
Nettmat tar et kjempejafs

For ellevte år på rad deler Bring ut Netthandelsprisene i kategoriene «Årets nettbutikk» og «Årets nykommer». I 2017 er det spesielt matvarebransjen som markerer seg i pallplasseringene. Kolonial og Brødboksen er sammen med BliVakker finalister til å bli «Årets nettbutikk», mens dagligvarenykommeren Marked kjemper mot Merida og Extra Leker om å bli «Årets nykommer».
– Juryen mener at dette er kremen av norske nettbutikker akkurat nå. Finalistene i «Årets nettbutikk» har jobbet hardt over tid for stadig å bli bedre, og leverer en god kjøpsopplevelse for kunden. For finalistene til «Årets nykommer» er det nettbutikkens troverdighet, en solid forretningsidé, tydelige fremtidsplaner og vekstambisjoner som er avgjørende, sier juryleder fra Bring, Johan Holgersson.
Finalistene i hver av kategoriene inviteres til en «finalist-pitch» hos Bring i august, for å overbevise juryen om at akkurat de er verdige vinnere av Netthandelsprisene 2017.
– Vi gleder oss til å bli bedre kjent med finalistene under pitchen og oppleve deres lidenskap for handel. Norske nettbutikker bør se til finalistene for inspirasjon og lærdom. De er alle foregangsaktører i sine bransjer, sier Holgersson.
«Årets nettbutikk» og «Årets nykommer» deles ut på logistikk- og netthandelsdagen LOAD.17 21.september.
Dette er juryen
Årets jury består av en rekke profiler fra norsk netthandel:
- Erik Kulterud (Partner Manager Klarna)
- Ole Petter Nyhaug (Partner og Creative Director Opinion Norge AS)
- Ingvild Moen (Digital Advisor in Social Media i Resonate AS)
- Johan Holgersson (Direktør Marked og Forretningsutvikling i divisjon E-handel, Bring)
- Alexander Haneng (COO og Head of Technology i Geta, påtroppende direktør for digital innovasjon i Posten Norge)
- Bente Sollid Storehaug (CEO ESV Digital, Nordic)
- Marte Klouman (Founder and Chief Enthusiastic Nerd; Netthandelsskolen)
Nøkkelord
Kontakter
John Eckhoffpressesjef
Tel:+47 913 97 071john.eckhoff@posten.noBilder

Om Posten Norge
Posten Norge AS er et nordisk post- og logistikkonsern som utvikler og leverer helhetlige løsninger innenfor post, kommunikasjon og logistikk, med Norden som hjemmemarked. Konsernet møter markedet med to merkevarer, Posten og Bring: Posten kjennetegner tilbudet til privatkunden, postkontornettet og den daglige postdistribusjonen til hele det norske folk. Bring retter seg mot bedriftskunder innen post og logistikk i Norden, og består av spesialister med spisskompetanse innenfor hvert sitt område.
Følg pressemeldinger fra Posten Norge
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Posten Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Posten Norge
Grønt og blått frimerke markerer Oslo som europeisk miljøhovedstad26.12.2018 12:00:00 CET | Pressemelding
Blå fjord, grønn skog – og den europeiske miljøhovedstaden i midten.
Juleposten kom fram24.12.2018 12:00:00 CET | Pressemelding
Fra Postens terminaler over hele landet meldes det om rekordmange pakker i desember – og rent bord julaften.
Denne helgen MÅ du huske to ting15.12.2018 12:41:01 CET | Pressemelding
Fristen for å sende post som skal rekke frem til jul er i morgen, søndag. Og så må du hente pakkene dine så fort som mulig.
Mye julepost med digitale frimerker15.12.2018 08:45:00 CET | Pressemelding
For første gang kan juleposten sendes med digitale frimerker. Bare den siste uken er det skrevet hele 50.000 koder.
Posten vurderer ytterligere sentralisering13.12.2018 14:34:13 CET | Pressemelding
Fallet i brevvolumene skjer raskere enn noensinne, og Posten varsler ytterligere tiltak for å møte de økonomiske konsekvensene av dette.