Natnael slipper EP-en "Angst & Dr.Martens"

Natnael sparket i gang løpet frem mot EP-en «Angst & Dr. Martens» med de tre P3-listede låtene «Ingen Bryr Seg», «Nostalgi» og «D R Nice». Låter som «Ekko», «Kl.5» og «Seigmenn (feat.Isah)» har allerede gitt Natnael millioner av streams, oppmerksomheten til norsk musikkbransje og spellemannsnominasjon i kategorien «Rnb/Soul». Han opptrådte i tillegg under Spellemannsutdelingen i 2020, med en smått legendarisk fremførelse fra kronprinsparets hjem på Skaugum. Fredag 17.juni fullføres EP-en «Angst & Dr. Martens» med to nye låter - «Vanessa» og «Vampyr».

«Det er en historie som egentlig har vært i meg en god stund. En karusell av følelser - frustrasjon, usikkerhet og selvtillit. Jeg ønsker med dette prosjektet å gå i dybden av mine emosjonelle utfordringer, og la folk bli litt mer kjent med meg. Det er tøft å være åpen i en verden med så mye inntrykk og med frykten for å falle i en tanke om hva andre vil tenke og mene hengende over seg. Kanskje er det en av de verste tankemønstrene å putte seg selv i, og det kan være  vanskelig å komme seg ut av.» - forteller Natnael.

EP-en inneholder produksjoner fra noen av de mest innflytelsesrike produsentene de siste årene, deriblant Ole Torjus Hofvind (Cezinando, Gabrielle, Emilie Nicolas, Emma Steinbakken), Kastel (Arif, Stig Brenner, Musti, Hkeem, Bendik), Benjie (Arif, Stig Brenner, Isah, Skaar), Marcel Basima (Stig Brenner, Dutty Dior, Gabrielle) og Pluto (1.Cuz, Isah, Dutty Dior, Admiral P, Undergrunn)

Prosjektet heter «Angst & Dr. Martens». Angsten står for følelsene, forventningene og historiene jeg bærer på. Dr. Martens står for det å være litt annerledes i utseende og ikke alltid føle at man passer inn. En tekst kan være et speil. Jeg synger noe helt spesifikt for meg, du hører det som det er skrevet for deg. Så jeg håper dette kan bety noe for flere» - fortsetter Natnael.

«Angst & Dr. Martens» er ute fredag17.juni»