"Når skal nissen feire jul?" spør Victor Sotberg

Julenissen, våre alles store julehelt, jobber både natt og dag gjennom hele desember så vi kan lene oss tilbake og nyte julefeiringen. Men i likhet med nissen er det mange mennesker der ute som må jobbe i jula og som ikke får feiret med familie og venner. Og de fortjener en hyllest!

3. desember slipper Victor Sotberg julelåta «Når skal nissen feire jul?» med Blåsemafian!

«Når skal nissen feire jul?» er rett og slett en kjærlighetserklæring til alle som står på og jobber på julaften og igjennom juletiden, og ikke nødvendigvis får feiret jul som alle andre. De fortjener en liten oppmerksomhet og i denne sangen er nissen et bilde på alle dem! – Victor Sotberg

Og med seg på den joviale feelgood låta har Victor fått med seg Blåsemafian.

Det er en ekte juleglede å få være med på julelåta til Victor! Han har skrevet en låt som stiller et fantastisk undrende spørsmål man alltid har lurt litt på. I tillegg er nissen en fin metafor på alle som må jobbe i jula. Vi er glade for at vi fikk lov til å sette vårt blåsepreg på låta med bjelleklang, tuba og klassiske piccolotrompet som skinner iblant. - Blåsemafian

Det å få samarbeide med Blåsemafian på denne låta var det kuleste med hele prosjektet. Alt de tar i blir nydelig og det er en ære at de ville være en del av dette. - Victor Sotberg

Så gjør dere klare for å bli blåst av banen 3. desember med den fengende julelåta «Når skal nissen feire jul?» av Victor Sotberg sammen med Blåsemafian.

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Sony Music Norway på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.