NAXS har gjort ett investeringsåtagande till Nordic Capital Fund X

NAXS har gjort ett åtagande till Nordic Capital Fund X (“Fonden”), den tionde fonden som rests av Nordic Capital.

Med en storlek om 6,1 Mdr SEK är fonden den största som Nordic Capital etablerat sedan verksamheten grundades 1989. Fondresningen inleddes under april 2020, tog mindre än 6 månader och när fonden nådde sin maximala storlek (”hard cap”) var den kraftigt övertecknad.

Fonden kommer att investera enligt Nordic Capitals strategi att göra majoritetsinvesteringar i icke-cykliska tillväxtföretag inom sektorerna Healthcare, Technology & Payments och Financial Services.

NAXS är sedan tidigare investerare i Nordic Capital Fund VII och Nordic Capital CV1.

Ytterligare information kommer vara tillgänglig i NAXS Q3 rapport som publiceras den 20 oktober.

Lennart Svantesson, verkställande direktör
Telefon: +46 73 311 00 11

Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 1 oktober 2020 kl. 21.00.

Pressmeddelanden och ytterligare information finns tillgängliga på www.naxs.se

NAXS AB (publ)
Org.nr. 556712-2972
Nybrogatan 8
Tel: 0766 40 00 40, E-post: info@naxs.se

NAXS är ett investmentbolag noterat på NASDAQ Stockholm. NAXS investerar huvudsakligen i private equity-fonder med nordiskt fokus men kan också göra direktinvesteringar i private equity och andra alternativa tillgångar tillsammans med fonder. NAXS kan, i begränsad omfattning, även göra andra typer av investeringar.

Statkraft AS: Offentliggjøring av resultater for tredje kvartal 202026.10.2020 11:25:36 CETPressemelding

Statkraft offentliggjør resultater for tredje kvartal 2020 torsdag 29. oktober 2020 klokken 08.00. Materialet vil være tilgjengelig på Statkrafts internettsider www.statkraft.no/ir og på Oslo Børs www.newsweb.no. Direkte webcast Kl. 09.00: Statkraft presenterer resultatene på webcast som overføres direkte på www.statkraft.no. Presentasjonen holdes på engelsk. Kontaktperson: Arild Ratikainen, Investor Contact, tlf.: +47 971 74 132, e-post: arild.ratikainen@statkraft.com Denne opplysningen er informasjonspliktig etter verdipapirhandelloven §5-12

Nokia wins 5G deal with Finnish Shared Network (SYV)26.10.2020 10:00:00 CETPress release

Press Release Nokia wins 5G deal with Finnish Shared Network (SYV) Nokia has been selected as a supplier for SYV’s radio access network (RAN) equipment and managed services The deal includes the rollout of 5G RAN equipment and modernization of existing 2G, 3G and 4G sites across northern and eastern FinlandThree-year rollout will begin in early 2021 and is planned to be completed by the end of 2023. 26 October 2020 Espoo, Finland – Nokia today announced it has been selected by Finnish Shared Network Ltd (SYV) – a joint operation by DNA Oyj and Telia Finland Oyj – as a supplier of 5G radio network equipment including deployment and managed services. The modernized network will enable SYV to provide advanced 5G services in a cost-efficient manner across northern and eastern parts of Finland. The deal will see Nokia replace SYV’s current radio access network equipment, offer digital deployment for faster time to market, and comprehensive managed services over the course of the three-year