Nasdaq kunngjør kjøp av aksjer i Oslo Børs VPS

OSLO og STOCKHOLM, April 11, 2019 (GLOBE NEWSWIRE) -- Nasdaq, Inc. (Nasdaq: NDAQ) (“Nasdaq”), har i dag kunngjort kjøp1 av 844.071 aksjer i Oslo Børs VPS ASA (NOTC: OSLO/OTCMKTS: OSBHF) (“Oslo Børs VPS”). Aksjekjøpene er gjort i overensstemmelse med vilkårene i tilbudet (“Tilbudet”) som ble fremsatt i henhold til tilbudsdokumentet som ble offentliggjort den 4. februar 2019, og endret ved meldinger offentliggjort 4. og 25. mars 2019 (“Tilbudsdokumentet”), der Nasdaq AB, et indirekte datterselskap av Nasdaq, beskriver villkårene for sitt bud på samtlige utstedte aksjer i Oslo Børs VPS. Som et resultat av disse aksjekjøpene, som er gjort til en pris på NOK 158 per aksje, lik Tilbudsprisen (som definert i Tilbudsdokumentet og økt av Nasdaq 4. mars 2019), er over 37 prosent av aksjene i Oslo Børs VPS eid av Nasdaq1 eller omfattet av forhåndsaksepter av Tilbudet.

Nasdaq er sterkt forpliktet til sammenslåelsen med Oslo Børs VPS, og er overbevist om at Tilbudet representerer den beste løsningen for å støtte det norske kapitalmarkedet og for å forene et sterkt nordisk finansielt økosystem for langsiktig, bærekraftig vekst.

Finanstilsynet offentliggjorde den 8. april 2019 at det hadde anbefalt Finansdepartementet å godkjenne Nasdaq som kvalifisert eier av Oslo Børs VPS.

- Vår ambisjon om å kjøpe Oslo Børs VPS ligger fast, og vi er glade for at Finanstilsynet har anbefalt å godkjenne oss som ny eier. Basert på støtten fra selskapets styre og viktige nøkkelaktører i det norske finansmarkedet, er vi overbevist om at vi er det beste alternativet for et fortsatt fremgangsrikt norsk kapitalmarked. Vi ser nå frem til den endelige beslutningen fra Finansdepartementet, sier Lauri Rosendahl.

Styret i Oslo Børs VPS har enstemmig anbefalt Tilbudet. I tillegg har aksjonærer som representerer mer enn én tredjedel av aksjene i Oslo Børs VPS, inkludert de to største aksjonærene i Oslo Børs VPS, samt selskapets administrerende direktør, bekreftet sin støtte til Tilbudet som den beste løsningen for Oslo Børs VPS og det norske kapitalmarkedet.

For mer informasjon om Tilbudet, vennligst gå til: http://business.nasdaq.com/oslo-bors

For mediehenvendelser, vennligst kontakt:

David Augustsson
+46-734496135; david.augustsson@nasdaq.com

Ytterligere informasjon om det strategiske rasjonale, samt vilkårene og betingelsene for Tilbudet og Nasdaqs fremtidige planer for å utvikle og styrke Oslo Børs VPS og det norske kapitalmarkedet generelt, finnes i Tilbudsdokumentet som er tilgjengelig på: http://ir.nasdaq.com/acquisitions/oslo-validation-access-rights  og Oslo Børs VPS sine nettsider: http://www.osloborsvps.no.

Viktig informasjon om tilbudet

Denne pressemeldingen utgjør ikke et tilbud om kjøp av aksjer eller en forespørsel om et salg. Tilbudet om å kjøpe alle aksjene i Oslo Børs VPS finnes i Tilbudsdokumentet. Det fullstendige Tilbudsdokumentet blir, med forbehold om begrensninger under gjeldende verdipapirlovgivning, distribuert gratis til alle aksjonærer i Oslo Børs VPS registrert i Oslo Børs VPS' aksjeeierregister i Verdipapirsentralen per 1. februar 2019 og er tilgjengelig på

Distribusjon av Tilbudsdokumentet og fremsettelsen av tilbudet vil i vise jurisdiksjoner kunne være begrenset gjennom lovgivning, inklusive uten begrensninger i Canada, Australia og Japan. Følgelig fremsettes ikke Tilbudet, og det utgjør ikke et tilbud eller en forespørsel i disse jurisdiksjonene, eller i noen jurisdiksjon eller overfor noen person der fremsettelse eller aksept av tilbudet eller forespørselen ville være et brudd på lovene eller bestemmelse i vedkommende jurisdiksjon.

Tilbudet sendes til aksjonærer i Oslo Børs VPS som er bosatt De forente stater i tillit til Tier I (Lag I) fritak i henhold til Rule 14d-1(c) i samsvar med U.S. Securities Exchange Act of 1934.

Om Nasdaq

Nasdaq er en ledende global leverandør av handels-, oppgjørs- og børsteknologi samt noterings-, informasjons- og selskapstjenester. Som grunnlegger av verdens første elektroniske børs i 1971 leverer selskapet i dag teknologien bak mer enn 100 markedsplasser i 50 land og 10 prosent av verdens alle verdipapirtransaksjoner. Gjennom en bred portefølje med pålitelige og velprøvde teknologier sikrer Nasdaq åpenhet og innsikt som gjør det mulig for kunder å optimalisere og realisere sine forretningsvisjoner, og navigere i dagens globale kapitalmarkeder. Totalt er mer enn 4000 selskaper med en markedsverdi på omlag USD 12 trillioner notert hos Nasdaq.

Advarsel vedrørende uttalelser om fremtidige forhold

Utsagn i denne pressemeldingen relatert til fremtidig status og fremtidige forhold, inklusive utsagn vedrørende den antatte tidslinjen for Tilbudet, er uttalelser om fremtidige forhold. Generelt sett kan disse utsagnene, men ikke alltid, identifiseres gjennom bruk av ord som for eksempel “antas”, “ventes”, “mener”, eller lignende uttrykk. Av natur innebærer uttalelser om fremtidige forhold risiko og usikkerhet fordi de er relatert til hendelser og er avhengige av omstendigheter som vil finne sted i fremtiden. Faktiske resultater vil i vesentlig grad kunne avvike fra det som er uttrykt eller implisert i disse uttalelsene om fremtidige forhold på grunn av mange faktorer, og mange av disse faktorene er utenfor Nasdaq og dets datterselskapers kontroll. Slike risikofaktorer vil kunne omfatte Nasdaqs evne til å få myndighetsgodkjennelser som er nødvendige for Tilbudet, Nasdaqs evne til å gjennomføre Tilbudet, samt eventuelle andre risikofaktorer som det gis opplysninger om i Nasdaqs årsrapport på skjema 10-K og i periodiske rapporter som er sendt inn til U.S. Securities and Exchange Commission.  Alle slike fremtidsrelaterte utsagn gjelder kun for den datoen da de ble gitt, og Nasdaq har ingen forpliktelse (og påtar seg ingen slik forpliktelse) til å oppdatere eller revidere noen av dem, enten som et resultat av ny informasjon, fremtidige hendelser eller annet, unntatt det som kreves gjennom gjeldende lover og forskrifter.

Nettstedsinformasjon

Nasdaq har til hensikt å bruke hjemmesiden sin, http://ir.nasdaq.com som en portal for å gi viktig ikke- offentlig informasjon og for å overholde SEC Regulation FD og andre informasjonsforpliktelser. Denne informasjonen vil bli tatt med på Nasdaqs nettsted under “Investorrelasjoner.”

1 Gjennom et datterselskap.

Om GlobeNewswire

Følg saker fra GlobeNewswire

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra GlobeNewswire på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste saker fra GlobeNewswire

NEW ANALYSES OF PHASE 2 EQUATOR CLINICAL PROGRAM SUPPORT DURABLE EFFICACY OF FILGOTINIB IN PSORIATIC ARTHRITIS5.6.2020 22:01:00 CESTPress release

-- Data Were Presented at the European League Against Rheumatism, EULAR, European E-Congress of Rheumatology 2020 -- Foster City, Calif., & Mechelen, Belgium, 5 June 2020, 22.01 CET – Gilead Sciences, Inc. (Nasdaq: GILD) and Galapagos NV (Euronext & Nasdaq: GLPG) today announced new analyses from two clinical trials evaluating filgotinib, an investigational, oral, selective JAK1 inhibitor, in adults with psoriatic arthritis (PsA). The data from the double-blind, placebo-controlled, Phase 2 EQUATOR study and the EQUATOR-2 open-label extension study demonstrate filgotinib’s durable efficacy and consistent safety profile in people with active PsA, and showed rapid and sustained reductions in inflammatory biomarkers in patients with moderate to severe PsA. The new analyses were presented at the European League Against Rheumatism, EULAR, European E-Congress of Rheumatology 2020. “Despite existing treatments, people living with psoriatic arthritis can face challenging long-term symptoms incl

Agility receives order from new major global logistics customer for CNG trucks5.6.2020 20:19:33 CESTPress release

Agility Fuel Solutions, a business of Hexagon Composites, has signed a master services agreement with a global logistics customer to deliver compressed natural gas (CNG) fuel systems for medium and heavy-duty trucks. The initial order represents an estimated total value of USD 2.2 million (approx. NOK 20.5 million) with additional orders expected to follow. As a low carbon fuel, CNG can result in reductions of greenhouse gas (GHG) emissions compared to diesel of over 20% when using conventional natural gas, or 90% or more when using renewable natural gas (RNG) produced from landfills, dairy farms and other bio sources. “It makes environmental and economic sense to deploy CNG trucks right now, and the low cost and maturity of the technology make it possible to do so at scale,” says Seung Baik, President, Agility Fuel Solutions. Deliveries of the first order of CNG fuel systems are scheduled to start in the second quarter of 2020. For more information: David Bandele, CFO, Hexagon Composi

Hexagon Composites ASA: Mandatory Notification of Trade5.6.2020 17:11:41 CESTPress release

Dan Krick, SVP Organizational Development has sold 24,896 shares in Hexagon Composites ASA at a price of NOK 36,42 per share. The sale is primarily to finance tax obligations from his exercise of options earlier in the year. After the transaction Dan Krick holds zero shares in Hexagon Composites ASA. This information is subject to the disclosure requirements pursuant to section 5 -12 of the Norwegian Securities Trading Act. For more information: David Bandele, CFO, Hexagon Composites ASA Telephone: +47 920 91 483 | david.bandele@hexagongroup.com About Hexagon Composites Hexagon delivers safe and innovative solutions for a cleaner energy future. Our solutions enable storage, transportation and conversion to clean energy in a wide range of mobility, industrial and consumer applications.

CONDITIONS FOR RIKSBANK BID PROCEDURES SEK GOVERNMENT BONDS5.6.2020 15:05:00 CESTPress release

Sveriges Riksbank Bid procedure details Government Bonds, 2020-06-12 Maturity dateLoanISIN codeCouponVolume, SEK million2026-11-121059 SE00071259271.00 %1,000 +/- 2502031-05-12 1062 SE00139353190.125 %1,000 +/- 250 Settlement date 2020-06-16 Bids have to be entered by 10.00 on JUN 12, 2020 Highest permitted bid volume: 1 000 SEK million in issue SGB 1059 and 1 000 SEK million in issue SGB 1062 Lowest permitted bid volume: 50 SEK million Bids only through counterparties approved by the Riksbank RESULT OF AUCTION WILL BE PUBLISHED NO LATER THAN 10.10 (CEST) ON JUN 12, 2020. For more information, please contact: Trading desk at the Riksbank + 46 8 696 6970 General and special terms and conditions can be retrieved athttp://www.riksbank.se

Correction: Correction: Correction: AB Klaipedos nafta financial information reporting dates in 20205.6.2020 15:05:00 CESTPress release

Correction: AB Klaipedos nafta social responsibility report for the year 2019 will be released on 9 June 2020. AB Klaipedos nafta (further – KN) informs that it plans to release financial information in 2020 according to the following schedule: DateReporting informationWithin first 5 working days of every month of 2020KN preliminary revenues* for the previous month31 January 2020Interim financial information for the year 20196 April 2020Audited financial statements for the year 201929 April 2020Interim financial information for the 1st quarter of 20209 June 2020Social responsibility report for the year 201931 July 2020Interim financial information for the 6 month of 202030 October 2020Interim financial information for the 3 quarters of 2020 On 28 April 2020, the Company plans to convene an Ordinary General Meeting of Shareholders. * It should be noted that from 2020 the company will be adjusting course of releasing monthly financial information. As range of the services provided to the