ReitangruppenReitangruppenReitangruppenReitangruppenReitangruppen

Narvesen og 7-Eleven tilbakekaller lightere fra produsenten Sia Vengo

På grunn av en eksplosjonsartet hendelse med en lighter fra produsenten Sia Vengo, stanser Narvesen og 7-Eleven salget av denne lightertypen.

Kundene bes om å levere tilbake lighteren hos Narvesen eller 7-Eleven, eller kaste den i beholdere for brannfarlig avfall.

– Vi har solgt disse lighterne i utvalgte Narvesen og 7-Eleven butikker siden mars 2018, og det er første gang vi har fått melding om at det skjer en slik uønsket hendelse. Hendelsen forårsaket ingen skade på personer eller materiell, men for å være på den sikre siden har vi nå stoppet salget av lighterne og trekker dem fra markedet, sier kommunikasjonsdirektør Marit Sælid Johannessen i Reitan Convenience Norway.

– Vi oppfordrer samtidig våre kunder til å enten kaste produktet i beholdere for brannfarlig avfall, eller returnere lighteren til en av våre butikker. Kunden vil selvsagt få pengene tilbake, sier Sælid Johannessen.

Saken er meldt inn til Direktoratet for samfunnssikkerhet og beredskap (DSB) i tråd med gjeldende retningslinjer. Reitan Convenience Norway følger DSB sine retningslinjer for tilbakekalling av produkter av denne typen.

For pressehenvendelser kontakt:

Kommunikasjonsdirektør Marit Sælid Johannessen i Reitan Convenience Norway, +47 950 43188

Reitangruppens visjon er å bli kjent som det mest verdidrevne selskapet. Reitangruppen omsatte i 2019 (inkl. franchiseomsetning) for 97 milliarder kroner, sysselsetter over 38 000 mennesker i Norden og Baltikum, og er med dette blant Norges ti største selskap og en synlig aktør i Nord-Europas arbeidsliv.

Reitangruppen består av fem forretningsområder: REMA 1000, Reitan Convenience, Uno-X Energi, Reitan Eiendom og Reitan Kapital. I tillegg kommer Britannia Hotel, et femstjerners internasjonalt fullservicehotell i Trondheim.

Britannia Hotel 150 år12.6.2020 17:45:01 CESTPressemelding

14. Juni 1870 åpnet Andreas Myhre dørene til Britannia Hotel for første gang for 8 britiske lakselorder og to velstående amerikanere. På søndag fyller hotellet i Trondheim 150 år. Selve festmarkeringen skjer til høsten, den 31. oktober, med middag for 150 gjester og historisk meny med høydepunkter fra hotellets selskapsmenyer opp igjennom tidene. En egen bok om hotellets historie fra 1870 frem til i dag blir utgitt til høsten. På selve dagen 14. Juni lanseres hotellets egen rosé champagne i et nytt samarbeid med Ayala, som også laget hotellets Britannia champagne til gjenåpningen i 2019.