SSI - Senter for Sekulær Integrering

Nei til drap på blasfemikere

Markering utenfor den pakistanske ambassaden den 26. september kl.15:00. Det har vært flere utenomrettslige drap på pakistanske borgere anmeldt for blasfemi, - og på deres advokater i Pakistan.

Med voldelige motdemonstrasjoner i Norge ser man også økt behov for slike markeringer mot vold og for ytringsfrihet.

Pakistan er blitt et totalitært land med følger også for pakistansk-norske borgeres integrering. Det ble innført dødsstraff i blasfemiloven i Pakistan i 1986 og konsekvensene av dette så man øyeblikkelig med radikalisering av samfunnet ved at mellom 1987 og 2017 ble minst 1500 personer anmeldt for blasfemi og minst 75 anklagede er drept av mobben.

Dette må både liberale med pakistansk bakgrunn og alle andre i Norge ta avstand fra.

SSI kommer til å ha flere demonstrasjoner og seminarer om dette temaet hvor ledende politikere og organisasjoner har fått invitasjon til å tale og bidra til økt toleranse og forebygging av vold.

Vel møtt.

SSI ved leder Shakeel Rehman
Mail: shakrehm@hotmail.com

Om SSI - Senter for Sekulær Integrering

SSI - Senter for Sekulær Integrering

Følg saker fra SSI - Senter for Sekulær Integrering

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra SSI - Senter for Sekulær Integrering på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.