Siemens

Nettselskapet Tensio inngår rammeavtale med Siemens AS

Siemens og Tensio inngår rammeavtale for vern, kontrollanlegg og mellospenningsanlegg med tilhørende service. Avtalen har en varighet på opptil 8 år og en volum anslått av Tensio på 300 mil. NOK.

Trygve Kvernland til venstre og Nils Klippenberg til høyre.
CEO Trygve Kvernland fra Tensio og CEO Nils Klippenberg fra Siemens har inngått en rammeavtale for vern, kontrollanlegg og apparatanlegg (mellomspenning) med tilhørende service. Avtalen har en varighet på opptil 8 år og et forretningsvolum anslått av Tensio på 300 mil. NOK.
Under kontraktsigneringen benyttet Nils Klippenberg og Trygve Kvernland muligheten til å diskutere viktige tema om elektrifisering, digitalisering, rammebetingelser, forretningsmuligheter og samarbeid. Tensio har mer enn 500 ansatte, 250 000 nettkunder og regionalt nettsansvar til rundt en halv million mennesker i Trøndelag, og er med det Norges nest største nettselskap etter Elvia.

CEO Trygve Kvernland, Tensio

Evalueringskriteriene som Tensio hadde definert var:
  • Kvalitet (teller 25 %)
  • Kompetanse (teller 25 %)
  • Pris (teller 50 %)

- Siemens dokumenterer at de er godt organisert for å håndtere flere parallelle prosjekter og har god kapasitet i organisasjonen for å gjennomføre rammeavtalen. De har ressurspersoner som leverer forventet kompetanse. Siemens viser at de har god erfaring med å håndtere denne typen rammeavtaler, sier CEO Trygve Kvernland, Tensio.

Trygve Kvernland til venstre og Nils Klippenberg til høyre.
Trygve Kvernland til venstre og Nils Klippenberg til høyre

Om Siemens

Siemens
Østre Aker vei 88

+47 22 63 30 00http://www.siemens.no

Siemens er en global aktør som utvikler høyteknologiske, innovative løsninger for industri, energi, helse, byer og transport.
Siemens-konsernet er en av verdens største leverandører av bærekraftige og miljøvennlige løsninger med fokus på elektrifisering, automatisering og digitalisering. Vi er 293.000 medarbeidere over hele verden.

I Norge har Siemens AS gjennom 120 år satt tydelige spor med banebrytende teknologiløsninger for hele verden. Selskapets hovedområder er løsninger for industrien, kraftoverføring, infrastruktur til byer og byggteknologi. Hovedkontoret er i Oslo.

Følg pressemeldinger fra Siemens

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra Siemens på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Siemens