi innsikt i hvordan våre kunder kan spille mer ansvarlig. Samtidig demonstrerer det vår løpende forpliktelse til samfunnsansvar og en bærekraftig virksomhet, sier Maris Bonello, Integrity Analytics Manager i Kindred Group.

-Dette er et spennende prosjekt for oss, og vi fortsetter vår innovative forskning som analyserer ekte kundedata og evaluerer omfanget av ansvarlig spillverktøy som personlig tilbakemelding, grenseinnstilling og pop-up-meldinger. Dette nye forskningsprosjektet vil ikke bare hjelpe Kindred, men funnene vil bidra til å dele mønsterpraksis med andre spilloperatører rundt om i verden, sier professor Mark Griffiths.

For ytterligere informasjon:

Maris Bonello, Integrity Analytics Manager
maris.bonello@kindredgroup.com

Alexander Westrell, Group Head of Communications
alexander.westrell@kindredgroup.com

Om Kindred Group

Kindred Group

Om Kindred Group

Kindred Group er notert på Nasdaq Stockholm Large Cap, og er en av Europas største formidlere av spill och digitalt innhold. Kindred Group består av 13 varemerker som tilbyr onlinetjenester til 16.9 millioner kunder over hele verden. Kindred Group er medlem av European Gaming and Betting Association (EGBA), er medgründere av ESSA, samt granskes och er sertifisert av eCOGRA for sin avtale med EU og deres anbefaling om prinsipper for konsumentbeskyttelse og spillansvar fra 2014 (2014/478/EU). Les mer på www.kindredgroup.com.

Følg pressemeldinger fra Kindred Group

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Kindred Group på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Kindred Group