NKI

Neste generasjon chatbots skal styrke nettstudier

Del
NKI er med på et spennende 3-årig utviklingsprosjekt som skal utvikle neste generasjons chatbots.

Enorm utvikling de neste årene
Chatbots blir stadig mer utbredt, og beregninger viser at det globale chatbot markedet vil ha en enorm utvikling de kommende årene. Her i Norge går nå forskere, næringsliv og chatbot utviklere sammen i et 3-årig utviklingsprosjekt med en ramme på 45 millioner kroner. Målet er å utvikle neste generasjons chatbots for det globale markedet. Prosjektet har fått tildelt 16 millioner i støtte fra Norsk forskningsråds BIA-program som har fokus på å skape kundelojalitet i kundeservice og utdanning

Prosjektet eies av AI teknologileverandør Anzyz, og vi i NKI er stolte av å få være med på laget sammen med boost ai, Differ og Fjordkraft. SINTEF og Center for Artificial Intelligence Research, er prosjektets forskningspartnere. 

Ønsker å øke kundelojalitet
Prosjektets utgangspunkt er dagens utfordringer innen kundeservice og utdanning. Målet for partnerne i prosjektet, er å bruke chatbots for å øke brukerlojaliteten. Teknologien har et stort potensial for å styrke relasjonen mellom brukere og de forskjellige tjenesteyterne. Prosjektet er ventet å få en markant innflytelse på både teknologi og kommersialisering innen henholdsvis kundeservice og utdanning.

NKI har en viktig rolle
NKI ønsker å bruke teknologien som en del av studietilbudet for å hindre studentfrafall og å sikre gjennomføring av kurs og studieprogrammer. - Vi mener at chatbots vil føre til et paradigmeskifte innen utdanning og ser et eksepsjonelt potensial i prosjektet, sier Morten Ulriksen, Utdanningsdirektør ved NKI. - Vi har allerede, sammen med EdTechFoundry bevist at vi kan øke gjennomføringsgraden fra 22,5 % til 67,6 % ved bruk av ny kommunikasjonsteknologi. Nå vil vi kunne forbedre og skalere dette til nye høyder, fortsetter han. - Vårt mål er å introdusere automatisert teknologi for å styrke nettstudiene våre enda mer, og representerer en ny og verdifull mulighet for oss, avslutter Ulriksen.

I 2017 lanserte NKI, som første utdanningsinstitusjon, sin egen chatbot. HeNKI, tilbyr enklere studieveiledning via Messenger. Den gjenbruker nki.no sitt søks-api, og henter alle studiene rett fra nki.no. Dette sikrer at brukerne alltid får oppdatert informasjon om NKIs studietilbud. Når HeNKI foreslår et studium, kan brukeren lett navigere til studiets landingsside gjennom å klikke på lenken HeNKI gir.

Nøkkelord

Kontakter

Bilder

Lenker

Om NKI

NKI
NKI
Nedre Vollgate 8
0158 Oslo

67 58 88 00http://www.nki.no

Om NKI 
NKI Nettstudier ble etablert i Norge allerede i 1959 og er i dag Nordens største fagskole på nett. I 2007 ble selskapet en del av utdanningskonsernet Intendia Group AS, et av Skandinavias ledende utdanningskonsern med virksomhet i Sverige og Norge. NKI har årlig rundt 10 000 studenter og tilbyr mer enn 330 studiemuligheter innen de fleste fagområder. NKI er levende opptatt av god nettpedagogikk og jobber kontinuerlig med tilrettelegging av best mulig fleksibel utdanning ved bruk av teknologi og læringsmetoder.

Følg pressemeldinger fra NKI

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra NKI på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra NKI

HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye